Jednorazowa amortyzacja w ramach de minimis a wniosek RWS wakacje składkowe

A jeśli dokonałem jednorazowej amortyzacji śt w ramach pomocy de minimis - to mam to jakoś wykazać w tym wniosku RWS ? Z tego co widzę, to jest możliwe oświadczenie i trzeba wypełnić DANE podmiotu udzielającego pomocy.
Co wpisać w danych podmiotu udzielającego pomocy i jak wyliczyć kwotę w EURO ? Nie mam zaświadczeń.
Podpinam się pod pytanie
Ja tez
Bez zaświadczenia które wydaje US ja bym sama nie podjęła się obliczenia a należy obliczyć EDB (ekwiwalent dotacji brutto, wartość pomocy brutto) – rzeczywista wartość otrzymanej pomocy - należy przez to rozumieć kwotę pomocy, którą otrzymałby beneficjent pomocy, gdyby uzyskał pomoc w formie jednorazowej dotacji, bez uwzględnienia opodatkowania podatkiem dochodowym, wyrażoną z dokładnością dwóch miejsc po przecinku. Obliczanie EDB odbywa się zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 461)
A organem udzielającym jest urząd skarbowy tak na logikę jeśli o zaświadczenie o pomocy występujemy do organu udzielającego pomoc ( ale może się mylę )
W sytuacji kiedy trzeba złożyć mnóstwo wniosków o wakacje składkowe składać jeszcze teraz wnioski o wydanie zaświadczenia kolejny problem.Konsultowane z zus można złożyć oświadczenie ,tylko właśnie pytanie jak przeliczyć i jaką instytucję wpisać
Też tak mi przyszło do głowy żeby wpisać US. Ale nie umiałem znaleźć NIPu .... a już nie mam pojęcia jak przeliczyć na euro.
Tak Urząd ,tylko bez nip nie przejdzie
NIP mają KAS wojewódzkie Poznań to NIP 7781029219 natomiast poszczególne Urzędy Skarbowe to jednostki lokalna jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej i nie posiadające NIP
Bierzemy pod uwagę 3 minione lata, bez bieżącego, dobrze rozumiem?
Klient otrzymał dotację na rozpoczęcie dział. z Urzędu Pracy, otrzymana kwota nie podlegała pod PIT, ale złożyliśmy wniosek do US o wydanie zaświadczenia o uzyskanej pomocy de minimis.
W zaświadczeniu jako podmiot udzielający pomocy wskazany jest Urząd Skarbowy do którego adresowany był wniosek, podany jest też NIP tego urzędu.
Te pomoce de minimis wykazuje się tylko po to ,żeby wykazać czy nie przekroczyło się limitów i jest prawo do wakacji składkowych?

Jak nie będę miał jednego zaświadczenia do końca listopada i złoże bez jednego zaświadczenia, a i tak nie przekroczy z tym zaświadczeniem limitów 50 tys EURO/rok i 200 tys EURO/3 lata, to czy będzie to sankcjonowane?
Kom 11 na pewno tego US czy KAS wojewódzkiego ? Sprawdzałaś np w Regonie czyj to numer NIP
A dlugo się czeka na zaswuadczenie z US ? Nigdy nie składałam
Kom. 13

ten numer NIP dotyczył konkretnego US, a nie KAS Wojewódzkiego.
To było w 2020 roku, chyba, że coś się zmieniło od tego czasu.
Mój US ma nip
Https://skarbowy.com.pl/
Dot. kom. 17 - rzeczywiście można wyszukać NIP, pozostawałaby kwestia przeliczenia kwot na EURO....
Może tak: Przeliczenia limitu na złote dokonuje się według średniego kursu NBP z pierwszego dnia roboczego października roku poprzedniego. W 2023 roku wynosi on 241 000 zł a w 2024 roku limit wynosi 230 000 zł.
Czy dobrze rozumiem, że Ci którzy mają zaświadczenia wydane w danym roku mają kwoty przeliczone po tym samym kursie ? Może ktoś się wypowiedzieć kto ma zaświadczenia? Ja osobiście potrzebuje wyliczyć kwotę pomocy de minimis w roku 2022.
Przy jednorazowej dotacji na firmę dla bezrobotnego Urzędy Pracy wystawiają zaświadczenia, natomiast pomocą de minimis jest też zaniechanie poboru podatku przez US od tej dotacji i to zaświadczenie wydaje US już na wniosek. Złożyłem taki wniosek w 2021 roku i US ustalił pomoc w wysokości 3740 PLN (kwota dotacji 22000 *17%), jako kurs do przeliczenia na EUR przyjęli kurs z dnia udzielenia pomocy tj. z dnia 26.02.2021.

1. Z jakiego okresu mam ustalić wartość pomocy de minimis? Z 36 miesięcy poprzedzających miesiąc składania wniosku? Jak wniosek złoże przykładowo dzisiaj to jakie miesiące brać pod uwagę?
2. Jak przez 3 ostatnie lata otrzymywałem co miesiąc refundacje z PFRON składek ZUS to muszę wpisywać każdą do RWS czy wystarczy że wpiszę łączną kwotę pomocy z PFRON za te 36 miesięcy? Do wpisania jest aż 36 pomocy.
Kom 17 dane z tego wykazu Https://skarbowy.com.pl/ według regon są nieaktualne wpisy poszczególnych US zostały wykreślone z dniem 31.03.2015 nie wiem czy w takim razie NIP poszczególnych US-ów nadal funkcjonują ??
Podatnik korzystający z pomocy de minimis powinien przy ustalaniu wysokości uzyskanego dotychczas wsparcia każdorazowo brać pod uwagę bieżący rok podatkowy oraz 2 lata poprzednie. Przykładowo, wnioskując o pomoc w 2024 roku, należy zliczyć również pomoc udzieloną w latach 2023 i 2022. Pomocy uzyskanej wcześniej nie bierze się pod uwagę. Do puli należy zatem zaliczyć wszystkie środki otrzymane przez podatnika w ramach pomocy de minimis za badany okres. Nie ma znaczenia, jaka to była pomoc, jakie było jej źródło i cel jej wykorzystania, jeśli dotyczyła pomocy de minimis.Taka odpowiedz z zus.
Kom. 21
Zapytania w tej sprawie przesłałem wczoraj do ZUS. Zobaczymy co oni na to :-). Z webinaru ZUS (bodajże z 21.10) wynikało, że będzie się wpisywało łączną kwotę pomocy, ale webinar swoje, a druk swoje.
Kom. 23
"każdorazowo brać pod uwagę bieżący rok podatkowy oraz 2 lata poprzednie." - No, ale przecież to już jest nieaktualne, teraz bierze się pod uwagę 3 lata wstecz od dnia udzielenia pomocy. To świeża odpowiedź, czy jakaś historyczna?
Kom. 21
Czy zwolnienie z podatku też na pewno jest pomocą? Zwolnienie wynika po prostu z ustawy.
Ze strony uokik:
Od 1 stycznia 2024 r. obowiązują dwa nowe rozporządzenia Komisji Europejskiej regulujące zasady udzielania pomocy de minimis:
rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis – które zastąpiło rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis oraz
Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym – które zastąpiło rozporządzenie Komisji (UE) nr 360/2012 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym.
Zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia 2023/2831, całkowita kwota pomocy de minimis przyznanej przez jedno państwo członkowskie jednemu przedsiębiorstwu nie może przekroczyć 300 000 EUR w okresie 3 lat, przy czym, zgodnie z pkt 11 preambuły do ww. rozporządzenia, „dla każdego przypadku przyznania nowej pomocy de minimis należy uwzględnić całkowitą kwotę pomocy de minimis przyznaną w ciągu minionych trzech lat”.
Oznacza to, że obecnie do ustalania dostępnego przedsiębiorstwu limitu pomocy de minimis bierze się pod uwagę 3 minione lata, a nie rok bieżący oraz 2 ostatnie lata podatkowe.
3 minione lata należy rozumieć w ten sposób, że jeśli na przykład pomoc de minimis była udzielona 5 stycznia 2024 r., uwzględnieniu podlegała pomoc de minimis i pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie udzielona przedsiębiorstwu począwszy od 5 stycznia 2021 r. do 5 stycznia 2024 r. włącznie. (...)
Kom. 26

US wydał zaświadczenie o pomocy de minimis,

podstawa prawna parag. 2 pkt. 3 Rozporządzenia MF z dnia 23.12.2019 w sprawie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od niektórych dochodów (przychodów) otrzymanych na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U z 2019 r. poz 2522)
Kom. 29

