ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Płatnik - Aktualizacja programu i danych płatnika (brak odpowiedzi)

Od jakiegoś czasu - tak od 2 tygodni, przy robieniu Aktualizacji programu i danych płatnika => program strasznie długo myśli, po czym wyskakuje komunikat (brak odpowiedzi).

Na "ruszenie" programu czekam z 2 minuty, po czym program rusza i aktualizacja ma 3x zielony.


Czy jest to wina jakiś zmian, obciążenia serwerów, czy może nowych zaktualizowanych certyfikatów?
Problemy komunikacyjne -> mogą być po stronie serwerów ZUS jak i Twojego komputera/internetu

Jakie masz system operacyjny?
Windows 7 Home Premium.

No właśnie, zusy 15-go października wysyłałem normalnie, minuta osiem. Teraz jak mam wysłać jakieś zgłoszenie, czy pojedyncze zestawy trwa to w nieskończoność.

Np. teraz mija już 5 minuta jak program muli, w między czasie wyskoczyło okienko o certyfikacie => OK, i wskoczyła pierwsza "fajeczka" i program dalej się "zwiesił"
Internet u mnie raczej dobrze, zrobiłem InternetSpeedTest i jest w granicy. 8Mb/s download i 800Kb uplad
A sprawdz czy jak wskażnikiem myszy wyjdziesz poza obszar programu Płatnik (na przykład na maksa w dół przesun wskaźnik myszy i tak przytrzymaj) czy coś się zmienia? Program 'ruszył'?
Jak najade na Pasek zadań i przytrzymam klawisz myszy = niestety dalej jest (brak odpowiedzi)
Ale klawisza myszy nie trzymaj, wyjedź tylko poza obszar okna programu Płatnik wskaźnikiem myszy
O i teraz dopiero okienko się pojawiło wszystkie zielone fajeczki
14:56 rozpoczęcie aktualizacji / 15:15 zakończenie aktualizacji - tylko jednej bazy :/

Tak już jest od końca października, nie ważne jaki dzień zawsze podobny schemat. Czyli to raczej nie przeciążenie serwera.
Nie / to problem w Twoim kompie / nie ma teraz problemów z serwerami

Masz ustawiony automat czy konkretny serwer? Jakie masz zaznaczone opcje na Przekaz->Ustawienia przekazu->Inne?
Nic nie jest zaznaczone.

Z końcem października zaznaczyłem "Użyj tego adresu do wymiany danych z ZUS" był wtedy wpisany adres Wrocławia.

Ale teraz nic nie ma odznaczone "v", w ustawieniach ogólnych (zakładka 1) jest Komunikacja automatyczna ZUS pod adresem : Automatyczny wybór.
Bazy SQL to chyba też nie będzie wina?, proces Zasilania czy to inicjalnego, czy importu dokumentów do programu przechodzi błyskawicznie.

Myślałem że może to być wina Eset-u Antywirusa, jednak jak go wyłączam, albo wyłączam zaporę też tak samo program muli.
Co prawda w zeszłym miesiącu miałem problem z jedną Bazą, jednak była to baza nie Płatnika, tylko programu Optima => status był Suspect.

Informatyk uporał się z tym problemem, jednak tak jak wyżej był to problem z inną bazą, nie tą z danymi płatnika.
A może z bazą Płatnika też jest problem na serwerze? Mało prawdopodobne, ale wykluczyć się nie da, trzeba sprawdzić.
A są informatycy którzy umieją taką bazę sprawdzić, czy ona rzeczywiście zamula, czy pisać do wsparcia technicznego płatnika?
Są :)

Wyinstaluj całego płatnika łącznie z wszystkimi satelitami WR* (poprzez dodaj/usuń programy), póxniej zainstaluj Płatnika w wersji 'A', a następnie 'E' i napisz czy coś się zmieniło.
To będziesz mi musiał dać chyba namiary na takiego:) Ostatnio , przy tej bazie suspect to pomagał właśnie koleś ze wsparcia Optimy zdalnie, więc chyba się znał:)


Ale myślę że możesz mieć rację że to coś z bazą SQL jest nie tak, bo w sumie na obu komputerach (0ba z Win7) jest ten sam problem, więc chyba reinstalacja może niewiele wnieść nowego - bo ta by akurat się zepsuła na obu?

Patrzyłem jeszcze na aktualizacja systemu Windows od mniej więcej 15.X była aktualizacji trochę :

m.in Windows Defender, aktual Net Framework, może cosik tu się namieszało.
... aktual Net Framework

To może byc powód.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.