30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej)

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

PFR ODMOWA - powody

Czy ktoś otrzymał decyzje odmowną, w której było coś takiego:
Twój wniosek został zweryfikowany negatywnie. Polski Fundusz Rozwoju SA (PFR) odpowiadający za wypłatę pieniędzy z Tarczy Finansowej, weryfikuje wnioski na podstawie rejestrów publicznych udostępnionych przez organy państwa, dlatego może zdarzyć się sytuacja, w której przedsiębiorca otrzyma z PFR decyzję odmowy przyznania subwencji bez podania przyczyny. Prosimy o sprawdzenie historii działalności i ewentualne złożenie wniosku o subwencję w późniejszym terminie (najwcześniej po 7 dniach).

Co to może oznaczać ?
Zgadując możliwe, że dane nie mogły zostać pobrane. Np. deklaracja VAT nie była jeszcze przetworzona.
No, ale tylko zgaduję.
Nie ma takiej opcji, chodzi o marzec. Dawno złożona. Ma ktoś jakiś pomysł ?
To i tak otrzymałeś więcej info, do mnie doszła wiadomość o treści:odrzucony po scoringu a wniosek można prawdopodobnie składać do dwóch razy
A skladales RDZ? Sprawdz w zusie czy zarejestrowali twoj wniosek.
Kom.4
a dlaczego pytasz o RDZ i jego rejestrację ?
to moze być przyczyną odmowy - zaległosc ?
Gdzies wyczytalem ze wniosek RDZ musi byc zarejestrowany w zusie, zeby nie uznawali zaleglosci.
A jak sprawdzic w ZUS , czy jest wniosek zarejestrowany ?
był składany papierowo - zwolnienie na 3 mce 0- firma do 9 osób
Telefon do zusu, albo twarza w twarz w oddziale bo podejrzewam ze przez pue nie bedzie odpowiedzi.
Wiem tez, ze w oddziale od razu udzielaja informacji o wniosku i jezeli cos nie gra to dzwonia na nastepny dzien.

Znalazlem link gdzie to wyczytalem:

https://bezprawnik.pl/odrzucenie-wniosku-o-subwencje-z-pfr/
Byłam w oddziale 06/05/2020
szef wrzucał do kosza w ZUs RDZ o umorzenie i pani potwierdziła, że 15/04/2020 taki wniosek był wrzucony
ale o umorzeniu nie wspomniała
06/05/2020 przyszła inf. datowana 30/04/2020 , że są umorzone składki za marzec 2020

to pani w ZUSie nie widziała umorzenia ?
A skad mam wiedziec, moze czekoladki dla pani w zusie albo krakowska? ;)
Ja wcześniej sprawdzałem na pue zus i było zadłużenie=0,a dzisiaj przez była przyszła decyzja na pue o umorzeniu składki Zus.Ale tylko za marzec,pewnie każdy miesiąc oddzielnie będą rozpatrywać.Jutro będę składał o kredyt.Raz mi odrzucili,za wcześnie złożyłem.
ZUS i US sprawdzone. Brak jakichkolwiek zaległości.
Jakieś inne pomysły ? Miał ktoś podobnie ?
Dziwne, że powołują się na możliwość odmowy bez podania przyczyny...
Ja mam dokladnie taka sama tresc odmowy. Skladane przez bank Millennium.
O tyle mnie to dziwi iz prezes Borys z PFR mowil w sobote w tvn24 ze zawsze podaja powody odrzucenia wniosku i aby sklada reklamcje do bankow.
A Jaki bank?
Mbank.