Wynika, z tego że jak wniosek złoże 02.11.2024 to wliczam pomoce od 02.11.2021 ??
Tak jak napisałem powyżej, wczoraj wysłałem w tej sprawie zapytanie do ZUS.
Kom 32. Ja już otrzymałam odpowiedź z zus na piśmie. "Podatnik korzystający z pomocy de minimis powinien przy ustalaniu wysokości uzyskanego dotychczas wsparcia każdorazowo brać pod uwagę bieżący rok podatkowy oraz 2 lata poprzednie. Przykładowo, wnioskując o pomoc w 2024 roku, należy zliczyć również pomoc udzieloną w latach 2023 i 2022. Pomocy uzyskanej wcześniej nie bierze się pod uwagę. Do puli należy zatem zaliczyć wszystkie środki otrzymane przez podatnika w ramach pomocy de minimis za badany okres. Nie ma znaczenia, jaka to była pomoc, jakie było jej źródło i cel jej wykorzystania, jeśli dotyczyła pomocy de minimis.
Kom. 33
Patrz kom 27 - 29.
Pytanie kiedy otrzymałaś tę odpowiedź, bo wygląda na to że nie uwzględnia ona zmian obowiązujących od 1 stycznia 2024?
Należy stosować aktualne przepisy pomocy de minimis jak staramy się o pomoc w 2024 roku
Od 2024 r. zmieniono sposób obliczania trzyletniego okresu przy sumowaniu limitu pomocy de minimis. Wcześniej należało brać pod uwagę przy wykonywaniu tego obliczenia rok bieżący oraz dwa ostatnie lata podatkowe. Po zmianie okres obliczania to „3 minione lata” czyli trzy pełne lata od daty wniosku np 02.11.2021-02.11.2024
Potwierdzam taki przykład byl na webinarze z Panią Iza Leśniewska
Kom. 35
Na moją logikę też tak powinno się to wpisać. Z resztą na stronie UOKIK tak właśnie można tak to wygenerować (jest tam odpowiednia opcja). No, ale z ZUSem różnie to może być :-).
Czy jednorazowa amortyzacja maszyny w kwocie około 11 tys. zł to pomoc którą należy wykazać ?
Kupiona we wrześniu tego roku.
Dokonałam jednorazowej amortyzacji śt w roku 2023.Nie złożyłam wniosku o wydanie zaświadczenia. Czy w tej sytuacji mogę skorzystać z wakacji składkowych za msc 12/2024? Czy jeżeli teraz złożę do US wniosek o zaświadczenie , z końcem listopada prześlę do ZUS druk RWS bez wykazania kwoty z US , później dokonam korekty i uzupełnię o podaną przez US kwotę, czy to będzie prawidłowe? Zaznaczam, że otrzymana pomoc nie przekracza limitu.
Sudop już kaput :D
Po 40 minutach dodzwoniłam się do zusu. Rozmowa była pasjonująca.
w jaki sposób wpisać jednorazową Am jeżeli nie mam zaświadczenia.
A to teraz będzie potrzebowała Pani zaświadczenie z US.
Ale chyba mam dowolność, może być moje oświadczenie albo zaświadczenie z US.
Tak, może być oświadczenie.
W takim razie skoro oświadczam to co wpisuję w dane instytucji, nip i nazwę mojego urzędu skarbowego?
Tak.
A w jaki sposób przeliczyć na euro, po jakim kursie?
Po jakim, po jakim urząd przydzielił pomoc.
Ja, ok czyli po kursie przyjęcia środka trwałego?
A tego nie wiem, trzeba zapytać w urzędzie po jakim kursie udzielili Pani pomocy.
Ale nie zgłaszałam amortyzacji, bo nie było takiego obowiązku.
W takim razie musi Pani pozyskać zaświadczenie.
..........................
>40

rzeczywiście, padł :)
Kom. 39

Wniosek można korygować bodajże do dnia rozstrzygnięcia sprawy (wydania decyzji przez ZUS)
A może zastosować do przeliczenia ten zapis ? hmmm.... ???? Co myślicie ??
Dz.U.2023.702 t.j. Akt obowiązujący
Wersja od: 13 kwietnia 2023 r.
Art. 11. [Obliczanie wartości pomocy publicznej]
1.
Wartość pomocy publicznej jest wyrażana w kwocie pieniężnej, po przeliczeniu jej w sposób pozwalający na ustalenie kwoty, jaką otrzymałby beneficjent pomocy, gdyby została ona udzielona w formie dotacji.
2.
Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe sposoby obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach, biorąc pod uwagę w szczególności konieczność zapewnienia porównywalności wartości pomocy udzielanej w różnych formach.
3.
Równowartość pomocy w euro ustala się według kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia pomocy.
Z
Wzór na wyliczenie tej pomocy jest znany i podany w rozporządzeniu, ale jest na tyle skomplikowany, że raczej nie ma szans, aby samodzielnie dokonać takich wyliczeń, tym bardziej jeżeli miałyby dotyczyć one wielu środków trwałych.
Czyli bez zaświadczenia tej kwoty nie wpiszemy, a jeżeli ktoś korzystał z tej amortyzacji 2 lata temu to teraz na gwałt będzie leciał do US po zaświadczenie i będzie się modlił żeby skarbówka wydała je do końca tego miesiąca. Albo po prostu wpiszę tę kwotę samodzielnie na podstawie własnych obliczeń i liczę, że nikt tego nie będzie tak sprawdzał. Warunek łącznej pomocy jest spełniony, a rozchodzi się o te 50k €.
Kom. 46 patrz kom. 41
Piszmy do ZUS w tej sprawie. Niech ZUS zauważy, że jest problem. Ja zapytania przesłałem. Inna sprawa, że możliwe, że odpowiedź będzie brzmiała, że musi być zaświadczenie.
Na webinarze ZUS przeprowadzonym w dniu 21.10 te pytanie padło, ale panie z ZUS kompletnie go nie zrozumiały. Odpowiedzi miały się pojawić na stronach ZUS. No, ale 2 tygodnie minęły i odpowiedzi na pytania jakie wtedy padły nie ma.
Ad. kom. 47 - też się spodziewam takiej odpowiedzi, że potrzebne będzie zaświadczenie.... No nic, czekamy.
Nie zdziwię się jak za tydzień zmienią narrację i nie trzeba będzie żadnego zaświadczenia, zawsze to samo z tymi wnioskami, najpierw nikt nic nie wie i milion warunków, a potem ślij w ciemno, bo przecież kto to będzie sprawdzał?
Ad. kom.49
Telefon do ZUS - pani pewnie mówiła o zaświadczeniu z US, nawet pytając o wybór opcji, że chcę wypełnić oświadczenie, powiedziała, że musze je wypełnić danymi z zaświadczenia...
Kom. 51
To raczej logiczne, bo o jakim innym zaświadczeniu mogła mówić?
śmiechu warte...
No, a wystarczyłoby, żeby była opcja do zaznaczenia, że oświadczamy, że pomoc łącznie z pomocą dot. "wakacji składkowych" nie przekracza 300 tys. euro. No, ale to byłoby za proste rozwiązanie, a dzięki utrudnieniom przynajmniej mniej osób z tego skorzysta.
Swoja droga na webinarze ZUS twierdzili, że będzie się wpisywać zsumowaną wartość pomocy. No, ale z druku co innego wynika. Nie wiadomo nawet, czy każdą pomoc od tego samego podmiotu trzeba wpisywać osobno, a to z kolei może być nawet kilkadziesiąt pozycji.
Przecież chyba mało kto, kto łapie się na na wakacje składkowe, miał możliwość dostać wsparcie przekraczające limit. Ja przynajmniej takich nie znam... Zaświadczenie z US będą teraz tygodniami wydawać...
Dzwoniłem do mojego US i powiedzieli, że do tygodnia wydadzą takie zaświadczenie, pewnie jeszcze ich nie zasypali wnioskami.

Urząd Pracy wydaje zaświadczenie o pomocy de minimis przy otrzymaniu dotacji na założenie firmy i ta pomoc jest w SUDOP, ale nie ma wykazanej pomocy o zaniechaniu poboru podatku przez US od tej dotacji.

