30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39

Zwrot na zły rachunek

Co można zrobić?
Chodzi o zwrot podatku z US
PIT przesłany 28.02
W międzyczasie osobiście w urzędzie skarbowym zlozono formularz ZAP-3 żeby zmienić numer rachunku do zwrotu PIT ponieważ na stary rachunek było włamanie.
Pomimo obietnic Pani z urzędu że zwrot będzie na nowy rachunek, zwrot został wykonany na stary numer konta.
Co można zrobić w tej sytuacji?
Zapytaj w US czy możesz zwrócić przelewem ten zwrot aby przesłali ci na właściwe konto.
Koleżanka 1.

Problem w tym że nie mam dostępu do starego konta.
Musiałam założyć nowe, na tamtym miałam włamanie i zgłosiłam rachunek do likwidacji, mimo że ciągle robione są jakieś dziwne operacje na nim z nieznanego adresu.
Koleżanka 1.

Problem w tym że nie mam dostępu do starego konta.
Musiałam założyć nowe, na tamtym miałam włamanie i zgłosiłam rachunek do likwidacji, mimo że ciągle robione są jakieś dziwne operacje na nim z nieznanego adresu.
No, to faktycznie masz problem. Chyba zaczęłabym od wizyty w banku w celu zasięgnięcia informacji jak bank widzi możliwość rozwiązania tej sprawy.
Pytanie raczej czy to nie błąd US.
Pani która pomagała wypełnić formularz wręcz obiecała ze przelew trafi na nowe konto.
Minęło kilka dni, już po złożonym formularzu a przelew trafił na zły rachunek, ten na którym było włamanie.
Pytanie czy jestem w stanie zdziałać coś w US?
No, a dlaczego na zeznaniu rocznym nie podano nowego numeru rachunku?
Włamanie na konto miało miejsce po złożeniu PIT. Dlatego numer konta był zaktualizowany dopiero po wysłaniu pit.
No niestety to raczej nie błąd US, najwidoczniej zanim wprowadzono nowy numer rachunku US dokonał zwrotu.
No, a dlaczego ten przelew wpłynął na rachunek bankowy? Jeżeli bank miał wiedzę o problemie to chyba powinien taką możliwość zablokować?
US wiedział o zmianie rachunku i formularzu ZAP-3 na kilka dni przed przelewem. Pani wręcz obiecała zająć się tym priorytetowo. Status pitu wtedy był jako przyjęty, nie jako że w realizacji stąd moje domniemanie że zaniedbanie jest ze strony US.
No, a dlaczego uważasz, że bank zachował się właściwie?
Pani przyjmująca druk w US raczej ma niewielki wpływ na to kiedy zostanie on wprowadzony do systemu i tak samo nie ma też wpływu na to kiedy nastąpi zwrot nadpłaconego podatku. Natomiast bank powinien natychmiast zablokować rachunek. Jak rozumiem tego nie zrobił mimo, że zgłoszenie było kilka dni wcześniej?
Skoro rachunek zlikwidowany to skąd wiedza że US tam przesłał zwrot ?

Jeśli rachunek zlikwidowany to bank odeśle pieniądze do nadawcy tzn do US.
Nie jest zlikwidowany a w trakcie likwidacji, co napisałam wcześniej że wykonywane są na nim dziwne operacje z nieznanych adresów.
Pani w banku nie jest w stanie mi pomóc bo ciągle są blokowane środki z salda..