Ktoś jeszcze tak ma ?
Tak, ja tak mam. 4 raz. Szlag mnie trafi. Albo raczej mojego Szefa a zaraz potem mnie. US i ZUS sprawdzone. Wnioski składane przez Santander. Może bank coś chrzani po drodze??
Rozumiem ze przychod bierzecie z vat7 z calego roku 2019. I spadki porownujecie analogicznie do roku poprzedniego?
Zastanawia mnie zapis sprawdź historie działalności...
Ktoś mi sugerował, że może chodzić o dawne kontrole US, jakieś postępowania itp?
Tez mam taką odpowiedź.
Nie wiem jak to czytać
Bank millennium wniosek złożony 30.04. odrzucony i też brak wyjaśnienia co sie nie zgadza, ponoć mieli to naprawić, my złożylismy drugi raz wniosek 5.05. ( zmienilismy dane dot. obrotów wszystko z deklaracji vat-7) i 8.05 pieniądze były na koncie
Do kom.14
Podobno przy takiej treści odmowy nigdy wniosek nie będzie pozytywny.
Jesteś na cenzurowanym
Czy sprawa się jakoś wyjaśniła? Mamy taką samą informację.
Podobno trzeba kontaktować sie z MF.
Pfr powiedział ze nie ma sensu składać wniosku bo odrzut jest praktycznie z automatu.

Komuś udało się to wyjaśnić może ?
Również mamy identyczna decyzje jak na wstępie. Wniosek składany poprzez mBank. Podane dane we wniosku prawidłowe stad nie rozumiemy decyzji odmownej bez podania przyczyny.
Czy komuś udało się to wyjaśnić ?
Skontaktuj się z MF i daj znać co Ci powiedzieli.
Składałam przez mBank . Kasa wpłynęła na rachunek następnego dnia od złozenia wniosku.
Próbował ktoś z Was wyjaśnić ta sprawę ? Udało się ?
Nadal czekamy na wyjaśnienia. Mamy odrzucony wniosek bez podania przyczyny.
Do kom28. Ale skad ma przyjść to uzasadnienie ? Jak nie ma od razu to nic nowego się nie pojawi chyba
Czy komuś udało się uzyskać pozytywna decyzje po takiej odmowie ? Albo nakieruje jak to wyjaśnić. Z góry dziękuje
Https://www.prawo.pl/biznes/nowy-regulamin-tarczy-finansowej-pfr-bedzie-procedura,500309.html
Witam, u mnie w firmie to samo uzasadnienie odrzucenia wniosku:( Czekamy 7 dni, ale nie wiadomo co jest błędnie wpisane. A tyle słyszy się, że podają powód , a tu proszę.... zero pomysłu co może być nie tak.
Witam, Czy coś komuś się udało w tym temacie.
Po 3 wnioskach mam taki sam powód odmowy.
U mnie także nadal to samo.
Podobno są firmy, które nigdy nie dostaną, na podstawie jakichś dziwnych wytycznych...
Dostał ktoś pozytywną decyzje po takiej odmowie ?
Tylko o co chodzi z tymi dziwnymi wytycznymi.
Nie ukrywam że bez tej pomocy w mojej branży(turystyka zagraniczna) jestem bez szans.
A próbowałeś skontaktować się z MF?
Tak sugeruje PFR
My się kontaktowaliśmy z MF. Tam nic nie wiedzą.
Mam dokładnie to samo i nie wiem co dalej robić. Wszystko mamy opłacone i zero zaległości.
Dzisiaj konsultant mi powiedział ,że to może być błąd systemu i , że mają to naprawić ale czy tak jest?
Jak składam praktycznie wnioski codziennie i zobaczymy. Jak błąd systemu to kiedyś przejdzie , chyba że skończy sią kasa.
Ja słyszałem, że to nie jest błąd systemu, tylko w niektórych sytuacjach PFR odmawia bez podania przyczyny, bo tej przyczyny podać nie może.

Do Kom37.
Nic nie wiedzą?
Podobno są jakieś listy podmiotów którym nie udzielą wsparcia
A POWIEDZCIE CZY U KOGOS W NAZWIE FIRMY PRZY TAKIEJ ODMOWIE NIE MA BŁĘDU CHODZI DOKŁADNIE O JAKIŚ PRZECINEK CZY KROPKĘ?