Czy myślicie, że trzeba składać wniosek do US żeby wydali takie zaświadczenie?
Pomocą publiczną nie jest możliwość zaliczenia odpisów do kosztów, bo taka możliwość i tak przysługuje. Pomocą (korzyścią) jest wartość bieżąca korzyści podatkowej wynikającej ze wcześniejszego rozpoznania kosztu. I to właśnie odzwierciedla ten skomplikowany wzór
Do kom 52:
Chodziło o opcję wyboru zaświadczenie albo oświadczenie, przy wypełnianiu wniosku jest do wyboru. A w opinii tej Pani wypełnienie oświadczenia bez zaświadczenia z ZUS jest niemożliwe. Na moje pytanie o oświadczenie, jaki NIP mam podać w podmiocie, od którego otrzymałam pomoc - a tego to ja nie wiem, to Pani musi wiedzieć. Także..
No bardzo merytoryczna pomoc z ich strony, jak zwykle
W moim US odnośnie pomocy de minimis powiedzieli, że nie jestem w stanie sam policzyć wysokości pomocy (bo jest to bardzo skomplikowane) ponadto składane oświadczenie powinno być potwierdzone zaświadczeniem wydanym przez US.
Ja mam pełne 50k € wykorzystane w 2022 i 2023, zaświadczeń oczywiście brak. Sprawdźcie czy może uda się wam "podciągnąć" amortyzację pod 100k dla nowych środków trwałych, bo to już nie jest de minimis.
Po rozmowie z ZUS:

Zdaniem Pani z ZUS jak składamy wniosek RWS 04.11.2024 to pomoce de minimis podajemy z 36 pełnych miesięcy 10/2021-10/2024;
nie można wpisać łącznej wielkości pomocy jednym zapisem np. z comiesięcznej refundacji z PFRON, trzeba wpisywać każdą pomoc lub dołączyć zaświadczenia;
wykazane pomoce będą weryfikowane przez ZUS z SUDOP, jak będą rozbieżności to ZUS będzie wzywał do wyjaśnień,
nie uzyskałem odpowiedzi co się stanie jak nie wykaże pomocy de minimis z powodu braku zaświadczenia, która i tak łącznie z pozostałą otrzymaną nie przekracza limitu.
"nie uzyskałem odpowiedzi co się stanie jak nie wykaże pomocy de minimis z powodu braku zaświadczenia, która i tak łącznie z pozostałą otrzymaną nie przekracza limitu." No cóż o takowej ZUS się z SUDOP nie dowie
Ciekawe jakie przewidują sankcje za błędne przeliczenie na Euro. Ktoś wie?
Pamiętacie pierwsze wnioski o zwolnienia pandemiczne w 2020 z 3 miesięcznych składek? a niby kto inny to wtedy wymyślał loool
@65 pewnie, że pamiętamy. Ja nawet pamiętam jak wtedy uzupełniałem.

Amortyzacji de minimis w ogóle nigdzie nie wpisywałem, liczyłem jedynie po kursie w celu sprawdzenia limitu na 3 lata. Wiem, że wyliczenie nieprawidłowe, ale z tego co się orientuję to EDB wychodzi albo zbliżony albo niższy od przeliczenia po kursie.

Formularz de minimis wypełniałem zgodnie z SUDOP.
Czy ktoś może korzystał z tej strony kalkulatora do wyliczenia EDB na stronie edb.logosys ? Tylko nie wiem czy to wiarygodna strona? Czy lepiej wystąpić z wnioskiem do urzędu?
Kom. 67 chciałam sprawdzić - na podstawie starego zaświadczenia - czy liczy poprawnie, ale niestety przy wersji demo nie ma możliwości edycji niektórych danych
Czy mogłaby się wypowiedzieć osoba, która ma zaświadczenie np. za 2022 rok jaki ma policzony kurs na zaświadczeniu? Czy zaświadczenia z jednego roku są liczone wg tego samego kursu czy może w zależności od dnia/miesiąca złożenia wniosku?
Odpowiedź z KAS:
Podatnicy, w roku podatkowym, w którym rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej oraz mali podatnicy, mogą dokonywać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych zaliczonych do grupy 3-8 Klasyfikacji środków trwałych, z wyłączeniem samochodów osobowych, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym równowartości kwoty 50 000 euro łącznej wartości tych odpisów amortyzacyjnych.

Jednorazowa amortyzacja według powyższych zasad stanowi pomoc de minimis udzielaną w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis. Ustalenie limitu wykorzystanego w ramach pomocy de minimis, leży poza kompetencjami Krajowej Informacji Skarbowej. W tym zakresie należy kontaktować się bezpośrednio z urzędem skarbowym.

Podstawa prawna
art. 22k ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 226 ze zm.
Kurs do jednorazowej amortyzacji bierzemy średni NBP z dnia wykazania środka trwałego w kpir takie info dostałam w urzędzie.
Czy ktoś orientuje się, co w przypadku wpisywania pomocy de minimis wynikającej z otrzymanej refundacji PFRON. Podatnicy co miesiąc otrzymują refundację - zmienia się data i czasami kwota. 3 miesiące wstecz obejmuje ok 34 pozycje. Przy wypełnieniu wniosku i wpisaniu 20 pozycji, nie ma opcji wpisania dalszych pozycji. Co w takim przypadku?
Przed wypełnieniem wniosku rozmawiałam z Panią w ZUS z zapytaniem, czy konieczne jest wpisywanie wszystkich pozycji (a jest ich bardzo dużo) i powiedziała, że ze względu na różne daty i kwoty, odpowiedź jest raczej jednoznaczna. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że tabela kończy się na pozycji 20.
Ktoś? Coś na ten temat?
Do kom. 71 - czyli w dacie zakupu/wprowadzenia do EŚT a nie w dacie dokonanie odpisu amortyzacji (ostatni dzień miesiąca) ?
* 3 lata wstecz
Napisałem w tej sprawie do ZUS 1 listopada i na razie brak odpowiedzi.
US nie wyda zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis we wcześniejszych latach. Na wniosek o wydanie zaświadczenia są 2 miesiące od skorzystania z jednorazowej amortyzacji..
:O
no to co ma robić ktoś kto ma środki z 2022 roku np. Samemu przeliczyć to kosmos, US nie wyda zaświadczenia. Masakra jakaś. Od 8 do 11 listopada mają być prace serwisowe w pue, może zmienią wniosek rws :D
Kom.72
mam ten sam problem, tabelka z SUDOP jest długa żeby ją przepisać a zaświadczeń na wszystko z pfron nie mam, zadałam pytanie do ZUS czy można załączyć do wniosku RWS tabelkę ze strony sudop. czekam na odpowiedź. czy ktoś może już coś wie więcej na ten temat?
Kom. 72

odnośnie pomocy z PFRON to Pani w ZUS powiedziała, że trzeba wpisywać każdą pomoc osobno, ale można też dołączyć zaświadczenia, i chyba tak zrobię, zeskanuje wszystkie zaświadczenia, wyślę i niech wprowadzają, jak są problemy z limitem pozycji (max. 20, a do wprowadzenia mam 36).
Nie istnieje jednak przepis bezpośrednio stanowiący, że podatnik ma 2 miesiące na złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o udzieleniu pomocy de minimis. Taki wymóg wynika bardziej z praktyki stosowanej przez urzędy skarbowe i ograniczeń proceduralnych, a nie z konkretnych przepisów.
Dzwoniłem do mojego US i powiedzieli, że wystawią zaświadczenie dla dotacji z UP, a dotacja jest z 2022 roku, także, chyba nie ma jakiegoś terminu.
Jest taki termin w ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis
Kom. 73 Nie. Przeliczyć trzeba w dacie amortyzacji.
Kom.78 .Ja wszystkie pomoce z SUDOP wysyłam w załączniku ,pobieram w pdf i nie przepisuję,zaznaczam zaświadczenie
Kom. 84
Daj znać, czy ZUS uznał ten sposób :-). Znacznie ułatwiłoby to pracę. Inna sprawa, że jest to co najmniej dziwne, aby przesyłać ZUSowi dokument ze strony, do której też ma dostęp.
A nie można po prostu wybrać oświadczenia, wpisać danych pfronu i kwoty z 3 lat? przecież nie ma konieczności dodawania załączników
Patrz kom. 72.
A czy amortyzacja jednorazowa auta za 9 tys. zł.to też pomoc de minimis ? też trzeba wykazać? Bo tylko taki środek trwały amortyzowałem jednorazowo.
Czy to raczej amortyzacja niskocennych środków trwałych i nie trzeba wykazywać.
Tego nie wykazujesz.
Czas ucieka, czy myślicie że bezpieczniej samemu tą wartość amortyzacji wyliczyć, czy składać według sudop ?
Poradźcie jak będziecie robić ?
Pani w ZUS powiedziała że jak im się coś nie będzie zgadzać to będą wzywać do wyjaśnień więc podejrzewam, że będą się posiłkować sudop.

