ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Giną faktury - obieg - jak sobie poradzić ?

U nas jest tak; wchodzi faktura na dziennik korespondencyjny, dziewczyna z sekretariatu kładzie ją na półkę pt księgowość, dziewczyna z księgowości zabiera i zanosi do osoby odpowiedzialnej za dany zakup do opisu, potem faktura wraca do księgowości, jest pieczętowana , idzie do akceptacji do zarządu. Po dwóch miesiącach dostaję tel. że jakaś faktura jest niezapłacona, sprawdzam na dzienniku wpłynęła ale gdzie utknęła ? - nie wiadomo, Mogę zrobić tak że osoba z sekretariatu nie kładzie faktur na półkę tylko dostarcza do osoby odpowiedzialnej w dzienniku zaznaczając komu przekazała - ale pozostaje kwestia sprawdzenia - czy z kolei ta osoba fakturę dostarczyła do księgowości? Nie chcę z obiegu faktur robić wydarzenia które zajmie kilku osobom połowę czasu pracy . Jak to macie rozwiązane u siebie - mamy faktur zakupowych ok 400 miesięcznie.
U nas jest tak: faktura wpływa, pieczątka wpływu, sekretariat rozdziela do działów odpowiedzialnych, te opisują faktury, następnie faktury trafiają do akceptacji zarządu, ostatecznie do księgowości.
U nas (gigantyczna firma), każdy dokument trafia do konkretnej osoby, która musi pokwitować, ze dostała. Zajmuje się tym jeden dział, który odbiera korespondencję i roznosi do danych osób wg klucza tematycznego. Jeśli nie trafią do właściwej osoby, to zawsze ktoś wskaże, gdzie należy pójść. Poświęcenie czasu niby spore, ale jak wziąć pod uwagę ile zajmie szukanie, gdzie kwit mógł trafić, to jednak wychodzi, że szybciej jest tak.
Cassina, znałam firmę, w której był problem podobny do Twojego. Rozwiązali to w ten sposób, że faktury z sekretariatu szły do księgowości, a księgowość (jeszcze przed zatwierdzeniem i opisem) sobie wstępnie rejestrowała w programie księgowym (nie wiem, czy masz taką możliwość, bez księgowania, tylko taka ewidencja faktur) i potem dopiero były przekazywane do opisu i zatwierdzenia. Księgowość wiedziała, co przeszło przez ich ręce i o co się dopominać na koniec miesiąca.
Temat rzeka, my powoli wdrażamy elektroniczny obieg dokumentów i akceptację w systemie. To chyba najlepsze rozwiązanie, bieganie z dokumentami do opisania i podpisu, w obecnym świecie, jest anachronizmem. Obojętnie, kto biega, czy sekretariat, czy księgowość :) Ale dopóki tego nie ma, rozwiązanie z firmy *Milanowa, jest chyba najrozsądniejsze.
Nie do końca zgadzam się z Algą...

"bieganie z dokumentami do opisania i podpisu, w obecnym świecie, jest anachronizmem."

Zależy jak wielka jest firma, jakie podejście właścicieli i współpracowników do tematu... itd.

Cassina - jak chcesz - podaj e-maila to napiszę Ci jak jest u nas :)
Alga - a jaki program daje możliwość elektronicznego zatwierdzania faktur ? (może jest taki moduł w Comarchu CDN ?

Dziękuję Wam, też myślałam że księgowość odbierze faktury z sekretariatu, sama je poroznosi do działów ale musi być tak że dany dział oddaje faktury w tym samym dniu, inaczej dziewczyna musi powielać ewidencję faktur i pisać kto wziął jaką fakturę i czy zwrócił. szkoda nam czasu ... Chodzi o to żeby było sprawnie i nie zabierało dużo czasu, wklepywanie do systemu bez księgowania - nie mam takiej opcji, chyba że normalnie do rejestru vat - bez podawania konta kosztów - wtedy jak faktura wróci trzeba ją odszukać i wprowadzić konto kosztów, - jest to jakiś sposób.
Mariaem - mail katiaer@gmail.com. Dziękuję :)
Naskrobałam coś :)
U mnie jest ogromna Firma, Kolo 4000 faktur miesiecznie, sam zakup, moze wiecej, od kilku lat panuje elektroniczny obieg dokumentów - faktury trafiaja do księgowosci, odpowiedziala osoba skanuje te fv nadając kody kreskowe - w zasadzie naklejacac a faktury do akceptacji sa rozsyłane, chodz w simie przechodzimy na System bez rozsyłanai fv a akceptacji zamówieni bo szykujemy sie do SAP-a
Cassina - tak, między innymi w Comarch XL są dodatkowe moduły, by wszystko smigalo elektronicznie, łącznie z zatwierdzaniem ( w obie strony, zarówno, zakup, jak i sprzedaż, począwszy od zamowien). Tylko takie kombajny to drogie rozwiązania, zależy od skali przedsiebiorstwa, czy się opłaca. Tak jak pisze Cosmosky - wszystko zaczyna się od skanu, a potem już z górki, obojętnie czy wprowadzamy skomplikowane, czy też najprostsze rozwiązania:).
Myślę że kontrola obiegu dok. w firmie gdzie jest 4000 faktur wymaga skanowania bo to też i większa firma w sensie fizycznym, powiem szczerze szkoda by mi było czasu na skanowanie 400 f. miesięcznie,jesteśmy raczej małą firmą i szef by chyba z krzesła spadł jakby się dopowiedział że ma płacić pracownikowi za skanowanie ;) , inne priorytety w porównaniu z dużą firmą. Ja muszę to jakoś ogarnąć w sposób mniej profesjonalny; najtańszy i skuteczny.
Muszę pomyśleć na wersją comarch XL , mamy wersję zwykłą, może różnica nie jest kolosalna.
Cassina - odpuść sobie wtedy rozbudowę systemu, nie będzie się opłacać. Zresztą bez podglądu dokumentu, zatwierdzanie w systemie jest trochę bez sensu:) Jak macie tak mało dokumentów, to wystarczy usprawnić komunikację wewnętrzną. Ja też Ci podpowiadałam pod kątem większej firmy:) Może ktoś dorzuci coś jeszcze, by Ci pomóc :)
A może tak osobny dziennik na faktury i tak rejestruje -> przekazuje, zaznaczając komu, robi (jeżeli takie coś przejdzie)ksero strony, ksero do księgowości, księgowość przyjmując rachunki skreśla co wpłynęło lub inaczej najlepiej w dzienniku kolumna z parafką oddano do księgowości i widać co i jak.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.