NIKT NIGDY NIE ZWRACA NA TO UWAGI I ZASTANAWIAM SIE CZY MOZE TO NIE TA KWESTIA BO U NAS BANK NIE NAPISAL JEDNEGO PRZECINKA....
U mnie wszystko jest zgodne, nawet PFR napisał na dole decyzji, że skoro nic innego nie wyszczególnił to dane są zgodne z uzyskanymi z US i ZUS.
Ale odpowiedź nadal przychodzi taka sama...
A czy ktos kto dostawał taka decyzje czy w koncu za ktoryms razem skladania wniosku dostał pozytywna decyzje??
Mam jeszcze pytanie : czy ktoś z Was ma taką sytuacje jak my czyli : odkupiliśmy udziały w sp. z o.o. a po jakimś czasie zmieniliśmy nazwe firmy na ta która jest w tej chwili i na którą skladamy wniosek?
Z tego co wiem, to ciężkie będzie uzyskania wsparcia przy tego typu odpowiedzi negatywnej.
Ale dlaczego?
Lista podmiotów którym nie udziela się wsparcia. Nic oficjalnego...
A można ją gdzieś pozyskać?
Zapewne nie
U nas również cały czas wniosek jest odrzucany bez podania przyczyny. W ostatniej decyzji mamy informacje, ze jeśli nie nie jest wyszczególnione poniżej to dane są zgodne z tymi które pozyskał PFR. Mimo to decyzje negatywne. Czy ktoś już wyjaśnił sprawę mając analogiczna decyzje ?
Firma może być na liście STIR...
U nas taka sama sytuacja.Znowu odrzucony bez podania przyczyny.
Cały czas jest informacja , że PFR odpowiadający za wypłatę pieniędzy z Tarczy Finansowej, weryfikuje wnioski na podstawie rejestrów publicznych udostępnionych przez organy państwa, dlatego może zdarzyć się sytuacja, w której przedsiębiorca otrzyma z PFR decyzję odmowy przyznania subwencji bez podania przyczyny. Prosimy o sprawdzenie historii działalności .
Ale przecież jakaś przyczyna jest!!!
Kom51
Skontaktuj się z US i wyjaśnij czy Twój podmiot nie jest jakoś oznaczony.
Eksportujesz?
Usługi transportowe na terenie Uni Europejskiej
Kom52
A na jakiej podstawie US mógłby nas oznaczyć?
Wykonujemy usługi transportowe na terenie Uni Europejskiej
My też mamy taką sytuację i US przekazał mi , że w STIR jesteśmy na czerwono ale to nie znaczy , że nasza firma popełniała jakieś przestępstwo. W STIR około 30 000 firm na czerwono. My złożyliśmy do PFR za pośrednictwem banku reklamacje i otrzymaliśmy uzasadnienie
paragraf 2 ust 11 umowy
paragraf 10 ust 9 regulaminu
Już trochę więcej ale nic precyzyjnego .
W piątek złożyliśmy kolejną reklamację dołączając z KRK zaświadczenia o niekaralności dla spółki , wspólników , zarządu i rady nadzorczej. Czekamy na informację zwrotną z PFR.
Tak na wszelki wypadek dzisiaj wystąpiliśmy do US o zaświadczenia , że nie toczą się lub nie toczyły się z wyrokiem skazującym postępowania karno -skarbowe przeciwko spółce, wspólnikom, zarządowi i radzie nadzorczej.
Takie zaświadczenia mogą być pomocne przy reklamacjach.
Jak odrzucają wnioski ze względu na negatywną opinię STIR , to zaświadczenia z KRK i US powinny rozwiać ich wątpliwości . Taką mam przynajmniej nadzieję.
Czy dostał ktoś może zmianę decyzji po odrzuceniu wniosku i przeprowadzeniu za pośrednictwem banku postępowania wyjaśniającego . My złożyliśmy wszystkie stosowne dokumenty w piątek i do tej pory żadnej informacji zwrotnej z PFR.
U mnie cisza, ale na reklamację mają chyba 21 dni.
Coś więcej się dowiedziałeś ?
Składałeś kolejne wnioski ?
Ja mam podobnie w maju skladalem wniosek o subwencje na 3 etaty miałem na koniec roku 2019 trzech pracowników w marcu dwóch ale trzeciego zatrudnilem w kwietniu.
Dostalem subwencje na 2 etaty.
Założyłem odwolanie 2go cserwca sądząc ze rca pójdzie z kwietnia i dostanę wyrównanie.
Niestety odmowa.
Jeszcze jedno mnie zastanawia bo bylem przekonany ,że zgodnie z instrukcją ZUS jeśli złożę odwolanie na początku czerwca to ZUS przekaże rca z kwietnia ale być może wysyła z marca biorąc pod uwagę pierwotny wniosek z Maja! BO JESLI BY TAK BYŁO TA JAK PRZEKAZAĆ PFR STAN Z KWIETNIA
Czekam moze ktoś z Was pomoże.
Ps.Marcin jak będziesz jutro w banku daj znać czy jest nadzieja.
Nie wiem w jakim masz banku ale ja mam w Millenium.Pozdrawiam
Do 57
Jak na razie cisza. Czekam jeszcze jutro i może w piątek złożę wniosek tak dla sprawdzenia.
Tak czy inaczej będę dosyłam im kolejne dokumenty z KRK i US.
Złożyliśmy reklamacje jednak na razie brak decyzji jakiejkolwiek od nich....spróbowaliśmy kolejny raz złożyć wniosek ale odmowa decyzji po raz 5...
Do kom 62
Dokładnie taka sama sytuacja....
Do Agaty 61 i Artura 62
U nas to samo . Wysłaliśmy wszystkie niezbędne zaświadczenia i cisza z ich strony .
Rozmawiałem dzisiaj z konsultantem i mówił , że może będą jakieś reakcje ze strony PFR w przyszłym tygodniu.
Ręce opadają ale trzeba konsekwentnie walczyć do końca.
Jak się coś zmieni to dam znać i mam prośbę o to samo.
Jasne jeśli się czegoś dowiemy od razu napiszę! Ale narazie niestety nic nie wiemy:(
Do Agata 61, Artur 62, Andrzej 63

