ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Płatnik: problem z aktualizacją list TSL

Próbowałam pobrać dziś aktualizacje i przy weryfikacji wstępnych dostaję taki komunikat:

Przetwarzanie europejskiej listy TSL.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trwa łączenie z punktem udostępniania europejskiej listy TSL.
Pobieranie listy TSL z adresu: https://ec.europa.eu/information_society/policy/esignature/trusted-list/tl-mp.xml
Wystąpił błąd w czasie pobierania listy TSL. Treść: Serwer zdalny zwrócił błąd: (404) Nie znaleziono.

Próbowałam uruchomić w/w link w oknie przeglądarki i również mnie nie łączy, dostaję komunikat:

Something went wrong
The page you requested could not be found. This might have happened because

the page has moved
the page no longer exists

Czy ktoś z Was też coś takiego ma? O co może chodzić? Próbowałam też na innym komputerze z Płatnikiem i jest to samo.
Tak mam to samo
Uff to ulżyło mi że nie ja jedna, widocznie coś majstrują :)

A też masz tak że przestało widzieć twój certyfikat kwalifikowany w Płatniku? (mimo że oprogramowanie do obsługi karty ją czyta i pokazuje certyfikat)
Tak samo
nie widzi certyfikatu
Ten sam problem mam. Jak zawsze 0 informacji na stronach ZUS.
A z jakich macie firm certyfikaty? Ja mam Certum z Unizeto.
Też
U mnie to samo
ja mam szafir
Mam to samo - podpis Szafir (KIR). Na infolinii do działu "pomoc dla płatnika" łączy od razu, na "pomocy technicznej" kolejka (wg pomocy dla płatnika) na 18 minut. Jest 7:25, poniedziałek 26.04 - czyli rozsypało się, a ZUS szuka co, gdzie i jak - nie mają 15 minut aby zawiesić komunikatu na stronie, że jest awaria, dzięki czemu 100 osób nie traciłoby po 15 minut na wyszukiwanie "co jest kaman", czyli nie zmarnowało 1500 minut (=25 godzin)... eeeehhhhhh......
Mam ten sam problem, więc trochę ulżyło że nie jestem sama :) certyfikat Szafir
U mnie to samo a żadnego info z US nie widać , chyba to problem masowy coś z serwerem ZUS
@8
Nie jestem specjalnie obiegana w kwestiach informatycznych ale zastanawia mnie czy to nie ma czegoś wspólnego z tą listą TSL - źródłem jest strona na serwerach EU, a sądząc po komunikacie przeglądarki tej strony od wczoraj po prostu nie ma (https://ec.europa.eu/information_society/policy/esignature/trusted-list/tl-mp.xml):

Something went wrong
The page you requested could not be found. This might have happened because

the page has moved
the page no longer exists
Pobrane ze strony ZUS
W czasie przerw technologicznych jeden z ośrodków przyjmujących dokumenty z programu Płatnik jest wyłączony z eksploatacji. W związku z tym może zaistnieć konieczność zmiany adresu do wysyłki dokumentów. Instrukcja znajduje się w poradniku.

Harmonogram przerw w 2021 r.Styczeń

21-22 stycznia, węzeł internetowy w Warszawie

25-26 stycznia, węzeł internetowy we Wrocławiu

Luty

18-19 lutego, węzeł internetowy w Warszawie

22-23 lutego, węzeł internetowy we Wrocławiu

Marzec

25-26 marca, węzeł internetowy w Warszawie

29-30 marca, węzeł internetowy we Wrocławiu

Kwiecień

22-23 kwietnia, węzeł internetowy w Warszawie

26-27 kwietnia, węzeł internetowy we Wrocławi
Może tu jest problem, później spróbuję zrobić wg instrukcji
@12
Serwer możesz zmienić w ustawieniach ale bez aktualizacji i weryfikacji listy TSL (a to jej Płatnik nie pobiera) system nie będzie widział Twojego podpisu kwalifikowanego. Przynajmniej tak to u mnie wygląda.
Na nic zmiana serwera miałam na automatyczny , ustawiłam na Warszawę tez nic
Coś zrobili bo u mnie w końcu ruszyło. Płatnik przeszedł weryfikację wstępną, widzi certyfikat - udało mi się zrobić aktualizację. Nie zmieniałam ustawień serwera (jest automatyczny wybór).
U mnie nadal ten sam błąd :(
Heh, a to jest ciekawe - weryfikacja wstępna teraz przechodzi pomimo że listy TSL nadal nie może pobrać. Wczoraj tak nie było - zaraz po błędzie 404 ze strony TSL weryfikacja wstępna mi się wysypywała na czerwono (brak certyfikatu). Czyżby zastosowali rozwiązanie chwilowe i odpuścili weryfikację certyfikatów?
Aktualizacja przechodzi po wywaleniu się TSL błąd 404 nadal strona TSL nie jest dostępna i nie mogę pobrać danych z serwera zus błąd weryfikacji certyfikatu
Znalazł się sposób To nie problem w ZUS. Na stronie Komisji EU nie było opublikowanej listy TSL w pliku XML
https://ec.europa.eu/information_society/policy/esignature/trusted-list/tl-mp.xml
błąd 404 oznacza brak strony lub pliku do pobrania.
Płatnik > Przekaz > Ustawienia przekazu elektronicznego > zakładka TSL
Zmienić Adres listy TSL na https://www.nccert.pl/tsl/PL_TSL.xml lub na https://ec.europa.eu/tools/lotl/eu-lotl.xml
Te zasoby są opisane tu: https://www.nccert.pl/tsl.htm

i działa :)
ITT dzięki teraz działa :)
ITT dzieki, działa
Teraz już nie ma problemu i potrzeby zmiany bo strona https://ec.europa.eu/information_society/policy/esignature/trusted-list/tl-mp.xml zaczęła działać i u wszytkich winno śmigać :)
Działa ;D
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.