ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Do Fachowców-kadrowców

Proszę o pomoc- pracuje w Spółce z Odz. w Polsce (rodzaj - to praca zdalna) z uwagi na to , że mimo zatrudnienia w Polsce wykonywana praca odbywa się we współpracy z firma londyńską - moja dyspozycyjność całkowicie podlega pod UK; W informacji do umowy o pracę w pkt1. mam zapis :: czas pracy nie może przekraczać 8/h na dobę i tygodniowa norma pracy wynosi przeciętnie 40 godzin. Biuro oddziału w Polsce pracuje gaktycznie od godz. 9- 17 tek ; Natomiast mnie ustala grafik oddział z UK (cotygodniowo) i zazwyczaj pracuję od 9 , mam 2 godziny przerwy , czasem jescze 1 godzinę przerwy , co daje 3 godziny przerwy i pracę którą zaczynam o 9 , kończe np. o 21-szej ( z tymi przerwami )
Moje pytanie czy to jest zgodnie z KP - czy też oddział w Polsce powinien doliczać do mojego wynagrodzenia dodatek ?
Za co chcesz ten dodatek? Twój czas pracy nie przekracza 8h dziennie
Jak zatrudnia cie polska firma to jest to nieprawidłowe i należy sie kasa ze te 2 godziny , chyba ze pracujesz w przerywanym czasie pracy
Grafik nie może przewidywać takich przerw , dopuszczalna jest 1 h przerwa która nie jest wliczana do czasu pracy
Zacznij od zapoznania sie z regulaminem - odnośnie przerw
Jestem Ci bardzo wdzięczna za pomoc- w regulaminie mają 1 godzina przerwy maxymalnie; chodzi mi o to że trace czas w tych przerwach i nikt mi za to nie płaci....
Czyli przerwy masz razem 1,15 min
15 minutową z art134 i 60 min z art141kp
Za te 2 godziny pracy należy ci się wynagrodzenie w wysokości połowy wynagrodzenia przestojowego art 19-połowa dniówki najczęściej
O kasę możesz się starać do 3 lat wstecz, po tym okresie następuje przedawnienie
Jeżeli nie masz w umowie o tym że to przerywany czas pracy to można by się pokusić i wystąpić o nadgodziny za te przerwy, tutaj już pewnie bez sądu pracy by się nie obeszło - wątpię żeby pracodawca sam z siebie tak zaplacil
No i potrzebne by były grafiki żeby udowodnić nieprawidłowość
Przestojowego art81kp
Ojej... jak to mi potrzebne co podałeś,.. łącznie z artykułem.. ponieważ piszę , tworzę na wtorek chciałabym do Firmy to wysłać; grafiki oczywiście wszystkie mam - wprost na e mail z Londynu - tak więc nie ma tu mojego udziału -jest to do sprawdzenia.(od 2022 do dziś, ponieważ pracuje od konca 2021 i wówczas przechodziłam szkolenia , nie było takich sytuacji wtedy.
W umowie nie ma zapisu ,ze czas przerywany jest tak : "czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę" i to , że pracownika obowiazuje zadaniowy system czasu pracy.
Jeśli chodzi o nadgodziny - już w samym początku zatrudnienia oświadczyli , że nagdodzin nie wypłacaja , tylko można je sobie odebrać...
