ARCHIWALNY TEMAT FORUM

PŁATNIK POMOCY

Mam pytanie jeśli firma zatrudnia 4 osoby to mogę iść do ZUS,wypełnić ręcznie dokumenty rozliczeniowe i mi je przyjmą?Bo utraciłam wszystkie dane z PŁATNIKA i nie ma już szans aby je odzyskać/pytałam w serwisach komputerowych/Bo wcześniej robiłam wszystko w płatniku 8a drukowałam i zanosiłam do ZUS
Podepne się pod temat. Mam 11 baz w Płatniku różnych firm, jak zrobić kopie bazy SQL przed aktualizacja Platnika 9 żeby nie stracic Bazy jak post wyżej?
Kom.1....Wklejam wszystko co kiedyś było na ten temat:

ADMINISTRACJA --> USTAWIENIA ARCHIWUM i w nowym oknie wybierz ZMIEŃ BAZĘ ARCHIWUM.

W następnym oknie "zakropkuj" UTWÓRZ NOWE ARCHIWUM. W oknie dialogowym lokalizacji bazy danych archiwum ciąg znaków "a_p2" zamieniasz np. na nazwę firmy. Następnie wpisujesz hasło (jest to hasło do tej konkretnej bazy archiwum, a nie hasło do "głównej" bazy danych).

Potem postępujemy wg Twojej instrukcji:

a) wchodzimy do rejestru płatników (klawisz F8)
b) wybieram firmę, która chcemy przenieść do archiwum
c) wybieramy z menu: NARZĘDZIA --> ARCHIWIZUJ --> do domyślnego archiwum programu

.... i archiwizuje nam wybrany podmiot.

Dla następnego płatnika - robimy wszystko od nowa!
Po kolei możemy zarchiwizować osobno wszystkie podmioty.
[552142] Jak przenieść dane płatnika w programie płatnik
~ceres | 2011-07-15 17:18:04 | 83.***.***.70
[434127] Płatnik archiwizacja danych
W tym celu:

1. Należy zalogować się do programu Płatnik na konto administratora.
2. Wejść do "Administracja->Ustawienia archiwum".
3. Jeśli jeszcze nie istnieje archiwum to zostanie uruchomiony kreator.
4. Mamy dwie opcje do wyboru:
a) Wskaż istniejące archiwum
b) Utwórz nowe archiwum
5. W zależności od rodzaju bazy z jakiej korzysta Płatnik (Access lub SQL) podajemy odpowiednie parametry.

Gdy baza archiwum zostanie utworzona/podłączona to będąc nadal zalogowanym na koncie Administratora:

1. Otwieramy podmiot, którego zestawy będziemy archiwizować.
2. Wchodzimy do "Zestawy wysłane".
3. Zaznaczamy zestaw lub więcej zestawów (zaznaczenie z użyciem CTRL lub SHIFT).
4. Z menu wybieramy "Administracja->Archiwizuj zestaw dokumentów".
ARCHIWALNY TEMAT FORUM
[503899] Kopiowanie płatnik

Wczoraj przerabiałam :)
najpierw musisz ustawić ścieżkę archiwum
a potem jak będziesz na rejestrze płatników
meni narzędzia i archiwizuj
przy tej opcji możesz usunąć całkowicie danego płatnika jeśli jest Ci nie potrzebny
Zapamiętaj hasła do bazy jeśli tworzysz nową
archiwizowanie tylko podmiotów
- kopia zapasowa bazy

poniżej masz 2 tematy, w których jest to opisane:

[434127] Płatnik archiwizacja danych

[405713] Płatnik ZUS - chowanie/usuwanie Firm?


Kopia bezpieczeństwa

Jeśli baza jest typu SQL to w programie Płatnik wybrać "Pomoc" i w wyszukiwanie tematu wpisać "Utworzenie kopii bezpieczeństwa" i postępować wg. instrukcji.