Czy jednak składać na gwałt o te zaświadczenia do us ? ( choć podobno ma się na to 2 msc - idąc tym tropem zaległych nie dostaniemy)

Nie śpię przez kolejne noce :(
Jak ktoś nie leci po zaświadczenie do US to lepiej nie wykazywać jednorazowej, takie moje zdanie. Jak urzędnik zobaczy ze sie zgrywa z SUDOPEM to nie będzie zbędnych pytań i przejdzie, a nie oszukujmy się nikt z ZUSu nie przyjdzie sprawdzać amortyzacji :D.
Już na forum padały podpowiedzi - może da się amortyzację z art. 22k ust.7 "zamienić" na amortyzację z art. 22k ust. 14 (fabrycznie nowe) bo ta (z ust.14) nie jest pomocą de minimis i wtedy odchodzi problem jakiegokolwiek wyliczania, zaświadczeń/oświadczeń itd.
Kom 92. dokładnie i wyciąga wzorek na EBD i liczy :DD
Odpowiedzi na zapytanie do ZUS jeszcze nie mam....ale, nie spodziewam się konkretów.... Co Wy będziecie robić ? Przeliczać po kursie z października roku poprzedzającego, a może z dnia dokonania amortyzacji ?
Ja jeszcze czekam i łudzę się, że po tych pracach technicznych 8-11 listopada wniosek rws się zmieni :S
Każdy kto ma możliwość mógłby dzwonić/ pisać do ZUS. Zobaczą skalę problemu to może coś z tym zrobią ?
Ja dzwoniłam (po 40 minutach udało się połączyć), pisałam maila (do dzisiaj bez odpowiedzi). Oni mówią iść po zaświadczenie i tyle ich to interesuje
No to jak go nie ma to nie wpisze i tyle. Nie wiem….
Ja dzwoniłam wszędzie, brak słów. Na infolinii skarbowej odsyłają jedni do drugich. ZUS porażka. Jedno jest pewne, bez tego zaświadczenia nie jestem w stanie poprawnie uzupełnić oświadczenia.... jednorazowa amortyzacja 18.000,00 i tyle zachodu :(
I najlepsze jest to, że jest gruuuuuuuubo przed limitem a głowisz się o taki banał..
Tzn banałem to powinno być, ale jak zwykle zus musiał skomplikować
A ktoś już ma pozytywną decyzję? Ile czasu się czeka? Gdzie ona będzie, w wiadomościach odebranych?
A ktoś już ma pozytywną decyzję? Ile czasu się czeka? Gdzie ona będzie, w wiadomościach odebranych?
Taką otrzymałem odpowiedź z ZUS:
"Dzień dobry,
jeżeli płatnik błędnie uzupełnił pierwotny wniosek RWS należy go skorygować poprzez opcję - uzupełnienie wniosku/korekta. Ogólnie będzie weryfikowane czy dany płatnik dysponuje limitem pomocy 300 000 euro w ciągu 3 lat. Jeżeli limit nie będzie przekroczony płatnik nie będzie musiał dopłacać składek."
To odpowiedź na to pytanie:
"Czy w przypadku błędu na druku RWS polegającego na błędnym podaniu kwoty otrzymanej pomocy de minimis w sytuacji gdy podmiot i tak nie przekroczy łącznie z pomocą w formie "wakacji składkowych", kwoty pomocy w przeciągu 3 lat w wysokości 300.000 euro, i wykryciu takiego błędu przez ZUS, będzie istniała konieczność zwrotu udzielonej pomocy?"
Czyli co, wpisujemy wartość środków trwałych podzielonych przez kurs 5,0 i z bani? :D
Albo wnioskować teraz w US o zaświadczenie (u nas niby w ciągu dwóch tygodni mają wydać) albo nie wpisywać swoich samodzielnych wyliczeń (jeśli limit i tak nie jest przekroczony), bo i tak nie będzie grało z SUDOPEM i będzie problem. ZUS wezwie do wyjaśniania, okaże się, że pomoc źle wyliczona, urząd odmówi wydania zaświadczenia lata wstecz i się bujaj... Ktoś już pisał ciekawą uwagę: kto się zastanawiał nad jednorazową amortyzacją w pandemii...
Cytując Poradnik Przedsiębiorcy: Korzystając z tej ulgi, podatnik ma prawo dokonać jednorazowej amortyzacji nabytych środków trwałych do wysokości limitu, który wynosi 50 tys. EUR. Przeliczenia limitu na złote dokonuje się według średniego kursu NBP z pierwszego dnia roboczego października roku poprzedniego. W 2023 roku wynosi on 241 000 zł a w 2024 roku limit wynosi 230 000 zł.

Może trzymać się tego?
Kom. 108
No, ale przecież to są przepisy podatkowe. Wysokość pomocy de minimis zupełnie inaczej się liczy i są też inne limity.
Ale wartość pomocy de minimis wynikająca z jednorazowej amortyzacji nie jest równa wartości amortyzowanego środka trwałego, ale chyba bliżej jej do korzyści podatkowej jaką osiąga podatnik z tego tytułu (do tego właśnie służy ten skomplikowany wzór), więc tak naprawdę bez znaczenia jest jaki przyjmiecie kurs, bo i tak raczej nie policzycie tego dokładnie.
Kom. 110
No i o tym już wcześniej pisałem. Wzór jest na tyle skomplikowany, że akurat kurs jaki należy zastosować jest najmniejszym problemem.
Czyli konkluzja - wypisać zgodnie z sudop i zapomnieć ?
A czy ktoś korzystał z kalkulatora na https : // edb . logosys. pl ??
A czy ktoś podjął się liczenia według wzoru ebd chociaż pi razy oko? Bo mi wychodzi, że śt za 20 tys pln daje 600 euro pomocy. Dalekie to od przemnożenia razy kurs, ale jeżeli ma to odzwierciedlać korzyść podatkową to może ok?
Jeśli oni sprawdzają sudop i zobaczą coś nowego może będą wzywać do wyjaśnień ??
Myślisz, że są tak tępi, że nie wiedzą, że może być to jednorazowa amortyzacja, której się nie zgłasza do us? :) w sumie pytanie retoryczne :D
Kom. 21
moim zdaniem otrzymana dotacja jest w tej sytuacji przychodem zwolnionym od podatku i nie podlega pod de minimis
Czy korzystał ktoś z kalkulatora na stronie https : // edb . logosys. pl ??
Mam dostęp, ale wypełniam danymi i wychodzą małe kwoty pomocy w EUR.... Możliwe, że coś źle wypełniam ...
*Darianna napisz do mnie jeśli możesz
janekwu87 (małpka) wp kropka pl
@kom 118
Wg mnie kalkulator liczy poprawnie. Wg wzoru z rozporządzenia, to różnica w podatkach - takim zaoszczędzonym dzięki jednorazowej amortyzacji i takiemu "normalnemu" wynikającemu z sumy ciągu kolejnych lat/okresów z uwzględnieniem stopy dyskontowej. Wtedy w potencjalnym zaświadczeniu wartość nominalna pomocy to wartość ŚT, a wartość pomocy brutto jest dużo mniejsza.
Sprawdziłem sobie na danych z demo na stronie w excelu i wyszlo tyle samo.
Czyli możliwe, że ze środka trwałego za 20 tys zł wychodzi jakieś 600 euro pomocy de minimis?
Ad 121 - A jaka data amortyzacji ?
15.12.2021 z tym, że jest to ciągnik więc wpisałam we wzór 14%. Ile Tobie by wyszło?
Ponawiam prośbę z kom. 119
@121 powiedzmy ale to zależy przecież od stawki podatku, ilości okresów amortyzacji i stopy dyskontowej.

@122 na starych wpisach z SUDOPu od US lokalnego byly zawsze ostatnie dni miesiąca i kurs był z tego dnia (tab A NBP), nie poprzedni dzień.

Jaki NIP? US? Czy KAS? na RWS jako udzielający pomocy?
@125 - właśnie widzę, że w kalkulatorze jest kurs przyjęty w dacie podanej jako dokonania amortyzacji, jako R (liczba okresów amortyzowanych nie stanowiących pomocy) wpisuję "0", Wartość niestanowiącego pomocy odpisu amortyzacyjnego (Ai):wpisuję "0" , Wartość jednorazowego odpisu amortyzacyjnego (AP):wpisuję pełna kwotę amortyzacji, Stopa dyskontową wyrażoną w % (rd): podpowiada kalkulator, Stawka podatkowa: 17 (czerwiec 2022).
Może jeśli ktoś ma zaświadczenie można by było to przeliczyć na tym kalkulatorze i porównać ??
Czy ktoś ma zaświadczenie o pomocy de minimis odnośnie jednorazowej amortyzacji środka trwałego do sprawdzenia kalkulatora ebd czy dobrze przelicza?
Też podpinam się do prośby
Pawelk018 ~ kom. 81: Czy występujesz o zaświadczenia do US o zaniechaniu poboru podatku od dotacji?
Mam zaświadczenie wystawione 10.10.2016 za amortyzację jednorazową z roku 2014
wartość początkowa śr. trwałego 8717,56 zł, amortyzacja 31.07.2014 100%; podatek liniowy.
Zaswiadczenie o pomocy udzielonej na dzień 31.07.20214: wartość brutto 276,89 zł stanowiące równowartość 66,50 euro
@130 - a jaka byłaby przyjęta stawka amortyzacji, gdyby nie jednorazowo ?
A czego to amortyzacja? samochodu ciężarowego? podstawowa stawka byłaby 20%?
To jeszcze ważne - gdyby nie zastosowano 100% srodek bylby amortyzowany stawką 10%
Jedno wiemy na pewno: dzień udzielenia pomocy= dzień amortyzacji :D
KŚT 669
Dzień wpisania do KPIR = dzien udzielenia pomoc (zawsze wpsiuję z ostatnim dniem miesiaca)
To ja już jestem blisko bo wychodzi mi 59,48 euro :D
data udzielenia 31.07.2014
liczba okresów: 120
Ai: 72,65
AP: 8717,56
okresy w miesiącach
Ktoś jest bliżej? :))
Mi w latach wyszło 63,61 euro.
Ok czyli w latach jest bliżej wyniku US
Czy mam tu kogoś kto faktycznie stara się o zaświadczenie z US o zaniechaniu poboru podatku od dotacji?
Oto moja odpowiedź na zapytanie do ZUS.

