30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej)

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Dofinansowanie kształcenia młodocianych przez gminy

Przymierzam się powoli do złożenia wniosku do gmin odnośnie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych. I im więcej czytam tym mniej wiem. Bo owszem składałam w tamtym roku taka informację, ale widzę, że w necie są przykłady inaczej wypełnione niż mi kazali zrobić w gminie.
Jeśli ktoś może to proszę o pomoc:
1. Tabela D. Kazali mi wpisać wszystkie umowy zawarte w ciągu ostatnich 3 lat z OHP.
czy nie powinny być wpisana tylko umowa dotycząca dokładnie tych uczniów o których pomoc sie ubiegamy czyli z III klasy ? Bo tak piszę w necie, że dotyczy ucznia o pomoc względem którego się ubiegamy.

2. Jeśli jest kilku uczniów z jednej gminy, to piszemy osobną informację dla każdego???

3 Pod tabelą w pkt 2 /koszty kwalifikujące się.../ oraz pkt 3 /intensywność pomocy już udzielonej/ kazali mi zostawić puste, a ja w necie widzę wyliczenia od których zależy w jakiej kwocie pomoc się otrzyma. I znowu piszą, że dotyczy to konkretnego ucznia, a jeśli jest ich kilku ?
Proszę o radę :(
Ja tez się z tym borykam w tym roku, najlepiej byłoby posłuchac się tak jak radza w gminie ale w pkt.1 po mojemu tez trzeba wpisac refundacje tylko tego ucznia którego staramy sie o pomoc.
pkt.2 chyba dla kazdego oddzielnie (bo moze kazdy miał inne koszty kwalifikujace)
pkt.3 nie mozna zostawic pustych pól, trzeba porobic te wyliczenia
A te wyliczenia, przecież żeby otrzymać to dofinansowanie /oprócz refundacji to koszty muszą być naprawdę wysokie... czy po prostu trzeba je" dopasować" ? Tak żeby wyszlo dobrze ???
Chyba się załamię :(
Masz rację z tymi kosztami, ja mam takie koszty że mi nie wyjdzie cała kwota do zwrotu czyli 8012czy cos podobnego
Zaraz odp
Kiedys tych kosztów nie brało sie pod uwage żeby rozliczyc refundacje dlatego te koszty nie miały takiego znaczenia a teraz trzeba bedzie te koszty tak dopasowywać zeby wyszła cała kwota do zwrotu
Trochę sie martwię, bo we wnioskach składanych do OHP wykazywałam mniejsze koszty, tzn takie żeby refundacja wyszła.
A teraz te koszty muszą być dużo, dużo wyższa. Czy nikt mi nie zarzuci, że je zwiększyłam może sztucznie?
A w ogóle przecież te koszty nie sa nigdzie ewidencjonowane, a w jednym przykładzie wyczytałam że powinny byc one zgodne z posiadana dokumentacją, tzn udowodnione :(.

Taki znalazłam link http://bip.sierpc.pl/res/serwisy/bip-gmsierpc/komunikaty/_030_002_005_001_327340.pdf
Ja tez wykazywałam te koszty tak żeby wyszła refundacja, dokumentów na te koszty to ja nie mam i nie wiem jak dalej bedzie. może nie zwiekszaj tych kosztów tak gwałtownie tylko wprowadzaj pomału, żeby nikt sie nie przyczepił.
Czyli nie wykorzystać całkowitej kwoty dofinansowania z gminy, tylko jak wytłumaczyć to szefowi ???
A Ty jak zrobisz? I na przyszłość jak sporządzać tę dokumentację??? Przecież jak mam wyliczoną kwotę amortyzacji to ogólnie, skąd mam wiedzieć jaka kwota przypada na uczniów? Albo zużyte materiały, jak je wyliczyć?
W tym roku robie pierwszy raz bo w tamtym nie miałam ucznia, na razie mam wszystko popisane na brudno, musze isc z tym do pani z cechu zeby mi sprawdziła i jak sie potwierdzi to nie bedzie całej kwoty do zwrotu-niestety, a szef pewnie sie wkurzy i nie bedzie chciał juz brac uczni(dla mnie lepiej mniej roboty z tymi uczniami), mi te koszty zawsze wyliczała pani z cechu i nie wiem jak teraz bedzie bo jeszcze z nia nie rozmawiałam, czy bedzie zwiekszac czy trzeba bedzie mieć potwierdzenia na te koszty.
Dzięki, a możesz tak plus minus podac przykładowo ile masz kosztów i jakich na ucznia? tak plus minus.
Wiem, że Cię zamęczam, ale zaczynam siwieć bo już nie wiem co zrobić.
Ja przejęłam tę firmę dwa lata temu i w sumie nie miałam problemów z refundacją w OHP, ale teraz z tym dofinansowaniem z gminy zwątpiłam. Zwłaszcza, że moja gmina w tamtym roku tak bzdurnie kazała wypelnić ten formularz. A w tym roku mam dwie gminy i boję sie, że jak do tej drugiej zrobię tak jak w tamtym roku to się wygłupię.

