30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej)

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Myślicie, że jedna osoba to ogarnie?

Jest jednoosobowa firma,ok 350 faktur sprzedaży i zakupu łącznie miesiącu(handel, usługi budowlane, sprzedaż pojazdów-marża), Vat, WNT, rachunek w zł i w euro, KPIR, środki trwale, magazyn itd. +/-16 osób na etacie. W firmie nie ma nikogo kto by się zajmował podatkowo-prawnymi sprawami, ani bhpowca, ani współpracującego doradcy podatkowego. Jest szef(robi płatności), handlowcy, pracownicy fizyczni.
Więc ta osoba by musiała ogarniać całość kadr, płac,terminy badań,zmiany przepisów, akta, czas pracy, regulaminy,zus, rodo, pisma do komorników, zaświadczenia, urlopy-kadry w excelu bo nie ma programu. Pisma biurowe.BDO.
W podatkach śledzić wszystko sama, składać deklaracje, proponowac szefowi lepsze rozwiązania, wymyslac optymalizacje podatkowe, szkolić się najlepiej na bezpłatnych kursach, Vat, Pit, umowy,opisywanie faktur, klasyfikację do kosztów,papiery do kredytu i leasingu, różnice kursowe,proponować wybór opodatkowania i zmiany np na sp.zoo i je przeprowadzić.
Zwróćcie się z tym do jakiegoś BR, albo jeżeli chcecie mieć kogoś na miejscu to zapewnijcie mu odpowiednie oprogramowanie. Inna rzecz, że będzie Wam trudno znaleźć za rozsądne pieniądze osobę znającą się na wszystkim.
No a co do zmian dot. formy prowadzenia dział. gosp. (na sp. z o.o.) to i tak tutaj będzie potrzebna współpraca z prawnikiem. No, a wybór formy opodatkowania jest raz w roku i raczej wielkiego wyboru tu nie ma.
Czy jedna osoba to wszystko jest w stanie ogarnąć bez zatrudnienia kogoś do pomocy.
Własciciel chce płacic niższe podatki i oczekuje, żeby ta osoba mu podała gotowe rozwiązania co będzie dla niego najlepsze-czy zmiana formy działalności na spółkę, żeby ta osoba wtedy tym się zajęła, albo sama albo znalazła dobrych prawników/doradców, sam znalezieniem takich się nie chce zajmować. No potrzebny ktoś kto trochę zarzadzi sprawami podatkowymi firmy. Właścicielowi rodzą się pomysły że zostanie deweloperem z kimś w spółce i chce wiedzieć jak mu się to opłaci, albo że wejdzie w usługi transportowe i co on do tych usług musi mieć, najlepiej od pozwoleń transportowych po aspekty podatkowe.
Właściciel chciałby mieć u siebie osobę która zajmie się wszystkimi "papierami", niezbyt widzi rozdział na kadry/ księgowych / doradców / prawników.
Szef takiej osoby nie znajdzie bo takiej nie ma :))))
A co znaczy "rozsądne pieniądze" przy takim zakresie obowiązków - choćby tych bieżących wymienionych wyżej?
Co do chęci przekształceń - docelowo i tak pewnie prawnik i doradca podatkowy będzie musiał być na konsultacje.
Mnóstwo obowiązków.
Księgowość oddałabym do BR a sprawy kadrowe i obieg dokumentów (faktury) mogłaby prowadzić jedna osoba na miejscu ale i to już na granicy wytrzymałości tym bardziej, że brak programu i wszystko liczy sama. Tabelki do ewidencji pracy, do urlopów, do chorobowego - by później wyliczyć podstawę itp. Tabelki badań lekarskich, szkoleń pilnowanie terminów.
No i oczywiście sama rejestracja dokumentów kolejna tabelka - osobno sprzedaż i osobno zakupy. Nie musze chyba pisać, ze wzory takich dokumentów trzeba też przygotować i pilnować przy edycji by wszystko zmienić i zapisać taki dokument.
Następnie te 350 faktur opisać dla księgowości.
