ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Aktualizacja Płatnik- "w bazie danych brak tablicy:UBEZP_DG_ZDOWOTNA" ?

Po otwarciu dzis Płatnika wyskoczył komunikat o aktualizacji. No to siup, aktualizacja leci. A na koniec niespodzianka: komunikaty o błędach...
"w bazie danych brak tablicy:UBEZP_DG_ZDOWOTNA", trzeba było znaleź pliki bazy, a po ich znalezieniu okazało się, że : "baza danych posiada niepoprawną strukturę" ...
No i co robić?
Czyli wszyscy mają tak samo
No zauważyłam właśnie...
To samo. Próbuję się dodzwonić do zus, ale bezskutecznie...
Wczoraj wieczorem chodziło normalnie i była konwersja bazy danych. A dzisiaj mam tak samo...
Widzę ze bubel kolejny a jak płatnika puścić?
To onowa tabela ktora sie dodaje. Te komunikat jest efektem, że nie zrobiła się aktualizacja.

Aktualizację przeprowadzamy logując sie jako ADMINISTRATOR

Na każdym innym uzytkowniku nie uda się aktualizacja
Czy ktoś ma już jakies rozwiązanie?
Nie ma problemów z aktualizacją -
Skąd pobrać ta aktualizację
Tylko, że ja jestem zalogowana jako ADMINISTRATOR chyba, że coś źle myślę a jak to można sprawdzić?
Aktualizację przeprowadziłam jako ADMINISTRATOR, a i tak wyświetla się ten komunikat. Po prostu ręce opadają w tym styczniu...
Aktualizacja jako Admin, komunikat błędu wyskakuje - baza Access.
A ja ominęłam komunikat aby pobrać aktualizacje płatnika .... i po restarcie płatnik juz nie pyta o aktualizację ... jak teraz w takim razie go zaktualizować ? czekać aż program sam zapyta ?
Kom. 11 - dokładnie mam tak samo
Sprawdzcie

W kluczu [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
usunąc wartośc dla DataPobraniaPakiety
uruchomic płatnika i zalogować się jako ADMINISTRATOR
Mi wstępnie pomógł komentarz 27 i 28 z tematu 1273669
Znaczy leci konwersja bazy więc przypuszczam, że dalej będzie ok.
Tylko dodam do punktu 5 - zamykamy kreator krzyżykiem a nie anuluj
Usuwałem wartość w kluczu, aktualizacja wyskakuje z automatu, po zignorowaniu i próbie logowania Płatnik chce wskazania bazy danych i ponownie ten sam błąd. Nie tu jest problem!
O tyle dobrze ze nie wyskakuje Błąd ale konwersji nie mozna zrobić
A miliony na program i utrzymanie teleinformatyczne idzie każdego miesiąca...
U mnie aktualizacja poszła ale konwersja też nie idzie. Stoi i program nie odpowiada. czy ktos ma pomnysł czy trzeba po prostu czekać
Też mam problemy jak wyżej, co mamy robic ?
Komentarz 15 - sprawdziłam, to samo.
Zobaczcie jeszcze na forum płatnika:
https://forumplatnika.pl/index.php/topic,1540.0.html
Uruchomiłam jako administrator, zamykałam krzyżykiem komunikaty o błędach, wskazywałam bazę na dysku niezliczona ilość razy, jak wyskakiwał komunikat o błędzie to wstecz i za którymś razem załapał!
Otworzył się Płatnik.
Otwierając jednak nowy dokument DRA wyskakują komunikaty: "Nastąpił problem przy pobieraniu stopy procenowej składek na ubezpieczenia wypadkowe. qryNadrzedny:Field`III_4_STOPASKLWYP"not foun" oraz następny od razu: "cannot change Visible in OnShow or OnHide"
DarekD - pomocy!
A może trzeba przeczekać? Może naprawią to na jutro/pojutrze w Asseco?
Ja czekam...
Księgowy dodatkowo jeszcze musi być informatykiem....
Kurcze, dziś rano o 7 robiłam konwersję na laptopie u siebie i poszło błyskawicznie i bez problemu.
Teraz siedzę i próbuję zrobić konwersję na komputerze stacjonarnym w biurze i aktualizacja idzie jak krew z nosa, też tak się u was to wlecze?
Ponadto coś mi Windows krzyczał o zagrożeniach w pobieranych plikach...
To samo bez zmian, wszystko stoi.
Czy ma ktoś może rozwiązanie problemu ?
Chyba jest nowa metryka - bo wyświetliło mi się wersja 234 ...
Ok, poszło. Za drugim razem po zmianie tego klucza w rejestrze odpaliłam Płatnika prawym klawiszem myszy i wybrałam "Uruchom jako administrator". Mieliło długo ale przeszło i baza też się skonwertowała. Uff.. Kurcze, co zmiana to ciśnienie muszą nam podnieść...
U mnie też sie cos ruszylo mimo że wczesnej robilem kilka razy

W kluczu [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
usunąc wartośc dla DataPobraniaPakiety

TU TYM RAZEM ZROBIŁEM RESTART KOMPA ( wczesniej bez restartow )

uruchomic płatnika i zalogować się jako ADMINISTRATOR
Aktualnie trwa u mnie konwersja czyli jest postęp, zobaczymy jak sie skonczy.

