30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Problem z przerejestrowaniem ZUS bład krytyczny

JDG od 1 maja płatnik podlega do zus z kodem 0510, wcześniej był na 0570.
W Płatniku mam błąd krytyczny: "Nie możesz wysłać zgłoszenia z kodem z grupy 05xx, jeżeli jest już niewyrejestrowany okres podlegania z kodem 05XX lub w kolejce dokumentów oczekujących na przetworzenie znajduje się dokument ZUSZUA lub ZUSZZA z kodem z grupy 05XX w danych twoich lub twojego ubezpieczonego"

Jak to obejść?
Mam ten sam problem z 0570 na 0590 , jak odłączę z zestawu ZUA, to przy samym ZWUA krzyczy:

"Dokumenty zgłoszeniowe ZUS ZWUA, ZUS ZUA/ZUS ZZA tego samego ubezpieczonego należy przekazywać w jednym zestawie i oznaczyć kolejność ich przetwarzania. Aby oznaczyć kolejność należy w zestawie wybrać polecenie Oznacz kolejność przetworzenia dokumentów w ZUS z menu Narzędzia."
Trzeba wyrejestrować z kodem 0570, zgłosić z nowym kodem. Jeżeli jednocześnie to oznaczyć kolejność. Jeżeli został już wyrejestrowany to zrobić aktualizację komponentów i sprawdzić czy zostało już przetworzone przez ZUS.
Wysłałem samo zwua. Zobaczymy czy się uda w czwartek wysłać zua. Na razie przy ZUA jest błąd krytyczny.
Nie mogłem wysłać 2 dokumentów i odznaczyć kolejności.
Mam dokładnie tak samo. Tylko ja muszę dzisiaj wysłać ZUA, żeby babka miała ciągłość do chorobowego. Co zrobić?
~Aneta2801 daj znać, jeśli znajdziesz rozpoznanie. Mam to samo. ZWUA poszło, a ZUA daje taki sam błąd, jak opisany powyżej...
Wysyłam do zus "papierowo" z pismem, gdzie jasno określiłam, że z powodu ICH będów nie mam możliwości przesłania w innej formie.
Witajcie. Dodzwoniłam się na COT. Niestety jeśli złożony był ZUS ZWUA, należy dobę roboczą odczekać aby móc złożyć ZUS ZUA z nowym kodem. Trzeba czekać do czwartku. Albo złożyć papierowo.
Mam ten sam problem, mam nadzieję, że w czwartek już będzie można złożyć ZUS ZUA
Czy udało się złożyć ZUS ZUA?
Czy opcja przerejestrowania w jednym zestawie (wyrejestrowania z kodu 05xx i zarejestrowania ponownie do innego kodu 05xx została wycofana w nowej wersji PŁATNIK od maja? Czy mają Państwo jakieś informację od zus w tej sprawie?
Zazwyczaj bez problemu przechodziło ZWUA+ZUA/ZZA w jednym zestawie z oznaczeniem kolejności, nie trzeba było czekać paru dni.
Proszę też o informację czy udało się u Państwa wysłać w osobnych zestawach ZWUA i ZUA, czy przeszło już dziś ZUA jak zwua się przetworzyło?
Dzisiaj czwartek i problem jest dokładnie taki sam. Wychodzi na to, że trzeba wysłać ZWUA dzisiaj, a jutro ZUA, bez sensu
Dokładnie tan sam problem u mnie :) Dzisiaj wysłałem ZWUA z 0540 i nie mogłem wysłać drugiego pliku ZZA z 0570. Zaczekam do jutra, jak błąd krytyczny będzie się utrzymywał to jutro wyślę w papierze do ZUS.
Marlew, czy udało Ci się dzisiaj wysłać ZZA?
Brak słów. ZUS to masakra. Robią wszystko żeby utrudnić ludziom prowadzenie działalności. Po co to jest? Czemu nie można wysłać wyrejestrowania i zgłoszenia w jednym zestawie? Marnują mój czas. Kiedyś wysłanie deklarcji zajmowało chwilę. Teraz to katorga. Niech ich piekło pochłonie. A co jeśli ktoś ma termin zawity np do zgłoszenia 05900? Mam iść do nich i całować urzedasów po pierścieniach?
