Biała lista zapłata na rachunek którego nie ma w wykazie

3 stycznia zapłaciłam fakturę za usługę w kwocie ponad 30.000,00 zł na rachunek kontrahenta który nie widnieje na Białej Liście. Dzisiaj miałam zrobić dla nich kolejny przelew i dopiero dziś sprawdziłam to i zobaczyłam że ich rachunek nie został zgłoszony. Co teraz. Pomocy.
Szukałaś po numerze rachunku?
Po NIP
To po numerze szukaj
I teraz sprawdziłam po numerze rachunku i nie istnieje
Dzwoń do kontrahenta.
Ale co od niego uzyskam jeśli faktycznie nie zgłosił rachunku?
Jest on płatnik VAT?
1. Zadzwoń do kontrahenta.
2. Ustal z nim,żeby Ci zwrócił wpłacone pieniądze.
3. Wpłać je na rachunek bankowy wykazany na białej liście.
Tak, jest płatnikiem VAT. Właśnie zadzwoniłam do tej firmy i dowiedziałam się że faktycznie to konto nie jest zgłoszone, gdyż to jest jakieś konto "prywatne szefowej" tak się dowiedziałam. Co teraz. Czy jeśli klient zwróci nam pieniądze to będzie dobrze?
Tak będzie dobrze jeżeli potem dokonacie przelewu na konto z białej listy.
Jest na to jakaś podstawa prawna? US nie będzie się czepiał że taki manewr został wykonany?
Podstawa jest taka, że zaplata ma być przekazana na konto z białej listy, a przecież w tym wypadku tak będzie.
Gofin podaje , aby drukować i zapisać w pdf konto z b.l w dniu zapłaty. W celu dowodu pewnie. To już jest przesada.
> 13 Gofin tak podaje, bo tak twierdzi Ministerstwo Finansów. Zalecają zachowywać dowód sprawdzenia w wersji elektronicznej (pdf). Musi to być zrobione w dacie zlecenia płatności do banku. Twierdzą, ze dane mogą się zmienić, bo czasem aktualizuje się dane z datą wsteczną. Więc żeby zachować "należytą staranność" trzeba mieć potwierdzenie weryfikacji na dzień zlecenia płatności.
Maggol, to chyba dobry sposób z tym zwrotem i ponowną zapłatą. Bez tego nie zaliczysz do KUP tego wydatku.
Ten wydatek był już zaliczony do Kup gdyż to faktura z listopada. Teraz trzebaby było skorygować koszty. Czyli poprosić klienta o zwrot przelewu i wysłać ponownie na rk z bialej listy?
Masz szczęście - wyłączenie z KUP dotyczy kosztów od 01.01.2020. Więc nie musisz nic robić, ale następnym razem zapłata tylko na konto z BL lub zawiadomienie w ciągu 3 dni.

Przepisy przejściowe
Nowe przepisy dotyczące uregulowania zobowiązania z pominięciem białej listy, tj. art. 22p ust. 1, 2 i 4 updof oraz art. 15d ust. 1, 2 i 4 updop, mają zastosowanie do zapłaty należności w roku podatkowym rozpoczynającym się po 31 grudnia 2019 r. Nie stosuje się ich do płatności dotyczących kosztów zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów przed 1 stycznia 2020 r. Tak wynika z art. 10 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1018 ze zm.).
Przeczytałam ten art. i według niego faktury z 2019 zapłacone w 2020 nie podlegają wyłączeniu z Kup mimo że zostały zapłacone na r-k z poza BL. A jak z odpowiedzialnoscia dot. Vat?
A kiedy odliczyłaś VAT? Poszukaj przepisów przejściowych, zakładam, ze tak samo jak z kosztami.
Odliczylam w dacie faktury czyli w listopadzie
Niestety do Vat nie ma przepisów przejściowych. Są tylko do Kup.
Tak, Gofin twierdzi, że "W ustawie nowelizującej, wprowadzającej ww. odpowiedzialność solidarną nabywcy, nie zawarto przepisów przejściowych, określających, w jaki sposób należy traktować płatności dokonane w 2020 r., dotyczące transakcji zawartych do końca 2019 r. Istnieją obawy, że także w odniesieniu do tych transakcji będą stosowane nowe przepisy w zakresie odpowiedzialności solidarnej."
Dogadaj się z kontrahentem - jeśli zapłacili VAT za listopad, to odpowiedzialność solidarna ci nie grozi. Mogą ci też oddać pieniądze, a Ty zapłacisz na rachunek z BL. Ale nawet jak się nie dogadasz, to odpowiadasz solidarnie tylko do wysokości podatku VAT z faktury, to i tak lepsze, niż brak zaliczenia w KUP.
Dziękuję bardzo. Spróbuję się jutro z mim dogadać żeby zwrócił mi pieniądze. Bo chyba nie mam możliwości w żaden sposób żeby sprawdzić czy kontrahent ten wykazał tą fakturę w deklaracji i odprowadził Vat.
A odpowiedzialnosc solidarna nie jest tylko do zał 15 ?
A jak postąpić w sytuacji gdy zapłaciłam 4.000,00 eur za fakturę z 2019 r. w roku 2020 r. (rachunek nie widnieje w BL) faktura była za usługę transportową ze stawką 0% VAT, czyli w tym przypadku nie ma kwoty Vatu, czy klient powinien mi również zwrócić przelew żebym go ponownie wysłała, czy jeśli faktura jest na stawkę 0% VAT to może już tak zostać?
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.