Sprawozdanie za 2019r. - e-sprawozdanie przez e-krs - wysyłka

Rok temu wysyłałam, ale nic już prawie nie pamiętam jak to było...

1/ Rewizor GT mi to przygotował, ale jak podpisać to e-sprawozdanie e-puapem, widzę, że mozna tylko podpisem kwalifikowanym...

2/ Czy w e-krs trzeba wysłać skany sprawozdania podpisane fizycznie czy to wygenerowane i podpisane elektronicznie e-sprawozdanie z Rewizora GT

3/ Gdy podpiszę epuapem, to potem podpisują wszyscy wspólnicy e-puapem, a następnie na e-krs dodaj dokument (już podpisany przez wszystkich) i wysyłka - wystarczy podpis tylko 1 wszpólnika?

Może ktoś by krok po kroku napisał co robić po kolei?
Cześć Mariaem!
W tamtym roku przechodziłyśmy to razem i widzę, że w tym roku nie może być inaczej. Właśnie z tego samego powodu zjawiłam się tu na forum, żeby sobie coś poprzypominać, bo też nic nie pamiętam. Też mam rewizora i dziś planuję to zrobić... Jak przejdę to Ci dam znać :)
Super, dzięki, czekam :)

Ja sobie przygotowałam dokumenty z data 30.03., wtedy chcę wysłać, ewentualnie 31.03.
1/ja mam podpisy kwalifikowane, to Ci nie powiem
2/wydaje mi się, ze podpisy elektroniczne wystarczą
3/ tak było w tamtym roku, ze do wysyłki wystarczył podpis jednej osoby, która była zgłoszona w krs
A wiesz coś może na temat mojego postu - 1278537 bo jeszcze w tym roku pierwszy raz CIT mi się szykuje.
Na CITach nie znam się, tutaj pewnie GosiaM by pomogła.
SF podpisujesz do 30.03 i najpierw profil zaufany a potem kwalifikowany (cały zarząd lub wszyscy wspólnicy z sj bo pewnie wszyscy są reprezentatami w krs)
możesz skorzystać z tego do podpisania profilem zaufanym
https://moj.gov.pl/nforms/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER

wysyłka do ekrs to co innego- loguje się jedna z uprawionych osób z krs do ekrs i wysyła SF do ekrs podpisując np.profilem zaufanym albo kwalifikowanym
Ja podpisywałem za pomocą tej strony co podała Gosia podpisujesz tam profilem zaufanym wszystkie osoby które go mają, jak ktoś ma podpis kwalifikowany a nie ma profilu podpisuje dopiero jak masz komplet podpisów z profili zaufanych.
Podpisem kwalifikowanym ja podpisałem u siebie z aplikacji mam Certum i do tego jest aplikacja proCertum SmartSign jak masz inną firmę certyfikującą to praktycznie każda z firm ma swoją aplikację do podpisu.
Ok, a np. to co w pdf-ie jest np. uchwała, inf.dodatkowe - mają być opieczętowane, fizycznie podpisane, zeskanowane i dopiero podpisane elektronicznie i potem dołączone do sprawozdania?
Ja tak zrobiłem z uchwałami, zeskanowałem podpisane fizycznie i potem nie wiedząc czy mają być podpisane na wszelki wypadek zostały podpisane elektronicznie i tak wysłane z sprawozdaniem.
Informacja dodatkowa jest częścią sprawozdania ona dołączana jest do sprawozdania jako podpisany fizycznie skan i razem z nim podpisywana.
Dziękuję pięknie :)
Poszło mi, dosyć szybko i sprawnie, dziwnie mi... mam wrażenie, że o czymś zapomniałam. W rewizorze zrobiłam sprawozdanie: bilans, rzis, wprowadzenie i informacj dodatkowa. Dodatkową nie podpisywałam fizycznie, tylko dodalam plik w pdf. Następnie całość podpisałam podpisami kwalifikowanymi. Eksportowałam do xml. Uchwałę o zysku i zatwierdzającą sprawozdanie podpisałam fizycznie, zeskanowałam do pdf, następnie tak jak PawelSz w aplikacji Certum podpisami kwalifikowanymi. W tamtym roku miałam jakiś problem z wysyłką jak uchwała była podpisana tylko fizycznie, musiałam podpisem kwalifikowanym też i wtedy poszło. Na ekrs mimo, że już nie pamiętałam co i jak idzie szybko i sprawnie, wszystko prowadzi. Dokumenty trochę się wgrywają, ale to chyba normalne. I zostało czekać na potwierdzenie. Dobrze rozumiem, że podpisujesz tylko epuapem? Bo ja przed podpisem w proCertum SmartSign sprawdziłam najpierw na stronie certum jakie powinny być ustawienia podpisu akceptowane do e-sprawozdań.To tyle:)
Co do uchwał - wystarczy wysłać fizycznie podpisane dokumenty w formie skanu. A informacja dodatkowa nie musi być podpisywana ręcznie, bo ona jest częścią SF i i tak jest podpisana przez wszystkich elektronicznie.
Jak dobrze że jesteście:)
czy podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym podaję przed odjęciem straty czy po odjęciu straty?
mam podstawę np 389 tys. minus strata 33 tys. to podstawa 356 tys? czy 389 tys?
Dodam tylko - bo ja zapomniałam o tym i musiałam podpisywać drugi raz - informacja dodatkowa załączana do sprawozdania nie może mieć w nazwie spacji - bo nie wczyta na ekrs
13

wg mnie - przed odjęciem straty

Reasumując - fizycznie wystarczy podpisać tylko uchwałę, e-sprawozdanie z załączoną inf.dodatk. w pdfie niepodpisaną fizycznie.
Rozumiem.
Muszę wyeksportować e-sprawozdanie z rewizora na pulpit, potem e-puapem podpiszę w tym linku od Gosi, potem przeslę do podpisania właścicielom i potem wyślemy do e-krs - tutaj wystarczy jeden ze wspólników.

Dziękuję ślicznie za pomoc :)
Uchwala może być po 31.03. Tylko tyle ze SF do 31.03. Po tej dacie może być sprawozdanie jeszcze zmianiane.
Do KRS wysyłamy do 30.06...czy ja cos w konwersacji nie rozumiem.
16

całkiem możliwe, ja jednak wolę mieć wszystko zamknięte w marcu, tak też robię, wszystko mam z datą 30.03.2020r., w tym dniu lub 31.03. chcę wysłać i mieć "z głowy" temat.
SF zrobione i podpisane do 31.03
potem masz zatwierdzenie SF przez ZW i to do 30.06 (chyba ze umowa spółki przewiduje krótszy termin) i po zatwierdzeniu w ciągu 15 dni do krs

https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/podatki-i-ksiegowosc/chce-prowadzic-ksiegowosc/proc_643-sprawozdanie-finansowe-krs
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.