Uwaga: Do 20 maja 2025 r. część przedsiębiorców rozlicza składkę zdrowotną za 2024 r.

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Jakim cudem wysłać sprawozdanie do KAS?

Mam pytanie - próbuję już 2 dzień wysłać sprawozdanie finansowe stowarzyszenia do KAS, próbuję na różnych przeglądarkach i na różnych komputerach i nic z tego, jestem już na skraju wyczerpania psychicznego przez to bo nie wiem co jest źle i o co chodzi...może Wy podpowiecie. Poprzez aplikacje wchodzę na wysyłkę i odpowiadam na 2 pytania, następnie trzeba załadować plik, więc go wybieram a tu komunikat "niepoprawny plik sprawozdania"... ale jak wybiorę wczytaj sprawozdanie finansowe lub wizualizuj sprawozdanie to wszystko działa poprawnie, wizualizuje je, widać wszystkie podpisy. No już zgłupiałam przez to do końca...
Post 1274049
Czytałam cały post, niestety nie znalazłam tam ani jednej wskazówki która mogłaby mi pomóc, jedynie tyle wiem że mega dużo osób ma z tym problem. z każdej wskazówki co tam jest napisana skorzystałam. tzn zmieniam przeglądarki, komputery, nazwa jest zgodna z wymaganiami.
Nazwa pliku inf podsumow musi być bez spacji, polskich znaków itp
Informacja dodatkowa ma nazwę Informacja2019.xlsx więc bez spacji i polskich znaków...
I dokładnie tak samo masz wpisane w xml?
Dokładnie, tak jak zapisała ta aplikacja esprawozdania - eSPR_8681766893_2019_29923518255745803 zresztą jak była błędna nazwa bo próbowałam plik o innej nazwie to wyskakiwał komunikat o złej nazwie ..
Kom. 4 - a co to za rozszerzenie xlsx ? Co to znaczy ?
Informację dodatkową dołącza się jako skan w pdf.
Xlsx to excel. "Z kolei pozostałe elementy informacji dodatkowej oraz sprawozdanie z działalności mogą być załączone do sprawozdania w postaci plików .pdf lub innych (np. .doc, .odt, .jpg, .xls, .rft)." źródło https://www.gofin.pl/rachunkowosc/17,1,85,237085,w-jakim-formacie-nalezy-sporzadzic-informacje-dodatkowa-oraz.html
No, tak myślałam. Pewnie dlatego nie możesz wysłać. Ja dołączam do pliku pdf , jak wyżej napisałam.
No ale pisze że mogą być załączone jako inne pliki niż pdf... i jest xls ;) a czy mogę teraz zmienić tą informację dodatkową i wykasować xlsx a dodać pdf? jeśli tak to jak? i uchwałę z zatwierdzenia sprawozdania jak się wysyła?
To, że tak napisali w artykule nie musi oznaczać, że nikt z tym nie będzie miał problemu. Może zależy od aplikacji, od zaprogramowania komputera, nie wiem jeszcze od czego, nie znam się na sprawach technicznych.

Plik xml masz podpisany, więc wg mnie chyba trzeba byłoby od nowa utworzyć sprawozdanie, dodać do pliku informację dod. w pdf i znów podpisać cały plik. Bo chyba nie ma możliwości usunięcia podpisów, nie wiem.
Osobno dołącza się uchwałę o zatwierdzeniu też w pdf.
Da się usunąć podpisy, właśnie spróbowałam i da się usunąć. później można edytować, więc daje edytuj i wywaliłam xlsx i załadowałam pdf i teraz mi ładuje! tylko mam pytanie - mogę tak zrobić? myślałam że podpisanego już nie da się później zmieniać ani nic. a Uchwale się dodaje jakoś w kolejnych krokach? bo ja jestem zielona w te sprawy, uchwałę mam w pdf podpisaną odręcznie - to też jakoś trzeba podpisywać poprzez podpis zaufany czy jak to jest?
Pytasz czy możesz tak zrobić, przecież sf masz jeszcze niezatwierdzone, a tylko podpisane, więc nie ma przeszkód. Myślałam, że nie da się usunąć podpisów, nigdy tego nie musiałam robić. Wiem, że skan uchwały dodaje się na stronie e-KRS do przesyłki z plikiem. Ale nie wiem czy ma być podpisany elektronicznie, nie robię wysyłki do KRS.
Ja też nie do krs a do kas. no ale było walne zgromadzenie i jest uchwała zatwierdzająca sprawozdanie... czy to jest sprawozdanie zatwierdzone czy chodzi o zatwierdzenie przez urząd skarbowy? no i sprawozdanie powinno być podpisane do końca marca chyba a jak wywalę podpisy i ponownie podpiszę to nie będzie widocznej dzisiejszej daty? jak się to ma do tego? na necie znalazłam coś takiego ale nie bardzo właśnie rozumiem o co chodzi -
Czy podpisane sprawozdanie finansowe można poprawić, jeszcze raz podpisać i będzie ono prawidłowe oraz zostanie przyjęte na bramkę KRS? Czy może powinien być najpierw usunięty podpis?
Należy usunąć poprzedni podpis lub poprawić na wersji sprawozdania sprzed podpisania. Nie można natomiast wysłać wersji edytowanej po podpisaniu.
Ale znalazłam też coś takiego
Od 2019 roku wprowadzony został obowiązek składania sprawozdania finansowego w formacie JPK (XML), przez co pojawiły się dodatkowe utrudnienia/ułatwienia, przez które trzeba przejść. Zwracamy uwagę, że obowiązek związany ze sprawozdaniem finansowym składa się z dwóch etapów:
1) najpierw dokument musi zostać sporządzony i podpisany, co powinno nastąpić do dnia 31 marca - termin podpisu profilem zaufanym zawarty jest w pliku XML i nie może zostać zmieniony,