Tak się zastanawiam nad tymi kosztami.
Np mogę zrobić protokół miesięczny, że:
Koszty amortyzacji: 400,00 zł
Materiały 350,00 zł
Dojazd 200,00 zł

Ale jaką dać do tego podkładkę. Fakturę za materiały skserować? A poza tym jakie materiały? U nas sa tylko budowlane i są wbudowywane...

A może jeszcze ktoś nam pomoże...:)
Ja mam 7 uczniów którzy właśnie zdali egzamin :(((
O kurcze :)) dużo ich masz
ja mam tylko jednego
Zaraz napisze, poczekaj cierpliwie
Poczekaj cierpliwie bo mam teraz klientów, napisze na pewno
Dam znac co powie pani z cechu, jak to udokumentowac te koszty na przyszłośc
Ok, będę czekać serdeczne dzięki :)
Napiszę Ci koszty za marzec,kwiecien i maj 2013, te koszty w kazdym kwartale sie zmieniają
wg tabelki
pkt.1-wynagrodzenia ...
za III-160,34
za IV-213,79
zaV-213,79
pkt.2-koszty... nie ma
pkt.3-inne wydatki...
za III-150
za IV-120
zaV-120
pkt.4-amortyazcja...
za III-60
za IV-60
zaV-60
pkt.5-koszty... nie ma
pkt.6-koszty wynagrodzeń...
za III-260,23
za IV-260,23
zaV-260,23
Razem: marzec-630,57
kwiecień-654,02
maj-654,02
Nie wiem czy czytelnie napisałam, to są koszty na jednego ucznia bo jednego tylko mam który skończył 3-klasę
Aha, czyli u Ciebie to tylko wynagrodzenia i amortyzacja.

I masz to w rozliczeniach do refundacji /CECH/, czy też robisz do tego jakiś protokół, zestawienie kosztów czy inaczej nazwany dokument który przechowujesz w dokumentacji dotyczącej refundacji i dofinansowań ?

Amortyzacja po prostu taka kwota i już ? :))

Tak się zastanawiam, czy można by np teraz porobić takie zestawienia z odpowiednio "zwiększonymi kosztami" tłumacząc w razie "w", że do refundacji nie wszystkie koszty zostały ujete i dlatego teraz są wyższe ?
Mam te koszty ujęte tylko w tabelce ,żadnych protokołów nie dołączam bo nie mam, tak mi wylicza pani z cechu i tak zdaje do Cechu.(nie wiem skad ta pani bierze wyliczenia, pewnie z głowy ale mnie to nie interesuje bo zawsze było dobrze, teraz bedzie gorzej)
jak teraz patrzę to przeważnie kwota na amortyzacje(60zł) i inne wydatki(150zł) jest cały czas taka sama, nie zmienia się tylko kwoty na wynagrodzenia i skł. społeczne sie zmieniaja.
Wydaje mi sie że mozna zwiekszyc koszty, jakoś to tłumaczac że wszystko drożeje, sama nie wiem
zapytam sie mojej pani z cechu czy trzeba robic jakieś podkładki do kosztów i czy one bede potem w jakis sposób sprawdzane przez Cech lub ewentualnie jakąś kontrol z Cechu
Ja myślę, że CECH nie będzie tego sprawdzał, bo w sumie dla nich ta kwota jest wystarczająca. Problem jest kiedy po zakończeniu edukacji chcemy jeszcze dofinansowanie z gminy. Tutaj te koszty są za małe, a jak sie je duuuzo zwiększy to może to byc dziwne. Ale też mi się nie wydaje żeby gminy latały i sprawdzały.
Ja do tej pory sama sobie wymyślałam koszty do tej tabelki. Tylko u mnie refundacja jest z OHP, ale papiery pewnie te same. Jak dzwoniłam do OHP z pytaniem jak mają te koszty wyglądać, to no cóż....byle nie były mniejsze niz trzeba... Z tego wniosek, że po prostu muszą byc takie jak pasuje żeby były.