A może już coś naprawili i nam teraz poprawnie zasysa aktualizację ...
Zainstalowałam płatnika od nowa i uruchomiłam jaka ADMINISTRATOR. Po podaniu ścieżki do bazy danych mam komunikat : program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych.. Macie jakiś pomysł ?
@33

Przy czystej instalacji najpierw doinstaluj fix'a
Kom. 32 - tak zrobiłem

u mnie po konwersji bazy tak wiec jest OK ( baza access )
Jest zainstalowany , bez fix-a nie otwierałby się wogóle
Kom. 33 mam identycznie po nowej instalce na czystym kompie gdzie nigdy nie było Płątnika tzn.
program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych
Kom. 32 Po usunięciu wartości dla DataPobraniaPakiety, pobraniu ponownej aktualizacji niestety dalej to samo, nie działa.
Stwórzcie nową bazę w access, po czym przełączcie się na starą.
mi pomogło.
Nie mogę wysłać IWA czekać?
Ja slyszałem, że jutro ma być poprawka...
Ja zrobiłam jak w dyskusji [1273669] komentarze 27/28. plus uruchomienie na nowo komputera. Zadziałało.
Serwery ZUS klęczą...odpalić aktualizację i cierpliwie czekać. Mimo, iż nie widzicie ruchu koło programu to on działa prawidłowo...nam też program zaliczył sporą zwiechę przy konwersji bazy...ale po 30min okazało się iż wszystko przetworzył i dane są teraz prawidłowe.
Wchodzicie na

w w w zus pl /firmy/program-platnik/pobierz/pobierz-program-platnik-10.02.002

Plik aktualizujący słowniki i komponenty dla programu w wersji 10 (metryka xml) v.234 (zip, 21,17 MB)

tworzycie w płatniku nową bazę access, pobieracie metrykę z netu albo z linku u góry.
przełączacie się na starą bazę .

wszystko działa.

sprawdzane na 5 komputerach.
Kom.44 , dziękuję za instrukcję , wszystko działa
Kom 44: Mi akurat Płatnik po poprawnej aktualizacji ale błędzie konwersji (komunikat: w bazie danych brak tablicy:UBEZP_DG_ZDOWOTNA) nie pozwalał tworzyć nowej czystej bazy.
Pomogło ręczne pobranie komponentów i instalacja na Płatnika na innym czystym kompie, import bazy, import komponentów.
Po udanej konwersji i przerzuceniu bazy (mdb) z powrotem na właściwego Płatnika dostałem info, że konwersja odbyła się na nowszej wersji programu i czy chcę pobrać pliki aktualizacyjne. Pobrał, restart i działa.
Proszę wpisać na YT
PŁATNIK wymuszenie sprawdzenia dostępności aktualizacji plików i komponentów

Proszę zrobić wszystko wg filmiku
Dlaczego ja mam sama to robić??? Co to ma być???
Ja księgowa jestem, nie informatyk...
Zrobię coś nie tak i będę w gorszej dd.ie niż teraz...
Robiłem tak od rana na kilku kompach i bez efektu ( dalej komunikat w bazie danych brak tablicy:UBEZP_DG_ZDOWOTNA )
OK. godz. 12.00 na tych samych kompach zrobiłem to jeszcze raz i na każdym poszło już dobrze tak więc podejrzewam że do tego czasu poprawiono pliki aktualizacyjne i dlatego sytuacja się unormowała.
Pomogło ponowne wymuszenie pobrana aktualizacji wg porady z YT (powyżej była mowa w którymś z komentarzy).
https://www.youtube.com/watch?v=WCruVcqL3aY
Ja również zrobilam jak w komentarzu 42 i też mi działa . Hura
Jeżeli macie "brak odpowiedzi" przy konwersji bazy danych, to tak naprawdę Płatnik działa i wykonuje swoje operacje, tylko ultra wolno... u mnie baza ma ponad 500 MB, konwersja trwała ponad 4 godziny. Ale koniec końców działa. Problem pojawia się na bazach w MS Access, ogólnie duże bazy radzę migrować na SQL. Życzę powodzenia - jako również nie zadowolny użytkownik tego oprogramowania :)
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.