więc chyba jednak nie mogę już teraz nic zmienić ...
Masz podpisane przez Zarząd i zatwierdzone przez Zebranie Walne SF . Jeżeli Stowarzyszenie nie prowadzi działalność gospodarczej to wysyłka do KAS jeżeli prowadzi działalność gospodarczą to wysyłka do eKRS.
W 2019 nie prowadziło działalności gospodarczej więc wysyłka do kas no ale co z tego jak pliku mi nie chce załadować bo występuję błąd przez informację dodatkową w formacie xlsx... jak usunę podpisy i dodam tą samą informację w pdf to plik mi ładuję ale musiałabym jeszcze raz podpisać sprawozdanie przez co zmieni się data podpisania (a powinna być do końca czerwca chyba po tych zmianach terminów)... no i co w takiej sytuacji? strzelić sobie w łeb czy da się to jakoś rozwiązać?
Kiedy zatwierdzone było SF ? Poprawić i podpisać ponownie inaczej nie wyślesz. Stare SF podpisane zachować .
Zatwierdzone tzn walnym zgromadzeniem? to 25.09... a czy jeśli tak zrobię że usunę podpisy, poprawię i wyśle od nowa podpisane to nie będą nas za to ścigać? :P
Jeżeli się przyczepią, to będziesz się tłumaczyć i SF z błędem przedstawisz. Wejdź na stronę ngo sprawozdanie finansowe. Poczytaj wysyłka SF do KAS. Mam doświadczenia ale do eKRS.
Czytałam już chyba wszystkie artykuły w sieci na ten temat... tzn jak wysłać SF, robię wszystko okej, wczytuje ok jedynie ta pieprzona wysyłka... mogli doprecyzować że tylko pdf jako informacja dodatkowa a nie różne pliki a teraz nie da się tego wysłać i człowiek się męczy co dalej :/
Usuwanie podpisów nie jest dobrym pomysłem.
Uchwałę zatwierdzenia sf - w takim przypadku- będziesz mial/la z datą wcześniejszą?
Ilu członków bierze udział w WZ?
Wszystkie programy do sporządzenia SF mają w opisach, że informacje dodatkowe dołączenie w pliku pdf. Pewnie sporządzone w aplikacji MF?
IGA "Z kolei pozostałe elementy informacji dodatkowej oraz sprawozdanie z działalności mogą być załączone do sprawozdania w postaci plików .pdf lub innych (np. .doc, .odt, .jpg, .xls, .rft)." źródło https://www.gofin.pl/rachunkowosc/17,1,85,237085,w-jakim-formacie-nalezy-sporzadzic-informacje-dodatkowa-oraz.html
aabb nie wiem chyba ok 20 stu członków bierze udział w walnym. podpisuje SF 5 osób uchwałę podjęli 25.09 to co mam zrobić w takiej sytuacji jak nie da się tego wysłać? planuję dzwonić jutro do US i pytać.. ;/
Wg mnie w US niczego ci nie wyjaśnią.
O tych innych plikach już wczoraj napisałam, nie sugeruj się tym co napisał jakiś redaktorek.
Na twoim miejscu zrobiłabym tak jak wczoraj ustalałyśmy - usunięcie podpisów z pliku xml, zmiana załącznika z informacją na pdf, ponowne podpisanie sprawozdania i wysyłka tam gdzie masz wysłać.
Wg mnie nawet nikt nie zauważy, że data podpisania będzie późniejsza niż data zatwierdzenia sprawozdania.
Nic innego nie zrobisz, a przecież SF musisz wysłać. Trudno, mleko się rozlało i tego nie odwrócisz.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.