Co zrobić jpk

Wysłałam w piątek vaty i jpk
z deklaracji upo się pobrało a z jpk trwa weryfikacja i nie ukrywam, że zaczynam mieć stresa ...
Mam dokładnie to samo, status 120.
U mnie to samo, wszystkie jpk z piątku nadal weryfikowane
Mam to samo od piatku ,nadal status 120 :(
Troszkę mnie pocieszyłyście
co teraz?trzeba po prostu czekać?
120 - Sesja została poprawnie zakończona. Dane zostały poprawnie zapisane. Trwa weryfikacja dokumentu.

Dokument jest w trakcie weryfikacji na serwerze Ministerstwa.

200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO.

źródło:
https://jpk.info.pl/upo-jpk-statusy-wysylanych-plikow/
Nie przejmuję sie tym na razie.

Pewnie mają problem z odbiorem - może za dużo otrzymali plików i nie dają rady ogarnąć tego?
A to? moze byc wazne?
Od 23 sierpnia 2019 r., aby wysłać JPK, należy użyć nowego certyfikatu klucza publicznego, który służy do szyfrowania klucza szyfrującego w środowisku produkcyjnym usługi. Jest on dostępny na Portalu Podatkowym-link na stronie mf , pod nazwą Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) – od 23.08.2019 r.

Należy zaktualizować certyfikat klucza publicznego w aplikacjach wykorzystywanych do wysyłki JPK.
E-mikrofirma zaktualizuje certyfikat automatycznie. W aplikacji Klient JPK 2.0 trzeba załadować certyfikat do aplikacji, zgodnie z podręcznikiem użytkownika (str. 41), poprzez funkcjonalność: Narzędzia -> Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi -> Załaduj certyfikat z pliku -> Otwórz i po wskazaniu pobranego wcześniej certyfikatu -> Zapisz certyfikat do bazy.
Zaktualizować certyfikat, wygenerować plik jeszcze raz i wysłać.
Ja tak zrobiłam, plik wysłany w piątek dalej ma status 120,
wysłany po aktualizacji w sobotę przeszedł, ma status 200.
Trzeba zaktualizować swój program fk do ostatniej wersji z zakrualizowanym kluczem prywatnym i jeszcze raz wysłać jpk, albo pobrać ten plik i wysłać przez klienta jpk
Poprzez funkcjonalność: Narzędzia -> Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi -> Załaduj certyfikat z pliku -> Otwórz i po wskazaniu pobranego wcześniej certyfikatu -> Zapisz certyfikat do bazy.

postępowałam wg powyzszego i załaduj certyfikat z pliku----- nie wchodzi i koniec na tym . Czyli przez klienta nie mogę wysłac, a wysłany z programu księgowego ma status 120

Myślę że to na pewno ma wpływ ,programyz których wysyłamy(ksiegowy u mnie) nie jest dostosowany ,zmiana w MF nastapiła 23.08.19
DO kom.8- wysyłałaś przez---- klient JPK 2.0 ?
A wiesz, ze certyfikat jest spakowany w archiwum ZIP, trzeba go rozpakowac. i wtedy wskazac plik CER? zreszta domyslnie klient jpk nie pokazuje archiwum zip.
Nie, zaktualizowałam swój program księgowy
A w którym to miejsccu ? Jak znależć to archiwum ZIP w tym zapodanym przez MF pliku ?
Jescze do kom 12 ----zreszta domyslnie klient jpk nie pokazuje archiwum zip. --- czyli co ?
nie da się ?
DO kom 13 -mądrala z Ciebie, ja w swoim programie FK sama nic nie zrobię
Zapisano plik ze strony mf na dysk twardy?
w zaleznosci od systemu nie bedzie widac napisu ZIP, ale bedzie ikona archwium. W nowszych Windowsach to jak klikniejsz prawym przyciskiem myszy to bedzie opcja wyodrebnij wszystkie, (a jak masz stary to trzeba miec odrebny program)
wtedy tam gdzie wskazesz to pojawia sie 2 plikki, jeden z nich zaczyna sie od edokumenty i ma kropki w nazwie(bo archiwum zip ma w danym miejscu -, a certyfikat kropki.) i to ten plik trzeba wskazac.