Jeśli baza jest typu ACCESS to wystarczy skopiować plik bazy ".MDF" do innej lokalizacji.
W tym przypadku ważne jest by znać hasło dostępowe do bazy!
Komentarz 2: *DarekD | 2013-04-14 11:42:02 | 89.***.***.154 zgłoś naruszenie regulaminu


Tu masz czystą bazę -> http://www.innersoft.pl/downloads/ExportDanych.mdb

Do niej wyeksportujesz sobie dane.

F8 -> Narzędzia -> Archiwizuj -> Do zewnętrznej bazy -> Wskaż ten plik pobrany i hasło 'export' -> Dalej ..... i gotowe



KONIEC :))
Serdeczne dzięki:) Zaraz idę krok po kroku
Przy bazie sql nie idz tą drogą bo mozesz zrobić sobie krzywdę
Darku a wskaż proszę właściwą drogę przy SQL:)
Do dziś wydawało mi się , że wszystkie 11 baz mam w jednym pliku. Tylko nigdy nie robiłem kopii, ale przeraził mnie pierwszy post i chce te kopie zrobić
Ja tylko na wszelki wypadek skopiowałam sobie te wiadomości, może kiedyś ???? sie przydadzą.


*Ale rady *Darka są bardzo pomocne.
:)
Kom 7 raczej nie pochodzi od DarkaD.
Uważaj
@11

pochodzi :) to mój wpis

Bilgun, sposoby opisane powyżej nie są dobrym rozwiązaniem dla bazy SQL. Utworzenie archiwum w sposób opisany powyżej niczego Ci nie zmieni oprócz tego że utworzy Ci się drugi plik którego i tak nie będziesz wiedział jak zgrać, a po drugie pliki dalej są w komputerze i narażone są na utratę przy padzie dysku

Ogólnie rzecz biorąc - aby zabezpieczyć się przed utratą danych jak np. w pytaniu trzeba wdrożyc dwa scenariusze w zależności od bazy danych - ACCESS czy SQL. W obu przypadkach przed utratą danych chroni regularnośc robienia kopii bezpieczeństwa i zapisywanie na innym nośniku danych a nie trzymanie w komputerze.
1. dla bazy ACCESS - najprostsza metoda - skopiowanie na inny nośnik (CD, DVD) pliku bazy danych - plik z rozszerzeniem .MDB. To wystarczy dla tej bazy.
2. dla bazy SQL trzeba dokonać backupu danych i plik który się utworzy dopiero skopiować poza komputer.
Jak to zrobić:

1. Windows+R (Windows to oznaczenie klawisza na klawiaturze z 'chorągiewką' - najczęściej między CTRL i ALT po lewej stronie klawiatury
2. W okienku które się pojawi wpisujesz: cmd i naciskasz OK
3. W czarnym okienku które sie pojawi musisz wpisać taką komendę:

sqlcmd -S nazwa_serwera\nazwa_Instancji -Q "BACKUP DATABASE Nazwa_Bazy_Płatnika TO DISK = 'C:\BazaPłatnikBackup.bak WITH NAME = 'PłatnikBackup', FORMAT"

przy czym:
nazwa_serwera\nazwa_instancji to nazwa którą odczytasz na dole ekranu w uruchomionym programie Płatnika
Nazwa_Bazy_Płatnika to nazwa bazy którą odczytasz z tego samego miejsca
Po zatwierdzeniu powyższego wpisu Enterem na dysku C: utworzy Ci sie plik BazaPłatnikBackup.bak który trzeba zgrać na bezpieczny nośnik poza komputer (CD/DVD). To jest dopiero kopia bazy danych SQL.

Jak nie będziesz mógł sobie poradzić to załóż wątek na forum.płatnik9.pl to tam umieszczę ew. zdjęcia, obrazki skąd pobrać pewne dane - tutaj nie ma takiej możliwości aby zamieszczać obrazy.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.