Użytkownik portalu NPI napisał:
Dzień dobry, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, w 2022 r. skorzystałem z pomocy de minimis w formie jednorazowej amortyzacji, nie mam zaświadczenia.
Proszę o informację jak złożyć oświadczenie (nie przekraczam limitu pomocy).
Jak przeliczyć kwotę PLN na EUR ponieważ nie ma opcji podania kwoty PLN we wniosku RWS. Czy Podmiotem udzielającym pomocy będzie Urząd Skarbowy?
Poniżej odpowiedź konsultanta:

Dzień dobry,

proszę zwrócić się do Urzędu Skarbowego z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis. Takie zaświadczenie zawiera również informację o kwocie udzielonej pomocy w euro.
A to niespodzianka
Jak zawsze - tylko medialnie dobrze brzmi :), a zainteresowani w czarnej d*** :(
Na wydanie zaświadczenia mają chyba 2 miesiące…
Powiedzcie co będziecie robić ?
A można złożyć elektronicznie wniosek do US o wydanie zaświadczenia?
Poczekałbym do wtorku, może ZUS ogarnie się z możliwością zaznaczenia opcji "Oświadczam, że w ostatnich 3 latach przed złożeniem wniosku, otrzymana pomoc de minimis nie przekroczyła limitu...". Chociaż wątpię, żeby taki ukłon w stosunku do płatników zrobili. Pozostaje jedynie wpisać to co nam wyjdzie z kalkulatora edb dla amortyzacji jednorazowej i dodać to co widnieje w SUDOP. Wyżej w komentarzach była odpowiedź z ZUS, że nie będą kazali zwracać składek w przypadku korekty, o ile nie przekroczono limitu dla de minimis. Kontrole mogą się pojawić np za 4 lata, wtedy już na pewno US nie wyda zaświadczenia dla jednokrotnej amortyzacji ŚT w 2022, ponieważ upłynie 5 letni okres kontrolny...
To jest świetny plan
Kom.146.Dziś oglądałam na żywo szkolenie z zus i Pani oświadczyła,że należy amortyzację jako pomoc wykazać na podstawie zaświadczenia z urzędu skarbowego ,a jeśli będzie wniosek złożony z oświadczeniem mogą się domagać o zaświadczenie i wtedy od informacji z zus ,należy dodać do wniosku załącznik z zaświadczeniem w ciągu 7 dni.
Czyli równie dobrze, możemy nie oświadczać nic w stosunku do amortyzacji jednokrotnej i spokojnie sobie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z US i skorygować później. ZUS musi udzielić nam przecież najpóźniej do 20 grudnia informacji czy są "wakacje" czy też nie. Nie wyobrażam sobie, żeby wzywali płatników z całego kraju o okazanie ewidencji środków trwałych. Jak zwykle nic nie zostało poprawnie przygotowane zawczasu przez nasze organy rentowe :)
Kom.149 Ja dokładnie tak robię :)
"ZUS musi udzielić nam przecież najpóźniej do 20 grudnia" - nieprawda, mają termin zgodny z KPA (1. miesiąc) na odpowiedź.
Czyli oświadczysz że nie korzystałaś z pomocy a potem zrobisz korektę że korzystałaś ?
Kom.152
korektę możesz zrobić do czasu póki ZUS nie zaakceptuje wniosku
bo jak zaakceptuje to żadnej korekty już nie złożysz
Boże, to co tu robić ?
Jak oświadczę że mam pomoc - to nie mam z czego spisać bo nie mam zaświadczenia
Jak oświadczę że nie mam a mam matko i córko
Pani Iza dzisiaj mowila ze jak sie mialo a się oswiadczy ze nie i potem skoryguje to może być potem ze sie złożyło fałszywe oświadczenie podlegające odpowiedzialności karnej...
,UWAGA! RED ALERT - BIURA RACHUNKOW
Biuro Rachunkowe co do zasady nie mają prawa składać wniosków RWS w imieniu klientów! Czemu? Zapraszam do analizy prawnej, a w której udział wzięli razem ze mną: Maciej Wroński, Dariusz Smoleński, Radomir Szaraniec.

⚖️ ANALIZA:

W treści wniosku RWS znajdziemy oświadczenie:
„Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”.

Jest to oświadczenie odnoszące się do artykułu 233 kodeksu karnego, penalizującego fałszywe zeznania, które to oświadczenie złożyć może jedynie osoba której ono dotyczy.

Odpowiedzialności tej nie może przejąć na siebie pełnomocnik, np. pracownik Biura Rachunkowego, a zatem nie jest możliwe podpisanie przez kogokolwiek innego niż Przedsiębiorca tego oświadczenia.

Upoważnienie PEL nie zastąpi osobistego oświadczenia strony (przedsiębiorcy), gdyż żaden dokument nie może przenieść odpowiedzialności na inną osobę
Z czegoś to wykopał/wykopała? :D
Doradcy podatkowi, dość popularni w socialmediach
Nie popadajmy w paranoje. Chyba po to są pełnomocnictwa zeby biuro mogło to ogarnąć w imieniu klienta
Napisałam 1 listopada (zanim się tutaj pojawiły odpowiedzi)co mam wpisać w miejsce pomocy w przypadku środków trwałych, czy to od kogo kupiłam, a co jeżeli była to os fiz. a tam trzeba wpisać nip. Patrzcie jaką mam odpowiedź:
"Ponieważ we wniosku brak jest możliwości wpisania innych danych niż NIP, proszę do wniosku dołączyć oświadczenie, jako załącznik. Na końcu wypełniania formularza, jest dostępna opcja "dodaj załącznik". Proszę zawrzeć w nim takie dane, jakie zawiera formatka w pozycji "oświadczenia"."
Ani słowa, że mają być to dane US...
@161 To już w ogóle ciekawie....
Czy we wniosku trzeba podawać serię i numer dowodu osobistego? W niektórych wnioskach mam możliwość wpisania a w niektórych nie.
Hej - czy ktoś z was składał już może korektę wniosku?
próbowałam zrobić to dzisiaj do wniosku złożonego wczoraj ale wypełnianie wniosku kończy się na drugim etapie i nic dalej nie idzie / tylko opcja wstecz która nie daje niczego zmienić
bo do wczorajszego wniosku dołączyłam jako zaświadczenie wydruk zestawienia z SUDOP - a chyba jednak powinnam zaznaczyć oświadczenie i wypisać poszczególne pomoce z 3 lat
teraz chcę to poprawić i nie mogę zrobić korekty
poradźcie coś
Może poczekaj aż dostaniesz wezwanie do uzupełnienia
Mi się udało przed chwilą złożyć. Klient próbował zaoszczędzić na kosztach naszej usługi i wypełnił błędnie wniosek :-).
Dot.kom 164, wczoraj rozmawiałem z Panią w ZUS, wszelkie wydruki z SUDOP traktować jako oświadczenie, pytałem również o refundację składek zus z PFRON czy wpisywać poszczególne miesiące? otrzymałem odpowiedź że mam wpisać jedną kwotą z datą ostatniej refundacji.....
nie mam nic na papierze ale cóż spróbuję tak postąpić :)
Kom. 167
Ja z kolei mam mailową informację, że nie można tego zsumować.
No i bądź mądry....
przy okazji mam pytanie czy wspólnik spółki jawnej, będący jednocześnie wspólnikiem spółki cywilnej może skorzystać z "wakacji"....
Tak o ile jest zgłoszony z kodem 0510, a nie z kodem 0543.
A czy na jdg można skorzystać jeśli jest się jednocześnie wspólnikiem spółki zoo ?
Jedno drugiego nie wyklucza.
Kom. 170 kod 0543 :(
Wszędzie apelują o tym, że wysłanie wniosku przez Biuro Rachunkowe jest niezgodne z przepisami....Jak się to tego odnosicie?
Sieją ferment i tyle..
Ze strony ZUS:
Kto może złożyć wniosek
Możesz złożyć wniosek samodzielnie ze swojego profilu płatnika na PUE/eZUS. Wniosek może również złożyć w Twoim imieniu Twój pełnomocnik z profilu płatnika, jeśli ma do tego stosowne umocowania.

