Jeśli punkt gastronomiczny sprzedaje jedzenie na wynos w jednorazowych opakowania z tworzyw sztucznych to musi albo zaktualizować posiady wpis w rejestrze BDO i dodać go w dziale II tabela 8 albo zarejestrować się w tym dziale i w dziale VI tabela 4 jako wprowadzający produkty w opakowaniach. Niestety termin aktualizacji już minął, rejestracji też, chociaż było 3 miesiące od wejścia w życie ustawy to 24 sierpnia wszyscy powinni być zarejestrowani. Niestety nigdzie nie podano informacji. Najgorsze dla przedsiębiorców jest to, że nie wiedzą o konieczności prowadzenia ewidencji z której trzeba będzie w marcu zrobić sprawozdanie. Za jakiś czas wejdzie również obowiązek pobierania opłaty konsumenckiej. Wiele obowiązków a za brak realizacji wysokie kary. Według mnie, aktualnie każdy przedsiębiorca powinien chociaż raz skonsultować się z doradcą ochrony środowiska, bo obowiązków tylko przybywa....BDO, KOBIZE, CRO, BDS, GUS...