Mamy taki sam powód negatywnej decyzji, czyli bez podania przyczyny i sprawdzenie historii działalności firmy (wniosek składamy 3 razy, PKO BP). Czytałam wasze komentarze i dajcie proszę znać czy nie jesteśmy podobnymi firmami w tym zakresie, ze liczba osób zatrudnionych jest poniżej 9, a obroty powyżej 2 mln euro? Jeśli by tak było, to może w tym tkwi problem, że czegoś system nie ogarnia, ze jesteśmy jakby w 2 kategoriach firm (mikro < 9 os, a MŚP > 2 mln euro).
Na infolinii PFR odsyłają do banku, że to ich błąd, a bank do PFR, że to od nich dostają negatywną decyzję - w efekcie nikt nic nie wie.
Do Magda 65 , do Agata 64 i do Artur
U mnie nie ma tego problemu , ponieważ zatrudniamy 66 osób i mamy obrót roczny 70 mln zł.
Czy wszyscy mamy wnioski w PKO BP ? Może tutaj należy szukać problemu ?

Dajcie znać.
Autor wątku "jaw" pisał, ze miał w mBank, a post powstał w maju. Szkoda, ze nie ma dalej komentarza jak wygląda jego sprawa. Moze mBank sobie poradził z problemem, a nadal występuje w PKO BP.
Do Andrzej Magda i Agata
My mamy w mBanku
poniżej 9 osób i mniej niz 2 mln bo jesteśmy młodą firmą
Na razie cisza z Banku i tak samo PFR nic konkretnego :(
Czekamy...
Niestety u mnie nadal to samo, wiem, że podobne problemy są z bnp i pekao.
To nie jest kwestia banku...
Także złożyłem odwołanie, ale cisza.