Jak widać ZUS tak nie uważa :-). Taka sama akcja była z pomocami covidowymi, a w końcu nikt nie kwestionował wniosków składanych przez BR.
Dokładnie. Panowie chcieli przypomnieć o swoim istnieniu
ZUS zdaje sobie sprawę, że niektórzy przedsiębiorcy to ciężki kaliber jeśli chodzi o ogarnięcie biurokracji i wolą żeby to biuro za nich zrobiło.
Dzwonię właśnie do ZUS...ciekawe co powiedzą. Bo ponoć pełnomocnictwo PEL nie uprawnia do wysłania tego wniosku. Dziwne...
Daj znać
A co myślicie o pracy jako księgowa przed założeniem biura rachunkowego 20 lat temu w firmie, która jest klientem biura jednym z wielu (biuro jest spółką cywilną i zatrudnia pracowników), czy mogę skorzystać z wakacji składkowych?
Masz babo placek

Eksperci ostrzegają: Biura rachunkowe nie powinny składać wniosków RWS w imieniu klientów

https://www.pit.pl/aktualnosci/eksperci-ostrzegaja-biura-rachunkowe-nie-powinny-skladac-wnioskow-rws-w-imieniu-klientow-1010425?fbclid=IwY2xjawGa99RleHRuA2FlbQIxMAABHZhAxzKIoaEMyt4swTSjCQuCd3Gw5URR6Wj_yqs174t5vtCuyPHTcmf3HQ_aem_jLmW7dGvzUh-ix_g42AXPg
Kom 181, czekaj: pracowałaś 20 lat temu w Firmie X a teraz masz swoje biuro i Firma X jest Twoim klientem?
Dodzwoniłam się do ZUS !!! Pani powiedziała, że miała dzisiaj mnóstwo telefonów odnośnie tego czy osoba posiadająca pełnomocnictwo PEL może podpisać wniosek RWS. I tak - to pełnomocnictwo do tego uprawnia. Również powiedziała, że gdyby potrzebne były specjalne pełnomocnictwa to by była taka informacja ze strony ZUS.
No i fajnie
Przestawałam edb.logosys i pasuje. Data udzielenia pomocy: 2020-10-30 (miała 31.10.2020 ale nie było kursu, więc zmieniłam na 30.10.2020). Liczba okresów: 86 (bo tyle miesięcznych odpisów przy stawce 14%). Ai: 822,01 (wartość miesięcznego odpisu). AP: wartość środka trwałego. Po wygenerowaniu miesięcznych odpisów zmieniła 86 odpis z 822,01 na 586,81, żeby dawało wartość środka trwałego. Stopa dyskontowa wchodzi sama. Stawka podatkowa: 19, bo liniowy. Okresy płatności: w miesiącach. Wychodzi: EDB w PLN: 604,81, EDB w EUR: 130,95. Tyle jest w zaświadczeniu z 2020 r.
Kom. 129

Nie będę występował do US o wydanie zaświadczenia o zaniechaniu poboru podatku od dotacji z UP bo mało czasu, wezmę oświadczenie od klientów, że wykaz z SUDOP zawiera wszystkie udzielone pomoce i wtedy im złoże wniosek RWS, w przeciwnym razie niech sobie sami składają.

Urzędy pracy do umowy o dotacje dołączają informację że trzeba wystąpić do US po zaświadczenie, także klienci o tym wiedzą, to nie jest moja sprawa, tego umowa o usługi księgowe nie obejmuje.

Myślę, że jak SUDOP będzie zgodny z pomocami wykazanymi we wniosku RWS to nikt tego nie sprawdzi, a w razie kontroli to i tak limit 300 tys EUR wykorzystany jest może w kilku %.
Kom 187
Małe piwo jeśli ktoś oświadczy że miał pomoc inne wykaże a tych bez zaswiadczen nie.
Gorzej jak ktoś nie miał innych niż np amortyzację. Wtedy musiałby oświadczyć że nie miał pomocy bo na sudopie nie będzie nic.
Zadał takie pytanie na E-ZUS:
Dzień dobry
W jaki sposób wykazać skorzystanie z jednorazowej amortyzacji, która jest traktowana jak pomoc de minimis.
Nie występowano do US o wydanie zaświadczenia gdyż nie było takiego obowiązku.
Po jakim kursie przeliczyć taką amortyzację?

Taką dostałam odpowiedź:
Dzień dobry,
we wniosku RWS ma Pani możliwość wyboru pomiędzy oświadczeniem pod rygorem odpowiedzialności karnej a zaświadczeniem o uzyskanej pomocy de minimis. Jednocześnie informuję, że ZUS nie rozstrzyga o kwocie udzielonej pomocy de minimis ani o sposobie jej wyliczania.
Kom 186: a jaka wartość śt?
Ja wyliczyłam pomoc de minimis kalkulatorem i sama wpisuję do wniosku :)
A jak postąpić gdy obok prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorca jest też rolnikiem prowadzi Gospodarstwo Rolne i jako rolnik otrzymał pomoc de minimis. Czy należy ująć we wniosku . Oczywiście nie jest widoczna ta pomoc w Sudop.
Do. kom. 182
Sama doszłam do takiego wniosku i nie wysyłam wniosków za klientów tylko rozpisałam im krok po kroku jak to samodzielnie zrobić. Dali radę wszyscy.
Zaświadczenie o pomocy de minimis w związku z amortyzacją jednorazową nasz urząd wystawił w zeszłym tygodniu w ciągu 2 dni, a amortyzacja była z marca tego roku i kwietnia 2023, więc wiele miesięcy temu.
Kom 191 tym kalkulatorem na logosys?
>195
nie, kalkulator od Smolarka
A możesz zdradzić co jak wpisałaś bo ja tego w ogóle nie czaje? jak zmieniam komórkę "Łączna wartość odpisów.." na cokolwiek innego to w edb robi mi się #Nazwa?
i nie wiem o co chodzi
To masz niekatualną wersję excela
Mi dobrze liczy darmowym programem -libre office
Hm a jaką masz wersję? Bo jak pobieram ze strony to mam do wersji 2019 i od wersji 2021
LibreOffice 24.8.2
A możesz podać link skąd go pobrałaś?
Https://www.dobreprogramy.pl/libreoffice,program,windows,6628594126653057
Dziękuję, ale nie ogarniam jak to otworzyć/zainstalować :(
Na szkoleniu u Pani Leśniewskiej było podane, że pomóoc de minimis na Eur przeliczamy po kursie z dnia ujecia wydatku. Slysze też że korzystacie z kalkulatora EDB.
To jak będzie prawidłowo?
205
no ale kalkulatorem najpierw przeliczasz wartość w złotówkach, potem zamieniasz na euro
>205
jakiego wydatku ???
207 > amortyzacja

1. Czyli wartość amortyzacji z pkpir wrzucam do kalkulatora.
2. Kalkulator wylicza wartość w PLN
3. PLN zamieniam na Eur wg kursu z dnia ujecia kosztu

Czy tak?
Tak

bo amortyzacja moze byc 100 tys a pomoc wyjdzie w kalkulatorze np około 2 tys zł tylko
Darianna
jak masz pobrany LibreOffice_24.8.2_Win_x86-64 msi to wystarczy go zainstalowac tak jak kazdy program
moze sprobuj pobrac ze strony producenta ?
adres to
libreoffice org
Tylko jak pobrałam i rozpakowałam folder to mam podfolder o nazwie .rsrc (a w nim foldery group_icon, icon, manifest i plik txt version)
plik RELOC o nazwie .reloc plik
.text
i certificate (ten nie wiem w jakim formacie mogłabym otworzyć)
żaden nie uruchamia instalacji
Tego co pobierasz to nie trzeba rozpakowywać, wystarczy uruchomic
(jak pobrano plik z rozszerzeniem MSI to wystarczy kliknac na ten plik) tak jak uruchamiasz zwykly program, zeby wtedy uruchomi się instalator (albo prawym przyciskiem myszy na plik, zeby wywołac menu i opcja instaluj) bo zakladam, ze masz system windowsa ( trzeba miec nowszy niz windows7)