Jeżeli uda się Wam znaleźć osobę z tak szeroką wiedzą, to bez problemy jedna osoba sobie z tym poradzi jeżeli chodzi o ilość pracy, ale zapewne tanio sobie za swoją wiedzę nie policzy. Po za tym nie rozumiem tego oszczędzania na programie do prowadzenia kadr i płac. Wygląda mi to na to, że pracownik chyba też ma być za niewielkie pieniądze jeżeli brakuje nawet pieniędzy na oprogramowanie. Z resztą bez programu pracy będzie znacznie więcej, czyli i odpowiednio będzie trzeba płacić wyższe wynagrodzenie pracownikowi. Program wyjdzie zdecydowanie taniej niż dopłata za dodatkową pracę.
To znaczy nie ma programu do kadr. Program handlowo-magazynowy jest. Do samej KPIR też jest.
BR może się zając wszystkim kompleksowo, łącznie z kadrami i ewentualnym doradztwem.
Kom. 7
No to program do kadr też trzeba by kupić, a nie na tym oszczędzać.
A jak już się przekształci w tą spółkę, to ta osoba ma również prowadzić pełne księgi rachunkowe i sporządzić sprawozdanie finansowe?
Biura bywają różne. Oddanie do biura nie zawsze oznacza profesjonalne zajęcie się firmą na każdej płaszczyźnie. Często jest to masówka na ilość, wtedy i tak kogoś trzeba mieć w firmie ogarniętego podatkowo, żeby wstępnie przygotowywał dokumenty dla biura i opisywał koszty. Do tego w większości biur nie ma możliwości porad na telefon wtedy jak akurat właścicielowi przyjdzie jakiś pomysł do głowy i same z siebie w cenie prowadzenia księgowości nie analizują firm pod względem doradzania "kup pan coś bo podatek będzie wysoki".
Ile za taki pakiet usług biuro by chciało kasy?
Lippy, no tak. Taki byłby plan. Jeśli zatrudni się księgową znającą księgi to ona by to prowadziła.
Właściciel się starzeje i chce żeby ktos odpowiedzialny na miejscu wszystkiego dopilnował z papierami.
Bardzo dziwne podejście szefa..twoje zresztą też Alutkaxxx. Z takim podejściem " nie zawsze oznacza profesjonalne zajęcie się firmą na każdej płaszczyźnie " to bedzie wam ciężko. W każdej firmie nawet w BR zawsze sie znajdzie coś co nie pasuje.
Radzę zawrzeć umowę BR lub 1 lub 2 osoby zatrudnić :)

" większości biur nie ma możliwości porad na telefon" - bardzo dużo biur pomaga telefonicznie jak jesteś ich klientem. Tylko trzeba poszukać i chcieć płacić takiemu BR.
Prawda, BR nie maja jednego klienta tylko wielu klientów. Jeden pracownik BR ogrania zazwyczaj kilka firm tylko w kwestii księgowej.
A gdzie sprawy codzienne? Pracownicy dzwonią, trzeba pilnowac bhp, badań , tu urlop tam chorobowe. BR nastawiają się na oddanie kompletu dokumentów i robią swoje, nie maja czasu na odbieranie co chwile telefonów. Przerabiałam to. Mało tego, to księgowa liczy na to, że dokumenty będą na tip top przygotowane, opisane i posegregowane. Koszt takiej podstawowej obsługi to ok 2500 zł a gdzie sprawy kadrowe, obsługa biura na miejscu, dokumentów spływajacych codziennie?
Po prostu czytam fora np na facebooku, gdzie się wypowiadają m.inn. osoby będące właścicielami biur rachunkowych (miasto z uczelniami ekonomicznymi i boom na dotacje dla młodych powoduje to, że kazdy nawet jeszcze będąc na studiach otwiera "biuro rachunkowe" i księguje klientów) - i jestem przerazona stanem wiedzy podatkowej wielu tych osób, mnie by było wstyd zarabiać na czymś o czym mam marne pojęcie. Z doświadczeń znajomych mających firmy również zdarzało się, że zdanie się z podatkami na biuro kończyło się problemami z urzędem skarbowym i sprawami sadowymi z biurem. Więc nie jest tak rózowo, że "wystarczy oddać do biura".
My bez problemu doradzamy osobiście, mailowo i telefonicznie i wg mojej wiedzy w wielu biurach nie ma z tym problemu. Omijałbym faktycznie biura bardzo duże, bo tam faktycznie może być z tym problem.