Jejciu, nie wiem jak z tego wybrnąć żeby wilk był syty i owca cała.

Bardzo Cię proszę jak się czegoś dowiesz w CECH-u to daj mi znać. Będę zaglądać do tego wątku, oby nie go nie skasowali.
Na radzie ogromnie Ci dziękuję, przynajmniej wiem czego się mniej więcej trzymać.
Jak coś sie dowiem to na pewno dam znać:)
Dzięki, pozdrawiam :)
Już się dowiedziałam trochę rzeczy, nie takie to straszne:)
byłam u pani z cechu, wszystko mam do zwrotu(8081zł), kwestia dopasowania kosztów, inne przedstawiamy koszty do refundacji a inne(trzeba zawyżyć)do dofinansowania. mozna zawyżyc koszty tłumacząc to tak np.że uczeń zepsuł lub zniszczył droga maszynę która naprawa kosztowała 20tyś. i dawno juz zostały przekroczone koszty tzn.że przy refundacji nie wykazywalismy ich a dopiero na koniec doliczylismy do dofinansowania. u mnie akurat różnica miedzy kosztami do refundacji a kosztami do dofinansowania jest nie duża(850zł).
Nikt tych kosztów nie bedzie sprawdzał, gmina nie ma mozliwości ich sprawdzić.Ja sie wczoraj dowiedziałam że refundacja jest z OHP a dofinansowanie od państwa z funduszu pracy i te instytucje nie sa ze soba w żaden sposób powiązane, także koszty do refundacji mogą byc inne a do dofin.inne. Proponuje zebys poszła do swojego cechu oni Ci pomogą.

żadnych dokumentów do potwierdzenia kosztów nie trzeba,
Jak coś niezrozumiale napisałam to pytaj, wyjaśnię:)
Dziewczyny, weźcie wynagrodzenie pracownika (i wszystkie składki ZUS) który jest instruktorem nauki zawodu(albo pracodawcy zależy kto ma uprawnienia) z całych 36 miesięcy i zobaczycie jakie Wam koszty wyjdą. Mnie wyszło ok. 20 tys. i tę kwotę piszcie dla każdego ucznia osobno. Ja tak wpisuję do OHPu też.

Co do tabelki to tylko refundacja za tego konkretnego ucznia.
pod tabelką
pkt 2 koszty takie jak wykazane we wnioskach do ohp ale jak nie macie to wynagr. jw. + wydatki bieżace + amortyzacja+ wynagrodzenia i skł. ZUS za wszystkie miesiące nauki konkretnego ucznia
pkt 3 60%, 70%, lub 80% w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
pkt 4 wpisujecie otrzymane refundacje wynagrodzeń i skł. zus za konkretnego ucznia ( czyli to co w tabeli)
Bardzo Wam dziękuję :))) kamień spadł mi z serca, bo myślałam, że będzie z tym duży problem. Fajny pomysł z tymi zepsutymi maszynami :)))
Myślałam, że refundacja i dofinansowanie ma zmieścić się w jednych kosztach, tak mi wynikło z tego wzoru który znalazłam w necie /link podałam powyżej/
Ale w sumie to nieważne, trzeba zrobić tak żeby wyjść na "swoje".
Ja mam 7 uczniów ale nie wpisywałam osobno dla każdego wynagrodzenia osoby szkolącej, ale jak tak zrobię, to faktycznie wyjdzie kupa kasy, no i te zepsute maszyny :))))

Tylko tak myslę, czy robić osobno tą informację o pomocy publicznej dla każdego ucznia /7 sztuk :(/? Wniosek składamy osobno dla każdego, więc może to ustroństwo też trzeba.
Zadzwoniłabym do swojej gminy, ale po tym jak mi w tamtym roku kazali to wypełnić, to wiem, że wiem i tak więcej niż oni...W ogóle to nie wiem co będzie jak wypełnię to po swojemu.
Jeszcze raz bardzo, ale to bardzo dziękuję za poratowanie. Jak będe mieć jeszcze jakies wątpliwości, to ośmielę napisać.