chyba, ze przy pobieraniu z dobrychprogramow wybrano opcje z asystentem pobierania to wtedy nie wiem czy nie pobrano dodatkowego programu i czy on nie przeszkadza lub nie utrudnia instalacji.
Słuchajcie - jak dodać trzy załączniki (3 zaświadczenia o pomoce de minimis) kiedy rozmiar załaczników (suma) jest za duży?
wysłać trzy razy wniosek uzupełniający z pojedynczym załacznikiem?
Okazuje się że każdy załącznik z osobna (zaświadczenie formatu A-4) ma wielkość pow. 1024.00 KB
jak to teraz dołączyć?
Kom. 214 - kompresja pdf
Kom.215
- dzięki / udało się
Ok i jak już mam libre office to w jaki sposób teraz policzyć edb? On ma gdzieś taką funkcję czy Wy po prostu zrobiliście formułę jak w zwykłym excelu? :D
>217
Pan Smolarek (doradca podatkowy) udostępnił darmowy kalkulator EDB
poszukaj
Https://smolarek.biz.pl/produkt/de-minimis-najwazniejsze-informacje/
Pani Efka - czyli obliczamy sami, wpisujemy pomoce jako oświadczenie ?
Nie będzie się zgadzać z Sudop więc czy Pani załącza dodoatkowy załącznik z wyjaśnieniem że to ta pomoc dla której nie było obowiązku wnioskowania o zaświadczenie ?
Nic nie załączam, jak zus będzie chciał wyjaśnień to się odezwie
Dobraaaa teraz rozumiem o co chodziło, musiałam mieć libre office, żeby kalk smolarka dobrze mi liczył :D
podpowiedz efka jeszcze proszę czy dobrze wpisuję: mam śt za 20 tys, jego podstawowa stawka to 14% czyli mam tak
B1 20000
B2 232,56
B3 86
B5 19% (bo podatnik na liniowym)??
Prawidłowo
Ok dziękuję. A wiesz o co chodzi z tymi okresami płatności które są do wyboru na tej stronie edb.logosys? Czy trzeba wybrać w latach, miesiącach? U Smolarka nie ma takiego wyboru.
Nie wiem
Czy wspólnicy sc wykazują jednorazową amortyzację (30.000,00pln) skoro są indywidualnymi płatnikami zus? Czy należy zaznaczyć sc jako podmiot powiązany?
A ktoś wie co wybrać w logosys w okresy płatności?
Ja wpisywałam miesięczne, może tu chodzi o to w jakim ujęciu rozlicza się amortyzację
kom. 186 jest przeliczone i zgadza się z wydanym zaświadczeniem z us
Zgadza Ci się co do grosza? Napisz proszę co podstawiłaś inaczej niż ja w kom 137 bo ja nigdy z tego nie wybrne :(((((((
Ruda pliiiiiis :))))
EDB Online też mam kalkulator i nie wychodzą mi kwoty z kom. 186
Data pomocy: 31-07-2014
liczba okresów (R) 120
Ai-72,65
AP-8717,56
rd (samo wylicza) 3,75
stawka podatku-19%
okresy płatności w miesiącach:
i okresy amortyzacji 119 odpisów po 72,65 i 120 trzeba poprawić na 72,21
i wtedy wychodzi:
PLN 276,89, EUR 66,50
"i okresy amortyzacji 119 odpisów po 72,65 i 120 trzeba poprawić na 72,21"
tego nie rozumiem, jak do tego dojść.
u mnie jak zmienię na 119 i 72,21 wychodzi 70,75 euro
jak 120 i 72,21 68,49 euro
jak 119 i 72,65 68,76 euro
najbliżej jestem z 120 i 72,65: 66,48 euro
Wartość środka trwałego : 8717,56 zł
Amortyzacja 10% (120 miesięcy) czyli 8717,56 zł*10%/12= 72,65-miesięcznie
72,65*119= 8645,35 -8717,56= 72,21-120 odpis
Doobra czyli jako sto dwudziesty odpis w tej tabelce po prawej trzeba zmienić na 72,21
dziękuję Ci niezmiernie za pomoc :*
A czy jeżeli podatnik płaci pit kwartalnie to powinnam wybrać okres płatności kwartalnie? czy to chodzi o odpisy AM ze byłyby miesięcznie?
Wydaje mi się, że chodzi i amortyzację, ale pewności nie mam
Dziękuję jeszcze raz
Witam,
Skąd wziąć wniosek o wydanie zaświadczenia o pomocy z US z tytułu zaniechania poboru podatku od dotacji z urzędu pracy? Czy można go złożyć np. po 2 latach?
Witam, śledzę forum, czytam bo zastanawiam się czy pisać do Us o zaświadczenia. A wy sami przeliczacie i wpisujecie?
Tak, ja właśnie po 2 tygodniach podchodów i analizowania tego wzorku wyliczyłam i wysłałam
Też chyba tak zrobię, mam nadzieję żę ogarnę i że nie będą się czepiać
Nie wiem czy im się będzie chciało, ale myślę, że mogą zrobić tak, że jak ktoś wykazał pomoc na nip us to będzie wezwanie: proszę przedstawić zaświadczenie. No ale to się najwyżej wtedy załatwi.
Dzień dobry, pomoże ktoś? Co należy oświadczyć odnośnie pomocy de minimis, jeśli wniosek składa wspólnik spółki cywilnej? Należy zaznaczyć, że nie korzystał z pomocy de minimis? A dopiero w dalszej części wniosku podać numer NIP spółki i wykazać całą pomoc de minimis? Czy wogóle tam nic nie wykazywać? Dostałam właśnie taką informację na infolinii i nie wiem co zrobić.
>244
"Dostałam właśnie taką informację na infolinii i nie wiem co zrobić. "

tzn jaką?
Do komentarza 245: że się tego nie wykazuje w przypadku wspólnika spółki cywilnej
Efka5 czy ten orogram Libre office to jest kalkulator EDB czy oprogramowanie ala klasyczny Office?
To jest tylko program który pozwala na to, żeby kalkulator smolarka dobrze liczył, bo mi w zwykłym excelu wyskakiwał błąd
Czy ktoś już dostał decyzję odnośnie zwolnienia za grudzień z zus ? jak ZUS weryfikuje pomoc de minimis według oświadczenia? mam na myśli jednorazową amortyzację wykazaną według oświadczenia...
Zus Rozszerzenie wniosku o zwolnienie z opłacenia składek za wskazany miesiąc (RWS)
15 listopada 2024
zmiana
W bloku dot. oświadczenia o otrzymaniu pomocy de minimis zmienimy limit podmiotów pomocy de minimis z 20 do 50 podmiotów.

Płatnicy, którzy nie wykazali w złożonym wniosku RWS wszystkich pozycji pomocy (z uwagi na ograniczenia) mogą złożyć uzupełnienie/korektę wniosku RWS i wykazać brakujące dane w tym zakresie.

Płatnicy, którzy uzupełnili już brakujące dane w innej formie np. jako załącznik do pisma ogólnego (POG) nie muszą wykonywać dodatkowych działań w tym zakresie.
Widziałem też poradnik jak zrobic wniosek, który polegał na podaniu załącznika z sudop a tutaj zus tez komentuje takie rozwiązanie

Ważne! Załącznikiem o udzielonej pomocy de minimis nie jest wydruk z sytemu udostępniania danych o pomocy publicznej - SUDOP.

Jeśli płatnik wybierze opcję wypełnienia „oświadczenia”, konieczne jest wypełnienie bloku dotyczącego otrzymanej pomocy de minimis. Konieczne jest podanie:

nazwy i NIP-u podmiotu udzielającego pomocy,
daty udzielonej pomocy,
wartości pomocy w euro.
Dzień dobry wszystkim! Słuchajcie czy to normalne, że wartość EDB wychodzi dużo niższa niż faktyczna wartość jednorazowej amortyzacji? Np. moja amortyzacja jednorazowa wyniosła 20.000 PLN co po przeliczeniu w kalkulatorze EDB dało kwotę 107,84 EUR pomocy de minimis...
>252
tak
>252
bo pomocą de minimis jest tylko korzyść (podatki) jaką uzyskał podatnik dzięki tej amortyzacji a nie wartość środka trwałęgo
Tak, ja też z trzech środków po 20, 25, 40 tys wpisałam niecałe 500 euro pomocy
*Efka5 i *Darianna DZIĘKUJĘ BARDZO! :)
Będziecie tak wysyłać z oświadczeniem ,bo ja wciąż się zastanawiam ,nie składałam wniosków do urzędu ,czy to przejdzie czy będą wzywać ,żeby dosłać zaświadczenie?
Ja dzisiaj złożyłam wniosek z oświadczeniem podając NIP i nazwę Urzędu Skarbowego, zresztą taką informację uzyskałam w informacji urzędu skarbowego. Skomentowali też, że ZUS zasłania się zaświadczeniami, bo tak im wygodnie.
*Ewa ja zrobiłam tak samo :) Złożyłam dzisiaj wniosek z oświadczeniem i podałam NIP mojej skarbówki.
Powiem szczerze, że trochę (mało powiedziane) już zgłupiałam. Rozmawiałam z Panią z ZUS-u, która zajmuję się rozpatrywaniem wniosków, w których właśnie weryfikują pomoc de minimis i ona uważa, że nie można samemu przeliczyć i wpisać jednorazowej amortyzacji z tego względu, że potem ZUS będzie to weryfikował i nie znajdzie tej pomocy w SUDOP. Będą wtedy prosić o uzupełnienie wniosku o zaświadczenie z US na potwierdzenie tej kwoty, a de facto zaświadczenia brak. Po za tym kwota na zaświadczeniu może się delikatnie różnić. Żeby z tego tytułu nie narobić sobie większych problemów niż to warte, to w końcu wycofałam ten wniosek.
Czy to nie jest absurd ????
Przecież skoro wybierasz opcję - oświadczenie - to po co im zaświadczenie ? Jakbym chciała wysyłać im zaświadczenia to bym wybrała opcję - zaświadczenia.

