30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

L4, poinformowanie

Dzień dobry,
Zostałam poinformowana w sobote SMSem, że pracownik źle się czuję i w poniedziałek ma wizytę lekarska. Teraz moje pytania brzmią :
1. Czy pracownik mógł mnie poinformować o tym SMS i ma prawo nie przyjść w poniedziałek jeśli ma wizytę lekarska w godzinach pracy?
2. Czy mogę poważyć ewentualne L4 z tego powodu że ta wizyta mogła być zaplanowana wcześniej a pracownik napisał 2 dni przed faktem?
Pracownik zachował się bardzo odpowiedzialnie, bo Cię poinformował wcześniej, a Ty chcesz go za to karać: "mogę poważyć ewentualne L4"?
"ma prawo nie przyjść w poniedziałek jeśli ma wizytę lekarska w godzinach pracy?" - no jeżeli jest chory to bez znaczenia kiedy ma wizytę lekarską, czy w godzinach pracy czy też po godzinach pracy. Z resztą to zazwyczaj nie zależy od pracownika kiedy będzie miał tę wizytę (czy w godzinach pracy, czy tez nie).
A co jeżeli wiedział o niej kilka dni wcześniej a poinformował dzień przed? I czy mógł to zrobić SMS?
§ 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i przewidywanym okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia.
2. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy, pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy. Jeżeli przepisy prawa pracy obowiązujące u danego pracodawcy nie określają sposobu zawiadomienia pracodawcy o przyczynie nieobecności pracownika w pracy, zawiadomienia tego pracownik dokonuje osobiście lub przez inną osobę, telefonicznie lub za pośrednictwem innego środka łączności albo drogą pocztową, przy czym za datę zawiadomienia uważa się wtedy datę stempla pocztowego.
Po za tym nawet, gdyby pracownik nie dotrzymał powyższego (chociaż jak widać dotrzymał), to przecież to nie jest podstawa do podważenia l4. No i co to dla Ciebie za problem, że pracownik wysłał smsa? Inny sposób poinformowania coś by zmienił?
Tobie nie zdarza się źle poczuć, zachorować, korzystać z pomocy lekarza? Dlaczego próbujesz podważyć ten okres niezdolności do pracy pracownika?
Chodzi o to, że na przykład pracownik wiedział o lekarzu 5 dni wcześniej a poinformowal 2 dni przed. Czy w tym przypadku dotrzymał regulaminu?
No a jak to sprawdzisz. Z tego co piszesz to pracownik napisał w sobotę, że źle się czuje. Może nawet wtedy nie miał umówionej wizyty tylko dopiero zamierzał ja umówić w poniedziałek. No ale był na tyle odpowiedzialny, że Cię o tym uprzedził. Nie wiem dlaczego szukasz dziury w całym.
Nawet jeśli była to wizyta u np. psychiatry?
No i co z tego? Pracownik nie ma tam obowiązku Cię informować kiedy umówił wizytę i u jakiego lekarza. Uprzedził Cię o przyczynie nieobecności, czyli zachował się prawidłowo.
Dobrze czyli ze strony pracownika wszystko w porządku. Dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam
Chroń boże wszystkich pracowników przed takim pracodawcą!!!
Podważanie zwolnienia lekarskiego to włażenie z buciorami w kompetencje lekarza, a do tego to ma prawo (ewentualnie) komisja lekarska, a nie jakiś sobie pracodawca.
Strach się zapytać czy można być chorym :-(
Dziwne, że pracodawca nie żąda przed umową zobowiązania na piśmie
"Nie zachoruję pod groźbą kary śmierci"
Pytająca dostała zaćmienia umysłu. Powiadomienie SMS to dla ciebie obciach. Przegięłaś z tym pytaniem
...że tacy ludzie jeszcze........ :O :O :O :O
Współczuję jej pracownikom...:O
Czy ta cała Basia nigdy nie umawiała się do lekarza? Który lekarz rzuca wszystko i nie ważne czy sb czy nd otwiera przychodnię bo ktoś się źle czuje w weekend? Ponadto na wizytę lekarską zazwyczaj trzeba poczekać kilka dni. Rzadko kiedy uda się w tym samym dniu lub z dnia na dzień. Współczuję wszystkim mających takich nadszefów :(
Odleciała dziewczyna, ot i wszystko :)))
Pan, władca i bóg.
Kiedyś sprowadzą ją pracownicy na ziemię.
Kom. 17
"Ponadto na wizytę lekarską zazwyczaj trzeba poczekać kilka dni." - no i o to w pytaniu chodziło, że pracownik może nie w sobotę ale już wcześniej wiedział o tej wizycie i jeżeli tak, to czy wystarczającym było poinformowanie o niej w sobotę, czy też pracownik miał obowiązek to zrobić od razu po jej umówieniu.
Kom.18
Tak xyzzz , zgadza się . Basia chciała się przyczepić to i znalazła powód. Nawet jeżeli wiedział wcześniej o zaplanowanej wizycie mógł zwyczajnie zapomnieć z powodu swojego stanu zdrowia by poinformować nadgorliwego pracodawcę z tak dużym wyprzedzeniem o tym fakcie. Naprawdę niektórym brakuje ludzkich odruchów. U nas jak pracownik obudzi się rano i stwierdzi, że jest nie do życia bo go rozłożyło i poinformuje nas rano, że go nie będzie w pracy to nie szykujemy od razu bata na niego tak jak chciała zrobić to Basia. Po prostu przykra sytuacja.
Przepraszam to było do komentarza 19 nie do Zosi
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.