No, a skąd pewność, że osoba na miejscu będzie odpowiedzialna i z odpowiednią wiedzą? Też tej pewności nie masz.
No, ale jeżeli koniecznie chcecie kogoś na miejscu to zacznijcie od zapewnienia mu odpowiednich narzędzi (patrz oprogramowanie) i liczcie się z tym, że takiego omnibusa co Wam wszystko ogarnie od uproszczonej księgowości, przez pełną księgowość, kadry, doradztwo podatkowe itd. nie znajdziecie, a jeżeli Wam się uda znaleźć to całkiem sporo za swoje usługi może sobie policzyć. Bierzcie też pod uwagę, że taka osoba przecież będzie korzystać z urlopów, czy też może zachorować i wtedy przydałoby się, aby ktoś ją zastąpił.
Kom. 14
Te 2500 zł liczysz za firmę z tego pytania? Po za tym księgowej na miejscu za 2500 zł (po odjęciu składek ZUS w części fisn. przez pracodawcę i pracownika zostanie z tego 1500 zł na rękę) na pewno nie znajdziesz.

A co do szukania BR to doradzam popytać znajomych ktoś zapewne jakieś dobre BR poleci. Wiedza osoby którą zatrudnisz na miejscu też nie musi być w końcu powalająca :-). No, ale może też ktoś taką osobę Ci poleci.
2500 dostaje BR za obróbkę dokumentów. Otrzymują około 400 dokumetów i nie ma mowy aby robili cos ponad. Jest to duże biuro gdzie wiem, że każdy pracownik ma 5 lub 6 klientów. Sporządzają deklaracje vat, jpk. Sprawozdania finansowe osobno płatne. Prosili aby tylko w pilnych sprawach dzwonić. Wiec to nie jest tak, ze są do dyspozycji pod telefonem.
Moim zdaniem dla takiego zakresu spraw raczej nie znajdzie się chętna osoba, bo po prostu sama się z tym nie wyrobi.
BR zapewne zażyczy sobie kilka tysięcy netto /razem ze sprawami kadry-płace/, myślę, że nie mniej niż 5.000,-.
No to bardzo drogie biuro jeżeli za PKPIR za zaksięgowanie 400 dokumentów w PKPIR bierze 2500 zł i w dodatku nic ponad to nie robi.
Wydaje mi się, ze nie mamy niskich cen, a u nas kosztowałoby to 1500 zł netto, a w cenie byłoby jeszcze doradztwo. Miasto powyżej 500 tys. mieszkańców.
Jeżeli to będzie PKPIR 350 dokum. plus za 16 osób kadry, to koszt byłby u nas jakieś 2500 zł netto. Jeżeli to pełna księgowść to faktycznie koszt może się zbliżyć do 5 tys.
W cenie byłyby też te dokumenty do kredytu itp. :-).
Kom.19
Dokładnie, zgadzam się, nawet co do kwoty jakie biuro sobie zażyczy. Sprawdzone.
Natomiast jest jeszcze obsługa dokumentów spływających na co dzień do firmy, bieżące sprawy pracowników.
Nawet nie ma co łączyć tych wszystkich spraw jeśli właściciel firmy chce jeszcze bieżące doradztwo finansowe to lepiej podzielić to na dwie cześci a nawet trzy. Doradztwo finansowe razem z księgowością bo to i tak się łączy, kadry osobno i bieżące sprawy biura nawet na 1/2 etatu ale jest co robić.
Pracownik na etacie z takim szerokim zakresem wiedzy pewnie przy uproszczonej księgowości będzie kosztował z 5 tys., a przy KH z 2 razy tyle. No, ale oczywiście jak przy BR kwoty wynagrodzenia mogą być różne, jak to wyżej widać :-).
Do kom. 20
Jedno z tańszych biur ale i jedno z największych miast w PL. Pełna księgowość bo to spzoo .
No jeżeli to pełna księgowość to faktycznie za 400 dokumentów u nas cena byłaby podobna. Przy czym do nas można dzwonić w każdej sprawie :-).
Przy czym jak na razie u pytającej jest PKPIR.
