ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Wysyłka Z-3 przez PUE - problem

Wystawiłam na PUE Z-3 pracownika i zawiesza mi się przy podpisie kwalifikowanym :(. Co mam zrobic bo w koncu tego nie wyslę.
Dodam, że pierwszy raz wysyłam Z-3 przez PUE.
Co się zawiesza, opisz dokladniej
Chcę podpisać Z-3 utworzony w PUE podpisem kwalifikowanym i cały czas mi na tym etapie miele "trwa wysyłanie dokumentu" i kręci się kółeczko. Pierwszy raz wysyłam Z-3, może cos wcześniej źle zrobiłam albo coś w ustawieniach? Nie znam się.
A może jakiś dodatkowy program tzreba mieć do tego?
Komunikat z zus
zus wykorzystuje komponenty podpisu elektronicznego Szafir SDK Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. W wersji dla przeglądarek Google Chrome, Microsoft Edge (Chromium), Opera oraz Firefox wymagana jest instalacja dedykowanego rozszerzenia Podpis elektroniczny Szafir SDK oraz aplikacji udostępniającej funkcje podpisu elektronicznego.
oraz
Najczęstszymi przyczynami problemów podczas pracy z podpisem kwalifikowanym są:
• brak lub zbyt niska wersja środowiska Java zainstalowana na komputerze - do prawidłowego działania apletu podpisu elektronicznego wymagane jest środowisko Java w wersi co najmniej 1.8. W przypadku niższych wersji środowiska Java mogą występować problemy podczas odczytania danych certyfikatu lub wykonywania podpisu.
• brak wtyczki Java zainstalowanej w przeglądarce - należy zainstalować wtyczkę Java do przeglądarki.
mozesz tez sprobowac na innej przegladarce
Ja mam jeszcze opcje konto pue, wtedy nie trzeba uzywac podpisu, chyba, ze w firmie wymaga jego uzycia.
Zainstalowałam tego szafira 2.0 i dalej mi tak samo miele, nie otwiera mi sie szafir z profilu PUE. Nie wiem co mam jeszcze zrobic, jak sie nazywaja te pozostałe programy które musze zainstalować. jak mam to podpisac, czy z profilu PUE czy z programu safir. Nie mam pojęcia jak to zrobic? Pomóżcie :(( W 2020 wysyłałam z PUE wnioski o umorzenie składek i nie miałam takich problemów :(
Sprobowac na innej przegladarce