ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Czy w małym sklepie spożywczym marża musi być stała?

Mam kilka sklepów spożywczych, na KPiR są to działalności osób fizycznych na Książkach. No i właściciele ustalają sobie marże na towar tak jak chcą. Około 20-30%.

Ale np. jak towar jest bliski przeterminowania to przeceniają go. Kilka sztuk sprzedają taniej poprzez zmianę ceny na kasie. I sprzedają np po kosztach zakupu, czasem poniżej. Są to niewielkie kwoty nie sięgają 0,5% obrotu w skali miesiąca. Tak unikają strat. To oczywiście wpływa na zaniżenie marży. Czy to jakiś błąd?
Zasadniczo narzut może być stały, ale przy kontroli lepiej mówić że : narzut ( nie marża- bo to różnica) jest regulowany potrzebami rynku i właśnie panującą koniunkturą :))

Czyli od...do.Nie podawać stałego wskaźnika że np 30%
Czyli można mówić o granicach narzutu? A w zasadzie czym to dla skarbówki się różni?
Marża od narzutu?
przede wszystkim wielkością
Przykład 1:
Kupujesz towar za 100zł + 100% narzut = 200 zł cena sprzedaży
Marża 50% bo 200zł -50% = 100zł
Przykład 2:
100zł + 25% narzut = 125 zł
Marża 20% bo 125 zł -20% =100 zł
Jest spora różnica między narzutem a marżą, czym większa marża tym większa różnica pomiędzy nimi
10 zł +10% =11
11- 9%= 10,01
Nawet skorbowcy zamiast o narzut ( bo w zasadzie o to zawsze pytają) pytają o marżę
A marża jest zawsze niższa
czasami jest to jedyna deska ratunku .Pytana o marżę odpowiesz 20%. W czasie kontroli wyjdzie i więcej i mówią, że masz nierzetelne księgi. A Ty : hola , hola...pytaliście o marżę:)))
Ale Peterko jak to nierzetelną KPiR. przecież są wyprzedaże przeceny. Czy musi być ten narzut, czy ta marża stała? Nic z tego niestety nie rozumiem. :(
Ja uczę swoich: nie ma nic stałego, wszystko jest regulowane w zakresie od...do

przeanalizuj przykłady z marżą narzutem i zobacz ,że to dwa różne pojęcia.
O nierzetelności mówiłam tylko w kwestii marży i narzutu, ale nie w Twoim wypadku, tylko tak dla zobrazowania
Ale ja osobiście kiedyś juz obroniłam czyjś zadek właśnie takim zakwestionowaniem. Kontrolujący wręcz pytał o marżę, więc dostał odpowiedź o marzy.Nie dowiedział się, jaki był narzut.Bo nie pytał. A potem tłumaczył się , że nie to miał na myśli.
A ja mu na to, że nie czytam w myślach, tylko w papierach a podatnik nie jest wróżką.
Kurcze spróbuję przeanalizować, ale nic z tego nie rozumiem. Matematycznie - tak, ale nie mogę jakoś tego wyobraźniowo pojąć???

Opowiadała mi koleżanka, że jej klienta żabkowca wzięli na kontrolę, nie dawał jej protokołów likwidacji, nie bylo kosięgowań. Marża jakaś za niska była i doliczyli mu podatki, on nie zapłacił i coś tam na nią nadawał, ze go nie uświadomiła. No i zgłupiałam bo mam 2 sklepy prywatne ( brak protokołów bo radzą sobie przecenami i zwrotami), no i 3 żabki - też brak protokołów likwidacji???
Ale jedno jeszcze pytanie - bo nie zrozumiałam - to co musi być stałe, że jak podam kontrolującemu że marża 20% to ma być święte 20% i ani więcej ani mniej ???

Co musi się na 100% zgadzać przy kontroli??? Bo oni te ceny zmieniają cały czas i w ciągu roku marże i narzuty też delikatnie mogą się zmieniać. Jak to przed ewentualną kontrolą ma wypaść???
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.