Tylko że przy tym PKIR i tak w firmie ktoś musi te dokumenty przygotować, opisać koszty i towary, przydzielić gtu, także sprawami pracowników się zajmowac w codziennych sprawach i zaświadczeniach. Raczej nikt nie daje telefonu do biura swojemu pracownikowi "weź sobie zadzwoń i uzgodnij co ci potrzeba" tylko pracownik się zwraca do kogoś w firmie.
Więc i tak do pełnej obsługi firmy trzeba doliczyć kogos kto w firmie to będzie robił. Jak się da do biura nieopisane koszty i niepoukładane faktury - to biuro doliczy dodatkową kasę za to.
GTU dotyczy tylko sprzedaży i idzie to ustawić w programie sprzedażowym przy jednej konsultacji, tak wiec to nie jest wielki problem, bo to będzie potem nadawane z automatu. Z resztą i tak to sprawdzamy, czyli jeżeli gdzieś jest błąd w GTU to poprawiamy, to i daję informację klientowi, aby odpowiednią zmianę wprowadził w programie sprzedażowym.
"opisać koszty i towary" - chciałbym, aby klienci nam to opisywali :-), niestety zazwyczaj tego nie robią, no ale w przypadku problematycznych kosztów jest to już mailowo potwierdzane.
"Raczej nikt nie daje telefonu do biura swojemu pracownikowi" - mylisz się, dają jak najbardziej.
Dodatkowej kasy nie doliczamy za układanie dokumentów i za to, że nie są poopisywane, chociaż faktycznie może by trzeba za to liczyć :-). Dodam, że w większości firm jakie rozliczamy nie ma osoby osobno odpowiedzialnej za przygotowanie dokumentów, a nawet gdy takie osoby są to i tak często dokumenty trafiają do nas nieopisane i nieułożone.
>26
zgadzam się :)
Przy takim zakresie działalności, w planach jeszcze rozszerzenie, za chwilę będą KH....w mojej ocenie lepiej zatrudnić 1 i 1/2 etatu.
Zawsze co księgowość na miejscu, to na miejscu.
Większa więź z firmą, szybszy przepływ informacji, wiedza na szybko, łatwiej zdyscyplinować.... widzę tylko plusy z etatu.
Może i to dobry pomysł, ale jego koszty będą spore, a tutaj kadry są płacone w excelu chyba nie dlatego, że tak jest wygodniej, ale dlatego, że nie trzeba wydawać pieniędzy na program. No, to czy ktoś taki zdecyduje się utworzyć ekstra półtora etatu przecież to naprawdę będą nie małe koszty? Z resztą chyba nie ma pewności, ae ta spółka z o.o. powstanie. No chyba, że faktycznie już jest taka decyzja i nie długo będą takie zmiany w firmie.
W każdym razie warto przemyśleć obie opcje i na pewno nie szczędzić na oprogramowaniu :-).
Tylko, czy ktoś jest w stanie uzmysłowić to decydentom....?
Nie ma co oszczędzać ani na oprogramowaniu, ani na fachowej kadrze.
Ale to wiemy my, którzy to wykonują, a szefostwo myśli "klik" i komputer zrobi... niestety.
Przecież chcą płacić mniejsze podatki, więc zwiększy koszty (nowi pracownicy, program, usługa BR) i podatek będzie niższy :))))
Oczywiscie ze znajdzie taka osobe bo pracy wbrew pozorom nie jest tak duzo jak sie ma wiedze... najwiekszym problemem w takich firmach jest obieg dokumentow i egzekwowanie przyjetych zasad (ktore ustali ksiegowy) tak zeby ksiegowy mial mniej roboty. Przerabialem taka jedna firme od A do Z to wywrocilem wszystko do gory nogami bo to zastalem to wolalo o pomste do nieba no ale po czasie przynioslo to efekty bo same ksiegowanie zajmowalo max 4 dni i byl czas na inne rzeczy. Dokumentow bylo kilka razy wiecej a sama sprzedaz (>1000 faktur) ksieguje sie u nas maksymalnie jedna godzine. Aha, wynagrodzenie tez odpowiednie + pomoc pracownika biurowego zeby przygotowal dokumenty do wprowadzania.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.