Tak, bank nie zablokował środków ani rachunku, mimo że od złożenia ZAP-3 upłynęło około 10 dni.
"Tak, bank nie zablokował środków ani rachunku, mimo że od złożenia ZAP-3 upłynęło około 10 dni. " - No, ale co ma do tego ZAP-3, przecież tego druku nie składa się w banku? Zgłosiłaś w banku, że osoba (-y) nie uprawniona ma dostęp do Twojego rachunku i przeprowadza na nim operacje bez Twojej wiedzy? Likwidacja rachunku to jedno, a zgłoszenie przestępstwa w banku i na policji to zupełnie inna sprawa.
W banku zostało to zgłoszone, stąd też decyzja o zmianie banku i numeru rachunku.
W US zgłoszone ZAP-3 z wnioskiem o zmianę rachunku do przelewu. Mimo to i tak pieniądze trafiły na stary rachunek, przez co osoba odpowiedzialna za włam przy użyciu kodu CVV wykorzystała środki..
Zgłoszenie na policję poszło, lecz sami stwierdzili ze marne szanse na cokolwiek, bo ostatnio dużo takich sytuacji się dzieje w rejonie.
1. Moim zdaniem bank po zgłoszeniu powinien niezwłocznie zablokować dostęp do rachunku. Podobnie jak np. blokuje się kartę.
2. Co do US to zamiast składać druk papierowy, którego wprowadzenie w system trwa dłużej, trzeba było złożyć korektę zeznania rocznego wraz z nowym rachunkiem bankowym. US raczej nie dokonałby zwrotu na podstawie pierwotnego zeznania jeżeli w systemie byłaby do niego korekta (no, chyba że zwrot w tym momencie był już zlecony). No i w sumie to powinni Ci podpowiedzieć w US. Inna sprawa, że zwrot powinien i tak się cofnąć o ile bank rachunek by zablokował. Jeżeli tego nie zrobił, to moim zdaniem można tych pieniędzy dochodzić od banku o ile ktoś je z Twojego rachunku pobrał już po Twoim zgłoszeniu. Na moje oko w każdym razie jakiś błąd jest po stronie banku.
A moim zdaniem winy banku tu chyba nie ma. Ktoś kto miał dostęp do twojego rachunku musiał znać hasło, login, sposób autoryzacji przelewu czy innego sposobu pobrania tych środków. Jeśli w banku zgłosiłaś nieprawidłowości, to może już wcześniej nastąpiło to nieuprawnione pobranie środków.
Ustalmy fakty: "osoba odpowiedzialna za włam przy użyciu kodu CVV" - ktoś się "włamał" na konto (mało prawdopodobne) czy używa twojej karty płatniczej (a raczej jej danych)?
Weszłam w faje linka gdy chciałam coś zamówić. I tak oto zalogowałam się "do banku" właśnie w tym cake linku
Wg mnie w takiej sytuacji należało zgłosić w banku, aby zablokowali dostęp do bankowości internetowej. Zawiesić całe konto, usunąć wszystkie uprawnienia do robienia transakcji przy wykorzystaniu bankowości internetowej oraz zablokować kartę jeśli było nieprawidłowe użycie.
Bo widać, że złodzieje mieli dostęp do wszystkiego, łącznie ze sposobem autoryzacji więc dla banku wyglądało to jakbyś ty to robiła przelewy.
Następnie zresetować wszystkie hasła do bankowości internetowej, zresetować urządzenie służące do autoryzacji transakcji itp. i wyrobić nową kartę.
Złożyć reklamację na nieutaryzowane transakcje, od chwili zgłoszenia w banku, bank nie powinien ich autoryzować ani dokonywać przelewu.
Winy urzędu nie widzę, bo takie mieli dane.
No niekoniecznie, bo tak jak pisałam, na około 10 dni przed zwrotem, byłam osobiście w US złożyć ZAP-3 i Pani zapewniała że przelew trafi na nowy rachunek, bo jeszcze nie był zlecony, a przynajmniej nie widziała tego w systemie żeby był zlecony
W banko zglosiłaś, że ktoś nie uprawniony włamał Ci się na konto i dokonuje tam operacji? No bo dziwne, że w takim wypadku bank dostępu do konta nie zablokował tylko wszczął procedurę jego likwidacji.
Co do US to jak już pisałem wprowadzenie nowego konta trwa szczególnie w sytuacji, gdy jest to zgłaszane w formie papierowej, a nie elektronicznej. Moim zdaniem w US jak wyżej napisałem powinni Ci doradzić złożenie korekty zeznania w formie elektronicznej. W US już nic nie wywalczysz. Natomiast jeżeli prawidłowo wszystko zglosiłaś w banku to moim zdaniem tam masz szanse.
Kom. 18 - trzeba było od razu na początku to napisać, bo wg mnie to całkowicie zmienia sytuację.
Sama się przyczyniłaś do tego "włamania" na twoje konto. Sorry, ale ciągle chyba uważasz, że wina leży po stronie US, nie trzeba było aż tak wierzyć w to zapewnienie usmenki o szybkim wprowadzeniu danych o nowym rachunku. Ona nie miała na to żadnego wpływu, bo tylko przyjęła twoje zgłoszenie.
Proponuję złożyć reklamację do US - opisać całą sytuację, może uda się i bank odda nadpłatę do urzędu.
Jak już składać reklamacje to do banku o ile oczywiście w banku cała sytuacja została zgłoszona, a nie tylko rozpoczęto procedurę likwidacji rachunku.
Kom. 23 - ale jak, ze swoich środków bank miałby oddać nadpłatę, na jakiej podstawie ?
Złożyć nie zaszkodzi, urząd przekaże reklamację do banku, a bank musi coś odpowiedzieć
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.