Poza tym - rozumiem, że ktoś wpisuje swoją pomoc z pominięciem czegoś - mają prawo żądać uzupełnienia. Ale jeśli jesteś uczciwa i wykazujesz całą swoją pomoc to będą robić pod górkę ?
Idący tym tropem to może oczekują żeby wpisać zgodnie z sudop wtedy nikt się nie przyczepi. Bo wychodzi na to że chcąc być uczciwym możesz sobie zrobić więcej szkody
Kom. 260. "Nie można samemu przeliczyć" bo to ich przerosło, żeby oni samodzielnie do tego doszli, dlatego mówią, że będą chcieli zaświadczenie. Myślę, że sporo jest takich podatników i każdego wezwą? A jak wezwą to się pójdzie po zaświadczenie, a jak się będzie różnic kwota to się skoryguje wniosek. A podobno niektóre urzędy nie wydają zaśw dla śt starszych niż 2 lata i co wtedy? Zus chyba na razie za nic specjalnie nie karze. Gorzej jak powiedzą, że warunki dopełnione po terminie i z wakacji nici. No ale co innego zrobić w tej sytuacji..
Zadzwoniłam teraz na ZUS, odpowiedzi;
1) pełnomocnik może złożyć rws na podstawie PEL
2) apropo de minimis jeśli wybierzemy opcję oświadczenie - oświadczamy i nie będą wołać zaświadczeń.
To może najprościej będzie nie uwzględniać w ogóle tej amortyzacji we wniosku? ZUS i tak tego nie sprawdzi, a wpisując własne wyliczenia bez zaświadczenia niepotrzebnie się wychylamy. A tak ZUS sobie sprawdzi, że zgadza się z sudop, zaakceptuje wniosek i tyle w temacie.
No właśnie …..
"1) pełnomocnik może złożyć rws na podstawie PEL"
afera jest nie o składanie tylko o złożenie oświadczenia
nie żebym to pochwalała tylko o tym mówią słynni doradcy
No ale nie da się złożyć wniosku bez oświadczenia - jest integralną częścią wniosku.
Przecież to nielogiczne - może złożyć pełnomocnik a nie może bo tam jest oświadczenie.
Skoro ZUS twierdzi że może to może i nie odrzuca.
Nielogiczne, bo ZUS dał plamę z tym wnioskiem. Teraz się raczkiem wycofują i słychać w odpowiedziach z COT, że będą chcieli załączniki do tych wysłanych już wniosków właśnie z oświadczeniem płatników.
:///
Czy jest gdzieś kalkulator pomocy demini ma ktoś jakiś link
Smolarek doradztwo podatkowe na Facebook - można pobrać kalkulator.

Pytanie mam jeszcze
- jak ktoś jest na liniowym wpisuje stawkę 19% a na ogólnych 32% ?
Czy ktoś mógłby mi pomóc przeliczyć chociaż jeden środek trwały, bo mi nie wychodzi
środek trwały 13 000,00
stawka amortyzacji 14%
okres 60 miesięcy
podatek liniowy 19%
Pliss
Zakupiony 02.12.2021
Mi wychodzi - 150,04 zł
Nie będzie 60 miesięcy przy 14% tylko 86
A dlaczego 86, jestem ciemna w tym temacie
a można to jakoś rozpisać?
60 msc to 5 lat
5 lat x20% amortyzacji = 100 %

Więc jak masz amortyzację 20 % to przez 60 miesięcy ona trwa

Jak masz 14 % rocznie to już trwa 86 miesięcy
Oki
czyli ten środek trwały
13000 x 14%= 1820 zł : 12 miesięcy = 151,66 miesięczny odpis?
co dalej, jak wyliczyć wartość pomocy de minims
151,67
Magda zobacz komentarze od 232-234
100/14*12=85,71 ->okresy, w zaokr 86
odpis msc: 13000*14%/12=151,67
151,67*85=12891,95
13000-12891,95=108,05 to jest osiemdziesiąty szósty odpis
Tam jest instrukcja jak obliczyć de minimis

https : / / bartodziej . pl / instrukcje/
Kalkulator -> https://www.facebook.com/share/p/187iTsqVaV/

lub
https://innersoft.pl/plikidopobrania/viewcategory/10-platnik-manager.html
Dziękuję z całego serducha
Wychodzą różne wyniki z tych kalkulatorów, mimo podawania tych samych danych.
Jestem wspólnikiem w spółce cywilnej, mam udział 50%
Jako spółka mieliśmy jednorazową amortyzację środków trwałych (nowych) w 2023 roku- kwota 21.550 zł. i w 2024 roku- kwota 11.383
Czy to się wlicza w pomoc de minimis? jeśli tak, to czy liczyć procentowo od udziału wspólnika?
Wlicza się zgodnie z udziałem
Jeśli chodzi o Spółke cywilną co sie zaznacza w Krok 6 "

a/ jeden przedsiębiorca posiada większość praw głosu akcjonariuszy lub wspólników drugiego przedsiębiorcy

TAK ?

e/ przedsiębiorca pozostaje w jakimkolwiek ze stosunków opisanych powyżej poprzez jednego innego przedsiębiorcę lub kilku innych przedsiębiorców

i tu wpisuje NIP spółki i NIP wpólnika i wartość zero jak nie było pomocy?

TAK ?
A ktoś z Was wie jak ma wyglądać oświadczenie płatnika, które BR jako pełnomocnik powinno mieć?
Ja skopiowałam wszystkie oświadczenia z ankiety i każdy klient zaznacza i podpisuje
Robota głupiego
Ciekawa sprawa, sprawdzałam sudop na początku listopada, kiedy wysyłałam wniosek, klient ostatnią pozycje miał z kwietnia tego roku.
Dzisiaj sprawdziłam dla pewności, a tu się okazuje, że w ciągu 2 tyg wskoczyły dwie nowe refundacje, w tym jedna na dzień 31.10.2024 ! Czyli na sudopu też pomoce pokazują się z większym lub mniejszym opóźnieniem, Ciekawe co zus na to
Na sudop zdarzają się błędy, np. była 2 razy wpisana refundacja z pfron przedsiębiorcy za ten sam miesiąc
Komentarz 290, może i tak, ale nikt mi nie zarzuci że złożyłam coś czego nie chciał albo nie został poinformowany że takie są warunki
A jśsli przedsiębiorca jest na L-4 to może wysłać wniosek?
Do komentarz 294
Może i zus pokryje pełne składki bez pomniejszania o zla, informacje z infolinii zus
Do kom. 295 - L4
Tzn. pokryje składki i wypłaci zasiłek ? Czy tylko pokryje składki?
Jeżeli cały miesiąc będzie na chorobowym, to tylko wypłaci zasiłek. Natomiast jeżeli chorobowe dotyczy tylko części miesiąca to składki zostaną opłacone z budżetu i to bez pomniejszania o okres choroby.
Mam problem z działaniem kalkulatora edb, pobranym ze strony doradca podatkowy Smolarek, o którym wcześniej była mowa, zainstalowałam nową wersję libre office i nadal po wstawieniu danych dotyczących jednorazowej amortyzacji i oblicz , pole wartości edb nie zmienia się , pozostaje puste :( ktos pomoże ?
Kom. 298 Pan Smolarek w poście na FB pisze, że na zamiennikach Office'a (np. Libre) może nie działać
Kom. 298
Ściagnełam najnowszą wersję libreoffice i działa (komputer musi został uruchomiony ponownie w trakcie instalacji) - jednakże kwoty są inne niż w innych kalkulatorach - wiec może de facto nadal nie działa.
Natomiast kalkulator Innersoftu wydaje się być ok. Dodali też stawkę podatku w nowszej wersji.
U mnie każdy kalkulator podaje coś innego, jedyne dwie zbieżne kwoty daje porównanie narzędzia InnerSoftu i wyliczeń z GeniuszaZUAUltimate
Kom.299,300,201- dziękuję za info, przeliczyłam na kalkulatorze edb logosys, przelicza :)
Ja liczyłam za pomocą edb.logosys , wyliczenia minimalnie różnią się od tych z US. kwestia groszowa.
Pamiętajcie, że na wniosku RWS po wykazaniu pomocy de minimis jest oświadczenie " Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia"
A czy mógłby ktoś podpowiedzieć jaki okres płatności należy wybrać w kalkulatorze dla jednorazowej amortyzacji?
Ja zrobiłam miesięczny
Ja zrobiłem sobie arkusz w OpenOffice i dostaje kwoty takie jak w przykładach na stronach o kalkulatorach.Wstepnie na stawkę amortyzacji 20%, samochody dostawcze.
A kalkulator do przeliczenia wartości pomocy de minimis z jednorazowej amortyzacji ten na stronie gofinu sprawdzaliście ?
Ale tam jest wskaźnik podwyższający, którego nie da się usunąć, albo ustawić na ,,1"
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.