ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Rozliczenie podatku z 2017 Francja przez Studenta

Witam, mam problem ponieważ w 2017 roku wyjechałem na winobranie do Francji na okres 14 dni.
Zarobiłem tam 1288 euro. Znajomi, którzy jeżdżą tam od kilkunastu lat mówili, że mam się z tego nie rozliczać tylko poczekać na wezwanie od US, które przychodzi po 3 latach. Jestem studentem, w 2017 roku pracowałem dorywczo na zlecenie i zarobiłem 6200 zł w ciągu roku.
Gdy zrobiłem korektę w biurze rachunkowym, wyszło mi do zapłaty 740 zł + odsetki (coś koło 170 zł). Czy jest ktoś mi wstanie wytłumaczyć dlaczego muszę tyle zapłacić? Czy jest szansa, że ktoś sie pomylił? Dla mnie studenta jest to ogromna kwota tym bardziej, że ludzie, którzy się w ten sposób rozliczają mają co roku do zapłaty po 50 zł. Czy różnica wynika w tym, że jestem studentem i nie mam stałych dochodów z umowy o pracę? Nielogiczne jest dla mnie to, że zarobiłem tylko 6 tyś zł w Polsce co daje jakies 500 zł miesięcznie a ludzie, którzy zarabiają po kilkadziesiąt tys. rocznie mają do zapłaty 50 zł. Pomocy!
Co do zasady - za rok 2017 rozliczenie z Francją metoda wyłączenia z progresją.
Jeśli są dochody w PL wg skali = należy się rozliczyć z US-em nie czekając na wezwanie.

Proszę podać kwoty do rozliczenia
-dochody z PL /wszystkie kwoty/
- z Francji ... czy to umowa o pracę czy zlecenie oraz termin pracy /do ustalenia kursu/.

jeśli podasz...sprawdzę.
We Francji byłem od 02.09.17 - 16.09.17. Zarobiłem 1288 euro. Umowa jest po Francusku ale przyszło pismo, że to była praca najemna. W 2017 rozliczyłem się z Polskich dochodów (6294,17) Przychód wyniósł 7867.71. Dostałem zwrot podatku 1133 zł.