Witam. Dzisiaj dodzwoniłam się na infolinię i w nowej wersji programu należy osobno wysłać najpierw ZWUA, poczekać aż się przetworzy ( 24godz.), następnie osobno wysłać ZUA. Co więcej w dokumentach wprowadzonych nie może widnieć dokument ZUA, bo system go widzi i nie przetworzy. Należy go usunąć i dopiero po przetworzeniu wprowadzić i wysłać.
Dzięki Lucyna
Łubu dubu, łubu dubu, niech żyje nam...
Ciekawe, czy ta zmiana jest chwilowo:), czy na stałe:(
Jeszcze jedno: nie musiałam usuwać ZUA, wystarczyło odłączyć od zestawu, przynajmniej tyle
Lucyna, gdzie można znaleźć te dokumenty wprowadzone? byłbym wdzięczny za pomoc.
Czy komuś już udało się wysłać ZUA po wysłaniu dzień wcześniej ZWUA i czy przetworzenie dokumentów rzeczywiście trwało 24h? Mam podobny problem, czas na wszystko do poniedziałku a czasu i dni roboczych mało...:-( Coś co zajmowało kilka minut teraz będzie zajmowało kilka dni...:-( ręce opadają
Wczoraj 11:51 wysłałem ZWUA, a dzisiaj system przyjął już zgłoszenie. Ciekawe jaką premię wziął pomysłodawca tego usprawnienia.
W środę wieczorem wysłałem ZWUA (kod 0570) i dopiero dzisiaj udało mi się wysłać ZUA (kod 0590) - nie wyskakiwał błąd krytyczny. Wczoraj wieczorem umówiłem wizytę w ZUS online, ale na szczęście nie będę musiał korzystać.
Ja wysłałem w czwartek koło 22:00 ZWUA (kod 05 40) i dziś w piątek o 12:00 nadal nie moge wyslac ZUA (kod 05 70). Przecież to jakaś parodia z tym systemem ZUS. Robią update w majówke, kiedy pewnie mają mniej deweloperów aby rozwiązań problemy informatyczne. Przecież to pani Krysia pijąca kawę w okienku nie rozwiązuje tych problemów.
To są mega jaja bo teoretycznie po ZUWA nie podlega się ubezpieczeniu zdrowotnemu. Inne to pier....ć ale to w razie W jest potrzebne w PL
Mi przetworzył ZWUA ale na karcie ubezpieczonego nie ma daty wyrejestrowania i nadal krzyczy mi błąd krytyczny przy ZUA.
Witam , po przetworzeniu ZWUA należy raz jeszcze : Klikasz na belce Płatnik pokaż - tak - narzędzia anuluj potwierdzenie w ZUS potem ponownie administracja aktualizuj dane, czasami pomaga zaciągnąć dane do kartoteki. Wówczas mi się pojawiło w kartotece ubezpieczonego data wyrejestrowania i już ZUA na zielono.
A czy mógłbym prosić o informację jak zaciągnąć dane do kartoteki bo tu nie wiem o co chodzi.
Klikasz na belce Płatnik pokaż - tak - narzędzia anuluj potwierdzenie w ZUS potem ponownie administracja aktualizuj dane.
U góry PŁATNIK i jak wyżej napisałam
Tzn tam jest PŁATNIK i potem OTWÓRZ
Zrobione ale niestety nadal w kartotece ubezpieczonego brak daty wyrejestrowania. Chyba po prostu trzeba czekać i spróbować jutro.
Ja ZWUA wysłałam 04.05, na PUE dziś pojawiło się ZWUA a w Płatniku ZUA wciąż na czerwono i ta opcja powyżej pomogła.
Ja też 04.05 wysyłałem wyrejestrowanie. Dzisiaj już przetworzone bez błędów ale nadal w kartotece ubezpieczonego i w PUE brak daty wyrejestrowania ubezpieczonego i nie chce przepuścić zgłoszenia.
Czekam do jutra albo w ostateczności w poniedziałek papierowo się zawiezie do ZUS bo to niestety mały zus plus.
Celowo tak zrobili, z kodem 0590 na kilka dni przed może się mnóstwo osób rozczarować, sama to robiłam jednocześnie i zazwyczaj ok 05 dnia miesiąca.
Dokładnie. ZUS to coraz to większa porażka. Za chwilę więcej czasu będzie się na niego tracić niż na wyliczanie podatków.
Czy komuś się udało? Mam ten sam problem nadal.
Niestety mam ten sam problem. 06.05 zrobiłam wyrejestrowanie, zarejestrować już nie mogę "błąd krytyczny"
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.