Bardzo cenne dla mnie Twoje uwagi- pięknie za wszystko DZIEKUJE
W zadaniowym systemie czasu pracy nie może być przerw
Praca trwa max 8 godzin w czasie dnia jeżeli nie ma nadgodzin
Dziwne ze w firmie nikt nie zwrócił uwagi
O zadaniowym systemie mówi art 140 kp
Przerwa w pracy dopuszczalna jest tylko w przerywanym systemie czasu pracy
W zadaniowym zadania powinny być tak ustalone aby można było je wykonać w 8 h pracy
Domagaj się kasy
Dzięki Ci wielkie, bede się domagać o kase - > o rozwiązaniach - napisze ; piękne dzięki
Prośba serdeczna o sprawdzenie mojego pisma :
W związku z Umowa o pracę zawartą pomiędzy mną Pracodawcą oraz dostarczona Informacją wg art. 29 par. 3 KP , stanowiącą o dobowej normie czasu pracy , która nie może przekraczać godzin na dobę oraz wskazaniu na obowiązujący pracownika harmonogram , który to nakłada zadaniowy system czasu pracy , niniejszym uprzejmie pragnę przedstawić wątpliwości co do zawartej umowy i harmonogramu mojej pracy, prosząc o właściwą weryfikację i rozwiązanie w tej materii; Otóż :
W zadaniowym systemie czasu pracy nie może być przerw . O zadaniowym systemie mówi art 140 kp
Praca trwa max 8 godzin w czasie dnia ( jeżeli nie ma nadgodzin)
Stąd moja wątpliwość , polegająca na tym iż w Firmie nie zwrócono na to uwagi.
Przerwa w pracy dopuszczalna jest tylko w przerywanym systemie czasu pracy.
W zadaniowym zadania powinny być tak ustalone , aby można było je wykonać w 8 h pracy. Umowa moja nie przewiduje , że to przerywany czas pracy.
W zadaniowym systemie czasu pracy nie może być przerw . O zadaniowym systemie mówi art 140 kp
Praca trwa max 8 godzin w czasie dnia ( jeżeli nie ma nadgodzin)
Stąd moja wątpliwość , polegająca na tym iż w Firmie nie zwrócono na to uwagi.
Przerwa w pracy dopuszczalna jest tylko w przerywanym systemie czasu pracy.
W zadaniowym zadania powinny być tak ustalone , aby można było je wykonać w 8 h pracy. Umowa moja nie przewiduje , że to przerywany czas pracy.
W rzeczywistości pracuje wg ustawionych grafików przez przełożonych , nie mając do tego żadnych uwag, jedynie do tego iż każdego dnia grafik zawiera przerwy mojej pracy od 1 do 3 godzin (oczywiście grafiki są do wglądu od 2021 roku wskazujące na nieprawidłowość stosowanych przerw)
Wg mnie przerwy mam razem 1 h 15 min
15 minutową z art134 i 60 min z art141kp
Za te 2 godziny pracy przysługuje wynagrodzenie w wysokości połowy wynagrodzenia przestojowego art 19-(połowa dniówki najczęściej)
Wobec powyższego uprzejmie proszę o weryfikacje i właściwe sprostowanie
Posługiwałam się wskazówkami jakie od Ciebie otrzymałam - proszę o opinie , czy to poprawnie napisane, dziękuję pieknie
Mam jeszcze regulamin pracy zdalnej ale tam jest tylko że praca 5 dni w tyg pracy,
Za te 2 godziny pracy przysługuje wynagrodzenie w wysokości połowy wynagrodzenia przestojowego art 19-(połowa dniówki najczęściej)

Tam była poprawka na art 81 KP - kom 5
Reszta ok
Jeśli chodzi o wypłatę wyrównania, to wskazać należy na art. 291 § 1 K.p. - roszczenia przedawniają sie po 3 latach
Jak liczyć masz tutaj
https://www.eporady24.pl/wynagrodzenie_za_przerwe_w_przerywanym_systemie_czasu_pracy,pytania,2,14,3431.html
Wg mnie przerwy mam razem 1 h 15 min "

to dotyczy przewy na odpoczynek i tzw lunch
Niesamowicie dziękuje Ci...