Aha może jeszcze jedno.
W tabelce D trzeba wpisać numer umowy na konkretnego ucznia i kwotę dofinansowania łącznie z 36 miesięcy, bez rozbijania na kwartały /my robimy wnioski kwartalnie/ ?
Na razie dziękuję, musze zmykać już do domu.
Pozdrawiam :) A jutro biorę się do roboty z wnioskami.
Może ja napiszę jak wypełniłam tebelke
1-trzeba wpisac datę składania wniosku i od tej daty 3lata wstecz np:23.10.2010-23.10.2013, lub kolejno 24.10.2010-24.10.2013itp lub mozna wpisac czas trwania umowy czyli u mnie 01.09.2010-31.08.2013

2.-OHP Białystok

3a.-ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. Dz.U. Nr 69 poz.415 z 2008r.

3b.-art.12 ust.8

3c.-RMPiPS z 18.12.2008r. Dz.U. NR 235 poz.1601

3d- to samo co w 3c

3e- wpisałam nr umowy OHP z pracodawcą, wypisałam strony umowy, gł.księgowy,komendant,pracodawca

4.-nic nie pisałam

5.-refundacja

6a-nic nie pisałam

6b-kwota refundacji(zliczyłam wynagrodzenie młodocianego i skł.pracodawcy)

7-a14
6b-ja też składam kwartalnie i nie rozbijałam na kwartały bo nie trzeba
W tamtym roku dopiero weszło te nowe dofinansowanie i dlatego nikt nie wiedział jak ma to wyglądać, nawet gmniny, może w tym roku będą wiedzieli cos wiecej zadzwon i zapytaj-nie zaszkodzi
Oj zadzwoniłam do gminy/innej niż w tamtym roku/ bo akurat trafił mi sie uczeń z tej gminy i dowiedziałam się o jeszcze innym sposobie wypełnienia tej informacji.

Otóż Pani stwierdziła, że to czy w ogóle wypełniamy tabele D i pkt 1-8 zależy od tego czy uznamy że dofinansowanie dotyczy kosztów refundacji wynagrodzeń które już otrzymaliśmy z OHP. Jeśli uznamy, że nie, że dofinansowanie dotyczy innych kosztów typu zakup materiałów itp, to problem z głowy /i tak będzie lepiej dla nas i dla gminy - dosłowne słowa Pani/

I co Ty na to ???
Oj o takim sposobie to nie słyszałam:)
po mojemu tą tab.D trzeba wypełnic,bo dotyczy dofinansowania ucznia a tak na marginesie to jak sie nie wypełni tej tab.D i pkt1-8 to mimo to zwróca kase te 8081zł???
No właśnie, ja już zgłupiałam doszczętnie :(.
Musze jeszcze zadzwonić do dwóch gmin, zobaczę co tam powiedzą. Tak się składa że mam uczniów z aż3 gmin.

Myślę, że jak się nie wypełni D i 1-8 to chyba zwrócą, bo jak się nie składa wniosku o refundację z OHP to też zwracają. A wtedy też nie nie wypełnia D i 1-8.

Tylko pytanie czy to będzie dobrze?? Bo chyba muszę robić tak jak mi każą...:(
No i dodzwoniłam sie do kolejnej gminy i o dziwo zgadzają się z poprzednią, czyli nie wypełniać tabeli D i pkt 1-8. Ale tym razem z tego powodu, że refundacja z OHP nie jest pomocą de minims co akurat nie powinno być tutaj powodem.