czyli co ?nie da się ?
chodzi o to, ze klient jpk nie wejdzie do zawartosci ZIP, trzeba mu go rozpakowac.
Do kom 16 - jaka tam mądrala, po prostu mam taki program, w którym aktualizacje są na bieżąco
Do kom 17 bla dzięki CI
ale tego ZIPa ja nigdy nie rozpakuję, to nie dla mnie :(
rzeczywiście w nazwie jest ZIp i cer ,ale z żadnej strony tego nie ugryzę :)
DO kom 18 -napisałam do programisty ,ale cisza na razie................alko nie czytali jeszcze ,albo widzą że są zapóznieni
i na razie cisza
Ej, no, nigdy nie rozpakowywalas archiwum?
zakladam, ze masz nowszy system to jesli mozesz(bo zwykle mozna) to wejdz do srodka tego archwium i jak beda 2 pliki to zaznacz je i skopiuj do nowego folderu, utworzono gdzies w innym miejscu np. na pulpicie czy moje dokumenty, (bo w samym archiwum nie zrobisz nowego foldrera) wtedy powinny byc te pliki dostepne w tym folderze dla programu klientJPK.
Tak mam nowy system ,ale słuchaj .... ja nigdzie w tym pliku z MF nie widzę archiwum , jest tylko... ogólne ,szczegóły ścieżka certyfikacji
A z mojego programu mówią, że dzwonił do nich urząd i mówił o tym certyfikacie, ale że oni nic nie muszą robić i że to po stronie ministerstwa zmiana. A dokument nadal wisi. Za to w US mówią, że oni nie wiedzą co zrobić, i że "chyba czekać".
A pobrano wlasciwy plik ze ich strony Pliki do pobrania?
jest to 4 z gory o nazwie
Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) – od 23.08.2019 r. (ZIP, 2 kB)

a po zapisaniu na dysk bedzie to wygladac tak nazwa,(chyba, ze zmienisz nazwe pliku w miedzyczasie)
e-dokumenty-mf-gov-pl zip.
(moze ktos inny da link bezposrednio, bo bez konta na forum nie mozna podac linka)
A w innym temacie o tym samym problemie to cytat posta
Oto co otrzymałem od pomocy MF:

"- pliki wysłane po terminie zakończenia przerwy technicznej, czyli od 23.08.2019 r., godz. 8:49 muszą wykorzystywać "nowy" Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) – od 23.08.2019 r.", który można pobrać ze strony Ministerstwa Finansów

Pliki ze "starym" certyfikatem otrzymają komunikat błędu szyfrowania i zostaną odrzucone.

Jeżeli wysyłka dokonywana była z programu komercyjnego, należy jej ponownie dokonać po pobraniu nowego certyfikatu"
KOm 24 tak 4 -ty od góry,dokładnie ten... ale za cho...kę nie mogę nic z tym zrobić
kom 25- też uważam że aktualizacja programów księgowych jest nieodzowna,programiści powinni dostosować programy do zmian
Mar
to moze popytaj u siebie kogos, kto sie zna na kompach, bo to dziwna sytuacja, chyba, ze masz antywirusa czy inny program i on blokuje operacje na plikach pobranych z neta.

Bo samo otwarcie jest latwe, a jak masz pendrive to mozna rozpakowac archiwum na innym kompie i przeniesc na twoj komputer (czy nawet przeslac mailem 2 pliki.)
Jak nie zaktualizuje programu dziś tylko jutro to oznacza ze jpk nie w terminie wysłałem?
Czy już macie zaktualizowany klucz i probowaliście wysłać jeszcze raz JPK? bez żadnych problemów?
Inna porada z drugiego tematu cytat
Dla mikrofirm. Właśnie wysłałem ponownie przez bramkę mikro-jpk mf gov pl (kropki zamieniłem na spacje celowo, gdyż komentarz nie przyjmuje linków). Metoda podpisu - w formularz wpisać przychody za 2017r. UPO dostępne po kilkunastu sekundach.

ddd
jak chodzi o Klient JPK od MF to po aktualizacji certyfikatu wysylka udana, a jak podpis przychodem to kod 200 w ciagu minuty
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.