Wracam z rozstrzygnięciem mojej sprawy - otóż - czekałam z wysyłka mojego pisma (uprzejmie jeszcze raz dziekuję ) ponieważ otrzymałam zapewnienie z HR , ze trwaja uzgodnienia na linii HR a mój bezpośredni menager celem prawidłowych naliczeń zgodnie z grafikami . Trwało to do dziś. Dziś otrzymałam aneks do umowy zmieniajacy warunki płacy i pracy ... I tak : od 1 stycznia 2023 aneksem przyznano mi podwyżke , fdzie podstawa brutto wynosiła = 8.862,00 zł ; W aneksie przysłanym dziś (z datą 01.09.2023 ) są nastepujące zapisy : "począwszy od 1 września 2023 pracownik będzie świadczyć pracę w systemie przerywanego czasu pracy o którym mowa w art 139 KP. Pracodawca przyznaje pracownikowi miesięczne wynagrodzenie brutto w wysokości 7.500,00 , przy czym w zw. z pkt 1 powyżej za czas przrwy w pracy pracownikowi przysługiwać będzie prawo do wynagrodzenia w wysokości połowy wynagrodzenia naleznego za czas przestoju , ale nie mniej niż 1.362,00 zł"
Zatem zastosowano wobec mnie sprytna metodę jedno wejdzie w drugie i poprzez umniejszenie podstawy brutto właczyć mi chce wynagrodzenie za przerwy ... Wg tego nie wyraziłam zgody na podpisanie aneksu , oświadczajac , że umniejszenie wynagroidzenia brutto do wysokości 7.,500,00 zł jest dla mnie krzywdzące i stanowi utracone korzyści . Przy tym dołaczyłam pismo , o którym mowa powyzej i które pisane było pod Twoim "okiem". Proszę zaopiniuj ... czy to prawidłowo z ich strony ... czy nie...
Jezeli był to aneks ( porozumienie zmieniające ) to odmowa nie pociąga żadnych konsekwencji i należy czekać na ruch pracodawcy
Masz racje , w tym wypadku będziesz stratna na zasadniczym , pracodawca chce ci zmienić warunki umowy dot. wynagr. - może być tak, ze w styczniu nie będzie potrzeby pracować w przerywanym systemie czasu pracy i wtedy jesteś te 1362 zł w plecy
Z ich strony to działanie prawidłowe, chociaż można sie czepić wysokości tego wynagrodzenia za te 2 godziny - prawidłowo byś nie zarobiła pełnych 100 zł - bo wynagrodzenie to połowa stawki za godzinę
Prawdę mówiąc nie rozumiem postepowania pracodawcy - daje podwyżkę , a jednocześnie kombinuje z 2 godzinami za które by zapłacił niecałe 100 zł Może być tak jak mówię - koniec takiej pracy i zostaniesz tym sposobem ukarana niższym wynagrodzeniem
Jak pracodawca wręczy ci wypowiedzenie zmieniające to wtedy będziesz musiał asie zastanowić, bo odmowa to rozwiązanie umowy zgodnie z okresem wypowiedzenia jaki cie obowiązuje
Ja wyczuwam tu jakiś podstęp
No właśnie... ale prosze powiedz mi .. co robic ? ponieważ argument również ze strony menagera - to , że brak środków na dodatki - a menager to osoba zagraniczna - dokładnie Szwed- i kompletnie nie zna KP - z kolei panie z HR- powiedziały mi , ze nie miały wcześniej moich grafików ( jak dzieci z przedszkola) moim zdaniem to panie z HR - bo one sa autorme konstruowania umów - przeoczyły coś.. i teraz to przerzucanki aby ktoś za to nie "beknął" albo też- chca się mnie pozbyć ...
Ale jeszcze jest kwestia wstecznego okresu czyki czas 2022 - sierpień 2023 ( przed dziś wreczonym aneksem ) kiedy to pracowałam wg umowy - w systemie zadaniowym, a faktycznie i fizycznie w systemie przerywanym - więc przynajmniej za okres wsteczny winni zapłacić - nikt nie weryfikuje tego okresu i nikt się nie wypowiada w tyn zakresuie...
Na razie czekaj na ruch pracodawcy, bo odmowa na aneks nie pociąga żadnych skutków
Jak masz możliwość to pogadaj z HR jakim cudem może być taki wysokie wynagrodzenie za 2 godziny Gdyby płacili ze stawki 8862 zł to te 2 godziny pracy kosztowały by pracodawcę 105,5 a chce płacić 1362 zł = gdzie logika
Ok - piękne dzięki , bardzo Ci dziekuje...
O te kasę jeżeli nie wystąpisz na piśmie, to sam pracodawca nie będzie sie kwapił do wypłaty
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.