Zaczynam żalować, że dzwoniłam do nich, mogłam zrobić tak jak ja uważam :(.
Zrób po swojemu, zanieś do gminy, jak powiedzą że żle to popraw tak jak oni chcą, w końcu zrobiłaś tak jak oni chcieli:)
Masz rację, zrobię tak jak uważam /dzięki dobrym podpowiedziom:)/ i w razie czego będę miała podkładkę, że tak zrobiłam.

Swoją drogą jak urzędnicy mogą pleść takie banialuki, Ci co maja nam doradzać...
Dzięki serdeczne za wszystko :)
Pozdrawiam
Rozmawiałam z moja pania z cechu i powiedziała że ten sposób zeby nic nie wypełniąć jest ryzykowny, powiedziała Ci o tym sposobie dlatego żeby dla niej było mniej roboty i sprawdzania bo pewnie nie zna sie na tym, radze Ci wypełnic tabelke
Ja już wszystko mam gotowe, tylko zdać do gminy:)
Ja równiez dziękuje za miła konwersację:)
Tak, masz rację.
Bo może byc tak, że potem mi powiedzą, że przeciec oni takie dostali i skąd mieli wiedzieć, że mieliśmy jeszcze refundację z OHP. I trzeba będzie zwracać kasę albo nie wypłacą.
To juz lepiej wypełnić i naciągać koszty. Zresztą faktycznie jesli pomnożę kwotę wynagrodzenia pracownika zajmującego sie uczniami to wyjdzie bez problemu tak jak trzeba żeby zapłacili. A gdzie reszta, materiały itp. Pomyślałam, że od tego kwartału będę sobie robić takie zestawienia poniesionych kosztów /prawdziwych i wirtualnych :)/ i będę mieć na przyszłośc. Zresztą do wniosków kwartalnych do OHP juz teraz bedę dawać większe koszty. Tak jak radziła wyżej tergo - wynagrodzenia instruktora x tyle ilu uczniów. Ja do tej pory dla OHP liczyłam wynagrodzenie instruktora tylko razy jeden.
Karola, ja mam tak:

D.
1.tutaj wszystkie dokonane refundacje na TEGO ucznia
(masz wzór wypełniania?)

2.i dalsza stona

1.opis przeds.- "szkolenie młodocianych pracowników "
2.koszty- i tu wymieniam:
-składki osób prowadzących szkolenie i kwota =12000 zł (z trzech lat)
-koszty wynagrodzeń i składek ucznia =7200 zł -tez z 3 lat
-wydatki na materiały zw. ze szkoleniem =15500 zł(tu mi wychodzi ok 15500 zł i ta kwotę , troche to z sufitu)
-amortyzacja narzędzie i urządzeń=6000 zł (pi razy drzwi)
-koszty usług konsultingowych =6000 zł
i wpisuję sumę =46700 zł


3. max dopuszczalna intens.- 80% ( bo to mikro)
4. intensywność pomocy- tu wpisujesz tą kwotę, która ci wyjdzie z wczesniejszej tabeli D, czyli suma zwróconych z OHP refundacji
5.lokalizacja-adres zakładu
6. cele: wykształcenie młodocianych pracowników w zawodzie ...
7. etatpy: "na podstawie składanych wniosków o refundację"
8. data ...: 06/2010 do 08/2013
Nie czytałam wcześniejszych wypowiedzi bo nie miałam czasu, ale w domku przeczytam.Może już Ci niepotrzebna dodatkowa odpowiedź.
Na tej stronę mojego OHP otwórz pkt 4 (instrukcja) a potem po otworzeniu, na 7 kartce masz tabelkę z wzorem , przepisujesz to słowo w słowo do 1+7 tylko 6a i 6b tu wpisujesz kwoty otrzymane kwoty ref na TEGO ucznia)

http://www.pomorska.ohp.pl/549-Drukidopobrania.html
A czy na pewno ta instrukcja dotyczy wypełnienia wniosku o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych otrzymanych po zdaniu egzaminu od Gminy ?
Bo dałaś mi linka do OHP. Chyba że to taki sam ma być wzór? Dlaczego tam są refundacje z tylu lat?

