ARCHIWALNY TEMAT FORUM

BDO - złożenie sprawozdania o wytworzonych odpadach

Chciałam to zrobić, a tu schody...

Dział XI Tabela 1. Informacja o wytworzonych odpadach
DANE MIEJSCA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI

Chcąc wpisać te dane pojawia się wyszukiwarka, wpisuję w okienko dane swoje i nic nie umie wyszukać, zero ... nic...
Dlaczego?
Trzeba wpisać slowo siedziba
Wpisałam i nic....
A wcześniej zanim weszłas do XI wpisany zostal adres siedziby
Nie rozumiem...

Kurczę, miało być łatwiej, prościej, a znów są schody...

Jestem pracownikiem, czy mogę sporządzać i wysyłać wnioski, sprawozdania itd.?
Jestem głónym użytkownikiem.
Żadnego upoważnienia raczej nie składaliśmy dla mnie.
Sp. Jawna - 3 wspólników.
Marysiu...kto składa i do kiedy ? nie nadążam z tymi odpadami :(

mamy złom, makulaturę i folię (KPO) ...czy ja też muszę ?
5

też nie nadążam, chyba do 11 wrzesnia trzeba złożyć, też Ciebie dotyczy.

Składamy w systemie BDO - który jest powikłany wg mnie... zacina się itd.
Tutaj masz terminy

Marioem - BDO. [1295341]
Zgodnie z art. 237ea ust. 2 ustawy o odpadach podmioty obowiązane do sporządzenia za rok 2019 sprawozdań, o których mowa w art. 75, składają je w terminie do dnia 31 października 2020 r., z wyjątkiem podmiotów, o których mowa w art. 75 ust. 2 pkt 4 i 5, które składają je w terminie do dnia 11 września 2020 r.

to my do pażdziernika czy września ?
W przypadku ww. sprawozdań za 2019 r. ich termin złożenia został przesunięty do 31 października br., z wyjątkiem prowadzących stację demontażu pojazdów oraz prowadzących strzępiarkę, którzy powinni złożyć swoje sprawozdanie w terminie do 11 września br.


kom. 1. Sprawdziłam z ciekawości u siebie- nie da się nic znaleźć.
Niesamowite jest to forum:))) dziękuję :)
Z poziomu listy jak zaczynasz wybrać opcję +dodaj miejsce -(to jest pierwsza czynność)
a zrobic do 31.10
9

i znów czas ucieka, a my się bujamy nad takimi kwiatkami :(((((
Terminów tysiące, nie wiadomo co pierwsze robić....
Dodzwonić się nie można, bo pan w słuchawce się zaciął i powtarza ciągle w kółko to samo ... wybierz 1 lub ... wybierz 2 i tak ciągle, po wyborze ... to samo....

Zwariuję zaraz....
Dalej sa lepsze schody
Ku...
już nie mam siły...
Ja sie zaciełam na suchej masie
Mariaem : znalazłam takie coś w instrukcji wypełniania:
"Aby uzupełnić nazwę/ numer/adres miejsca prowadzenia działalności należy kliknąć w pole „nazwę/ numer/adres miejsca prowadzenia działalności”. Następie system wyświetli wyszukiwarkę miejsc prowadzenia działalności wprowadzonych w Dziale I, z której należy wybrać .odpowiednie
Jeżeli w wyszukiwarce miejsc prowadzenia działalności nie znajduje się wymagana pozycja należy wrócić do Działu I, a następnie dodać MPD. Dodane miejsce prowadzenia działalności pojawi się na liście wyszukiwania. "
Zaczęłam wypełniać teraz spraw. o opakowaniach i udało się wyszukać m-sce prow. - bez problemu.
A tutaj co mam wpisać?

Data rozpoczęcia działalności w zakresie gospodarki odpadami *

????
Wpisałam date kiedy otrzymalismy 1 zezwolenie
Będę to pierwszy raz wypełniać, w grudniu się zarejestrowaliśmy dopiero.
Przeglądam instrukcję wypełniania. Jak coś znajdę to się odezwę.
Odpowiedź do kom. 4:
Tylko użytkownik główny jest uprawniony do składania sprawozdań za pośrednictwem systemu BDO , podrzędny nie może.
21

ok, ale czy jakies upoważnienie muszę mieć? Od wspólników?
Czy jakieś potwierdzone notarialnie z opłatą czy co?
Kolejne pytanie

DZIAŁ II TABELA 5.1. INFORMACJA O MASIE OPAKOWAŃ, W KTÓRYCH ZOSTAŁY WPROWADZONE DO OBROTU PRODUKTY, MASIE PODDANYCH ODZYSKOWI I RECYKLINGOWI ODPADÓW OPAKOWANIOWYCH ORAZ OSIĄGNIĘTYCH POZIOMACH ODZYSKU I RECYKLINGU ODPADÓW OPAKOWANIOWYCH

Robi nam to organizacja odzysku, włącznie ze sprawozdaniem.
Czy ja mam tutaj przepisać ze sprawozdania wszystko?

