EŚT - księga, wydruk czy wyłącznie zapis komputerowy?

Jak u was wygląda prowadzenie EŚT? Nie chodzi mi o stricte zasady naliczania i księgowania a o ich prowadzenie. Czy prowadzicie wyłącznie w systemie komputerowym czy zapisy w księdze inwentarzowej?
Jeżeli w systemie komputerowym to czy robicie wydruk tabeli amortyzacyjnej, OT itp. czy w jakiej formie?
Mam pierwszy w firmie środek trwały i zastanawiam się jak to "fizycznie" poukładać, żeby US w razie kontroli nie miał żadnych zastrzeżeń... Proszę o poradę - jest tu bardzo dużo specjalistów a ja taki mały raczkujący żuczek :)
Masz kh czy kpir?
Jaki program księgowy?
KPiR a program Rachmistrz
Wg mnie:
1/ OT (karta śr. trw. + orygu=inał f-ry w segregatorze "Środki trwałe") w ofertówce każdy zestaw osobno
2/ tabela amort. na dany rok
3/ książka środków trwałych i wnip
A powiedz mi kochana jak sie ŚT zaamortyzuje to jak wtedy ewidencjonujesz?
A książkę ŚT masz kupną czy drukowaną z Gofinu?
Dopóki są wykorzystywane w dg (nawet zamortyzowane całkowicie ) - są w ewidencji i karty przechowuję oraz są w książce eśt.
Mariaem kochana mam jeszcze 2 pytania jeśli będziesz tak dobra
6

Szczerze mówiąc to co roku robię ją w excelu, drukuję, zszywam. Mam zatytułowaną "operacje na ś.t. w roku .... "

Pytaj :)
Dziękuję w takim razie kochana :)
1. Czy obowiązkowa jest Ewidencja środków trwałych w tej formie, w której prowadzisz czy wystarczy wydruk z programu? Ja mam Rachmistrza i tutaj jest w programie EŚT z wyszczególnieniem stawek amortyzacji, metody amortyzacji. daty i dokumentu nabycia oraz wartości początkowej, oraz daty i przyczyny likwidacji
2. Jaki dokument należy sporządzić w przypadku kiedy ŚT się w pełni zaamortyzuje?
Bądź kiedy nastąpi jego późniejsza jego sprzedaż?
Ewidencja środków trwałych
Wszystkie składniki majątku (nabyte, wytworzone we własnym zakresie, wynajmowane) muszą być ujęte w ewidencji środków trwałych w miesiącu przekazania ich do użytkowania. Ewidencję można prowadzić przykładowo w formie książeczki zakupionej w księgarni akcydensowej, kart z wydrukowanymi z komputera lub ręcznie narysowanymi tabelami. Wpisów do niej dokonuje się na podstawie dokumentów, z których wynika wartość początkowa zewidencjonowanych składników majątku. Sama ewidencja powinna zatem zawierać:

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-srodki-trwale-w-dzialalnosci-gospodarczej

cdn
Cd

liczbę porządkową,
datę nabycia i przyjęcia do używania,
rodzaj dokumentu stwierdzającego nabycie,
określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej,
symbol Klasyfikacji Środków Trwałych,
wartość początkową,
stawkę amortyzacyjną,
kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco za okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku był kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie z niej wykreślony i ponownie wprowadzony,
zaktualizowaną wartość początkową,
zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych,
wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową,
datę likwidacji wraz z przyczyną, ewentualnie datę zbycia.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-srodki-trwale-w-dzialalnosci-gospodarczej
10

odp.masz w kom. 12 i 13

11

Gdy się zamortyzuje i nadal go używasz, to nic nie robisz, nadal figuruje w eśt.

Gdy sprzedajesz to dokument sprzedaży, gdy likwidujesz, to dokument likwidacji itd. - zależy jaki masz program, to takie dokumenty są dostępne w zakładce środki trwałe.
Dobrze kochana jeszcze jedno pytanie mam system przeciwpożarowy mogę go zaamortyzować jednorazowo co wpisać w stawce amortyzacyjnej? 10% czy 100%
I w przypadku tej amortyzacji jednorazowej jak to prawidłowo wykazać? Chodzi mi o dokumenty jakie wydrukować?
15

100% - am. jednorazowa

16

takie same jak przy OT innych śt, amortyzowanych np. liniowo
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc, Gemius S.A.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań w związku z odwiedzaniem niniejszego serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.