A czy jeśli mamy kilku uczniów z jednej gminy, to należy dla każdego ucznia sporządzić osobna informacje o pomocy de minimis, czy wystarczy jedną i zsumować refundacje np na 4 uczniów i koszty też na 4 uczniów ?

Proszę przeczytaj jeśli możesz te moje wszystkie wypociny z tego postu. Duzo pomogła mi Niewiem01, ale ona ma tylko jednego ucznia a nie wiem jak to jest z kilkoma. Na dodatek mam sprzeczne informacje z 3 gmin :(.

Co roku coraz większa biurokracja :(
Acha i czy mogę wpisać a właściwie policzyć składki osób prowadzących szkolenie /szef/
np tak ogólnie kwota składek miesięczna 700 zł x 4 uczniów x 36 m-cy = ojej to wyjdzie aż 100 800,00 zł. Chyba za dużo. Ogólnie chodzi o to, czy można tę kwotę liczyć dla każdego ucznia osobno.

I czy trzeba mieć jakieś podkładki, typu zestawienia faktur za materiały, wyliczenia ile godzin szef ich szkolił żeby wyliczyc te składki zus itp. Bo wiadomo, że to z sufitu :)
Mam nadzieję, że to sprawa czysto wirtualna..
Składasz na jednego ucznia - JEDEN WNIOSEK
wyliczenia -na jednego dofinansowywanego ucznia

No chyba że u was można zbiorczo, u nas nie.
Nie załączasz żadnych dodatkowych zestawień, żadnych kserówek.Tylko oświadczasz, że tyle wydano

o co posłałam w linku to oczywiście nie jest to ten sam wniosek :) Chciałam , abyś tylko zobaczyła tą tabelkę , bo identyczną masz do wypełnienia we składanym wniosku o dofinansowanie z Gminy.I w tej tabelce z OHP masz wzór, masz tam wszystkie potrzebne DZu. pozycje dzienników itp.
W podanym linki z OHP ważna jest tylko st.7 (tylko tą chciałam ci pokazać) bo taka samą masz teraz do wypełnienia w dof z Gminy
Dzięki :)
Trochę się bałam tych kosztów, że będę mieć za mało, ale chyba dam radę. Tym bardziej że składam osobny wniosek na każdego ucznia :)
Pozdrawiam
O rany dziewczyny, a ja mam całkiem inaczej.
W roku 2012 i 2013 do mojej gminy w ogóle nie wypełniałem tabelki z cz. D (tak kazały panie z 2 różnych gmin).
W 2012 r - wypełniałem Osobne Oświadczenie, że nie otrzymałem żadnej pomocy de minimis.
W 2013 kazano mi wypełnić osobne Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis.
Było u nas zebranie w tej sprawie. Było kilku wójtów różnych gmin. Były pytania, burza mózgów.

Wniosek:
DOFINANSOWANIE
do daty: 31.08.2012 - NIE SĄ POMOCĄ DE MINIMIS
od daty: 01.09.2012 r - SĄ POMOCĄ DE MINIMIS (nowelizacja ustawy z 7.09.1991 r o Systemie Oświaty w art. 70 b dopisano w pkt. 11, że dofinansowanie stanowi de minimis i zapis wszedł w życie 1 września 2012 r).

Refundacja - to pomoc na szkolenia (Rozporządzenie MPIPS z 26.04.2007 r)

Więc DOFINANSOWANIE jest pomocą de minimis dopiero od 01.09.2012 r
A refundacja to pomoc na szkolenia.
Więc nie wypełniam tabelki w cz.D i pkt 1-8
Wypełniam w 2013 r - oświdczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis (podając jej wielkość w zł i euro) na podstawie papierka wydawanego z gmin nt. dofinansowań, że takie i takie przedsiębiorstwo otrzymało dofinansowanie które jest pomocą de minimis i dofinansowanie wynosi... zł (...euro).
Te kwoty zliczam i wpisuję w Osobne Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis. To te dofinansowania , ale przyznane dopiero od 01.09.2012 r. Refundacji nigdzie nie kazano nam wpisywać.

Z mojego doświadczeni wynika, ze wiele gmin różnie interpretuje przepisy,chociażby w jednej z gmin do których składam wniosek nie Oświdczeń o sprawozdaniach finansowych a w innej chcą.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.