30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej)

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Do DarekD problem z czytnikiem

Nie wiem co sie stało, ale nagle mój laptop przestał czytać podpis elektroniczny z czytnika.
W PoroCertumManager brak zarejestrowanego czytnika.
Myślałam że wgram jeszcze raz sterowniki z płytki czytnika a tu znowu niespodzianka: unknown operating systems
Czytnik ACR38 - czyżby nie obsługiwał windows7?

Ale co teraz i dlaczego tak nagle wszystko sie pospsuło?

I co ja ja zrobię z IWA jeśli do końca miesiąca się z tym nie uporam?

Prosze pomóz jesli możesz.
ACR38 chodzi w Win7 - jakie sterowniki instalujesz?

Czy po podłaczeniu do systemu w managerze urządzeń jest widoczny?
Chciałam zaistalować z płytki zaku[ionej z czytnikiem, ale wyskoczył błąd unknown operating systems.

Weszłam na stronę CERTUM, ale nie wiem który sterownik zainstalować, tam jest kilka

http://www.certum.pl/certum/cert,oferta_czytnik_kart_acs_acr38_usb.xml

W PoroCertumManager brak zarejestrowanego czytnika, czyli chyba nie jest widoczny :(
Dodam jeszcze, że w sobotę miałam podobny problem, ale zmieniłam port USB i zadziałało. A dzisiaj już nic nie pomaga :(
PiTy-4R mam wysłane ale co ja zrobię z IWA?

Czy jest jakieś wyjście żeby nie bylo konsekwencji w razie nieterminowego złożnia IWY?
Albo czy można ją złozyć jakos inaczej, np przez profil PUE zus? Mam załozone konto w związku ze zwolnieniami elektronicznymi.
Acha jeszcze jak klika na ProCertumManager to pojawia się komunikat, że dostepna jest nowa wersja oprogramowania, ale to chyba nie ma znaczenia?
A może problem z usb ?
inne pendrive czyta ?
Czyta np pendrive myszki
Dla Win7 32 bit - pierwszy z tabelki
Dla Win7 64bit - drugi z tabeli

Dopiero jak zainstalujesz w systemie to pojawi się w ProCertum

IWY nie wyślesz inaczej niż elektronicznie / w wyjątkowej sytuacji możesz złożyć papierowo z pismem przewodnim informującym o problemie technicznym
Dzięki a jak sprawdzic który Winjest u mnie?
Panel sterowania/system
Dzięki :) juz zabieram sie do działania.

Ale co mogło sie zadziać że tak sie stało?
Aktualizacje systemu Windows mogły 'zabić' sterowniki czytnika
Ojej :(
to może lepiej nie aktualizować systemu?
Nie tragizuj - rób co napisano

Naciśnij klawisz WIN+Pause a póxniej po lewej Menadzer urzadzeń - masz tam naliście jakieś nierozpoznane urządzenia?
Albo Start i wpisz w okienku na dole devmgmt.msc i ENTER
Nie udało mi się. Niby zainstalowałam ten drugi z tabeli, ale PRo CERTUM tego nie widzi. Nie uda mi się.
Zostaw procertyum na razie w spokoju

Sprawdź co masz po kom. 14
Kom. 14 nic mi sie nie odnalazło
Wpisałaś
devmgmt.msc

w okienku które pojawia się jak nacisniesz start?
Oj jest. Czytnik kart z wykrzyknikiem ale nie wiem czy o to choodzi
O to chodzi -> czyli port USB jest ok bo go widzi / a wykrzyknik że nie ma odpowiednich sterowników

Teraz pobierz i rozpakuj to -> http://www.certum.pl/upload_module/sterowniki/acr38usb/ACS-Unified-MSI-Winx64-4030.zip

I po rozpakowaniu uruchom -> wtedy powinien zginąc wykrzyknik
Juz próbuję
A czy mam otworzyć plik Setup.exe czy jakis inny?
Tak / setup.exe
Zrobiłam tak, ale niestety dalej jest tak samo :(
Tylko rozpakuj to najpierw do jakiegoś katalogu i dopiero uruchom setup.exze
Aha to poprawiam
I znowu problem:
Missing the packe file for installation
Po rozpakowaniu powinno być:
Setup.ini
Setup.exe
i katalog x64

Tak masz?
Tak, tak mam
A jaki masz system? 64 czy 32 bit? Naciśnij WIN+Pause i sprawdź
System 64
A co masz w tym katalogu x64?
Ale chodzi o to co ściągnełam?
Pliki Nazwy państw oraz folder windows installer
A sam czytnik może być uszkodzony?
Może / ale tego jeszcze nie wiadomo

Folder czy plik?

Uruchom ten plik z katalogu x64
Ale który plik, ten folder windows installer?
Zrobiłam to, ale zadziałał tak samo jak setup.exe
czyli nie zadziałało
W x86 masz plik ACS_Unified_PCSC_Driver-4.0.0.3.msi

Jego uruchom
Gdy uruchamiam ten plik to każe mi wybrać żeby albo naprawić błedy, albo żeby usunoąć produkt.
Ja daje naprawa, ale to nic nie daje.
Usuń i po usunięciu - uruchom ponownie
Tak zrobiłam, ale dalej nic :(
w menedżerze dalej wykrzyknik przy ACR38
Kliknij dwa razy na tym wykrzykniku i co tam masz opisane?
System Windows nie może zweryfikować podpisu cyfrowego sterowników wymaganych dla tego urządzenia. Niedawna zmiana sprzętu lub oprogramowania mogła doprowadzić do instalacji pliku, który jest niepoprawnie podpisany lub uszkodzony albo może być złośliwym oprogramowaniem z nieznanego źródła. (Kod 52)
O! widzisz - to zmienia postać rzeczy - coś Ci się przykleiło?
Wirus?
I co teraz?
No trzeba szukać przyczyny i skutku.
Miałam w sobote aktualizacje programów księgowych, ale potem jeszcze wysyłałam PI-t4R
Czyli teraz nie damy rady?
To już nie takie proste nie widząc tego - na 'czuja' to za wiele rzeczy do sprawdzenia aby to opisywać
Rozumiem. Może informatyk który może wejśc na mój komputer sobie poradzi.
Ale to nie jest w takim razie problem czytnika?
Nie wiadomo - trzeba sprawdzić po kolei co jest przyczyną takiego zachowania. NIe widząc tego nie mogę Ci podpowiedzieć w czym problem dokładnie
Rozumiem, dziekuję za cierpliwość i pomoc. I tak dużo sie dzisiaj nauczyłam :)
Mam nadzieję że w najgorszym razie IWA przyjmą mi papierowo, bo jak nie to nie wiem co zrobię.
Czy powinnam przeskanowac komputer?
Szybkie skanowanie nie wykazało wirusa, ale nie wie czy to coś znaczy.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.