Wg mnie, powinna być opcja zaznaczenia, że rozlicza nas Organizacja Odzysku i na tym koniec wypełniania, ale .... nie widze takiego okienka do zaznaczenia...
Z tego co przeczytałam powinno być pełnomocnictwo. Można wzór pobrać przy składaniu wniosku sprawozdania , wypełnić , zeskanować i przesłać. To teoria....
Ja bym nie wypełniała, skoro robi to firma zewnętrzna, ale nie wiem
Ok, a to pełnomocnictwo gdzie jest? Formularz?
Wytworzone odpady to : .Pod koniec sprawozdania masz tabelę: Dokumenty-> pełnomocnictwo-> opcje ->dodaj->tak->przykładowy wzór dokumentu i masz ;)
Odnośnie kom. 1 na stronie odpady - hepl forum znalazłam informację, że to problem ogólnopolski. Na infolinii BDO ponoć znają problem i każą czekać na naprawę.
Ja się wstrzymuję ze sprawozdaniami.
29

zabrałam się za to, to chciałam zrobić i zapomnieć, a tu schody, pół dnia zmarnowane i ... znów mam podchodzić za jakiś czas do tematu ...

:((
Zgadzam się... Ja się chyba wstrzymam do sierpnia.
W sierpniu muszę wziąć 2 tyg urlopu, poza tym muszę zrobić wniosek o pozwolenie na wytw. odpadów, bo mi się kończy w paździer. br...
Tam też są kwiatki - musi być operat p.poż. wykonany przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczen p.poż, zaśw. o niekaralności i inne załączniki...

A gdzie tutaj czas na zwykłe księgowanie, na zwykłą pracę codzienną???
Spokojnego weekendu
33

dzięki, wzajemnie :-)
Napisałam do nich i oto co mi odp.

Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do Państwa zapytania informujemy, że:
16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2
Ustawa wprowadziła przesunięcie terminów na złożenie sprawozdań w wersji elektronicznej dotyczących gospodarki odpadami za rok 2019, a składanych w 2020 r.
• Do 31 października 2020 r. przesunięto termin składania rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami (w zakresie odpadów wytwarzanych, zbieranych i przetwarzanych) za 2019 r., z wyjątkiem prowadzącego stację demontażu pojazdów oraz prowadzącego strzępiarkę, którzy powinni sprawozdać się w terminie do 11 września 2020 r.

cdn
• Do 31 sierpnia 2020 r. przesunięto termin składania sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, sprawozdań prowadzących PSZOK-i oraz sprawozdań o zebranych odpadach komunalnych za rok 2019,
• Do 11 września 2020 r. przesunięto terminu składania rocznego sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami (w zakresie m.in. wprowadzania na rynek produktów w opakowaniach, sprzętów elektrycznych i elektronicznych, baterii i akumulatorów itd.) za rok 2019.
Podstawa prawna:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200000875
Na chwilę obecną prosimy o wstrzymanie się z uzupełnianiem sprawozdań ponieważ jeszcze niektóre moduły są modyfikowane.
Z poważaniem,
Zespół BDO
Niniejsza opinia nie stanowi wiążącej wykładni prawa i nie jest prawnie wiążąca dla organów administracji orzekających w sprawach indywidualnych.
Tylko oni nie rozumieją, że mamy jeszcze inne obowiązki, terminy itp.
Nie lubię na ostatnią chwilę wysyłać dokumentów, sprawozdań itp.
Czy ktoś dodzwonił się kiedykolwiek na infolinię???
Jeżeli ktoś ma problem w sprawozdaniu z wyborem miejsca wykonywania działalności w którymś z działów od 2 w górę to najpierw trzeba wypełnić dział pierwszy, w którym to własnie dodaje sie miejsce wykonywania działalności. Tam się wpisuje także nr PKD i datę rozpoczęcia działalności w zakresie gospodarki odpadami.
Ja chcąc wypełnić dział XII w sprawozdaniu za rok 2019 nie mogłem wybrać ani z ręki wpisać miejsca wykonywania działalności i nie mogłem przejść dalej do póki nie wypełniłem działu I ( pierwszego).
Pozdrawiam.
Jaką należy wpisać: Datę rozpoczęcia działalności w zakresie gospodarki odpadami?
Czego dotyczy stan magazynowy odpadów na rok 2020?
Witam wczoraj tj. 14.03 2021 rok , dzisiaj tj 15.03.2021 rok brak możliwości wczytania strony z rocznym sprawozdaniem o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi

i co teraz zrobic ??
Mam ten sam problem, próbuję od soboty
Z jakiej przeglądarki Pani korzysta ?
Firefox
Szukam osoby która zajmuje się sprawozdaniami w systemie bdo.
Witam,
Jakie sa kary za nieterminowanie złożenie rocznego sprawozdania?Sprawozdanie zostało złożone trzy dni po terminie
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.