Kontaktował się ktoś z Was może z MF?
Zakładam, że to kwestia stir
Do Andrzej,Magda ,Artur
My mamy w Millenium.To nie jest kwestia banku .
Kontaktowaliśmy się z MF i napisaliśmy do nich pismo. Do wtorku spodziewamy się odpowiedzi ( miną 2 tygodnie ).
Nasza sprawa jest tam rozpatrywana.
Damy znać jak będziemy coś wiedzieć.
A można wiedzieć, co Wam powiedziało MF i co do nich pisaliście?
Do Agata 70
Ja też myślę, że to kwestia STIR. Agata a do jakiego departamentu w MF złożyliście pismo ?
Jak dostaniesz odpowiedż to daj znać proszę.
Do Andrzej
MF Departament Analiz - tak zostaliśmy pokierowani.
A my też mamy pytanko odnośnie STIR : co znaczy , że jesteście w STIR na czerwono?
A może byśmy się jakoś inaczej skontaktowali bo czas leci?
Do Agata, Andrzej
Jak 1 raz pisaliśmy w sprawie negatywnej decyzji do PFR to dostaliśmy info niby jesteśmy na czarnej liście w MF ale z tego co wiem to od 2018 roku takiej listy nie ma, może im chodziło o ten STIR, powiedzieli skontaktować się z MF ale tam nic takiego nie ma
Jesteśmy na Białej liście i w MF jest wszystko ok
Czekamy na info z Banku od 26.05
Pierwszy wniosek odrzucony, drugi również dziś, bez podania przyczyny.
Bank ING.
Złożyliśmy już 2 wniosek za pośrednictwem banku o podanie konkretnych przyczyn odmowy ale na razie brak reakcji PFR.
Do Agata
Mój numer 602 714820
Andrzej Kaszczyński
Biomasa Partner Group
Czy udało się komuś coś ustalić ?
U mnie nadal bez zmian
Niestety, u nas też bez zmian
Komunikat: Twój wniosek został zweryfikowany negatywnie. Polski Fundusz Rozwoju SA (PFR) odpowiadający za wypłatę pieniędzy z Tarczy Finansowej, weryfikuje wnioski na podstawie rejestrów publicznych udostępnionych przez organy państwa, dlatego może zdarzyć się sytuacja, w której przedsiębiorca otrzyma z PFR decyzję odmowy przyznania subwencji bez podania przyczyny. Prosimy o sprawdzenie historii działalności i ewentualne złożenie wniosku o subwencję w późniejszym terminie (najwcześniej po 7 dniach)

Odpowiedź z PFR:
Ta odpowiedź jest realna i materialna.
Firma może próbować składać wniosek, ale nie ma praktycznie szans – w przypadku otrzymania takiej odpowiedzi – na uzyskanie subwencji.
Niestety u mnie też bez zmian
Zachęcam do kontaktu i wspólnego rozwiązania problemu - mój numer 694 441320
Do Piotr
Jak rozumieć słowa realna i materialna ?
Czy to jest oficjalna odpowiedż z PFR?
Do Piotr

Zadzwonię w piątek
Mój numer 602 714 820
Przyłączam się do pytania.
To oficjalne stanowisko PFR?
Nic z tym nie można zrobić ?
System analizy wniosków miał być prosty i nieuciążliwy. Powstał w oparciu o założenia regulaminu. Warto sprawdzić czy PKD działalności dominującej jest wpisane w KRS i czy jest według znowelizowanego systemu PKD 2007. Kod PKD jest podstawowym elementem walidacji, od którego zaczyna się proces kwalifikacji wnioskodawcy.
Mam pytanie. Jak z Waszymi kodami PKD? Czy nie jest tak, że jak ma się niezaktualizowany kod PKD po zmianach to nie zaczytuje odpowiednio przez system weryfikujący firm? Nam po zmianach usunął się sam przedmiot przeważającej działalności przedsiębiorcy w KRS. Podobno jest lista firm (jakieś 670tyś), które MF przesłało do PFR uprawnione do otrzymania dotacji.
Zastanawiam się czy to nie może mieć wpływu? Ciekawe czy firma jeżeli nie zaktualizowała do grudnia 2019 roku właściwych kodów PKD ma także odpowiedź negatywną bez podania przyczyny?
U mnie PKD jest poprawne, od grudnia nic nie było w tym zakresie zmieniane a decyzja ciagle negatywna.
Ma ktoś jakiś pomysł, jak to wyjaśnić ?
PFR odmawia i mówi, że ma do tego prawo.
Do kogo się zgłosić ? Udało się komuś?
Witam wszystkich. Udało mi się dodzwonić do PFR dzisiaj. Pani przyjęła numer wniosku do analizy przez informatyków czy może nie wkradł się techniczny błąd. Wg uzyskanej informacji nie spowoduje to zmiany decyzji. Nie dostanę również zwrotnej informacji ze strony PFR czy rzeczywiście wystąpił błąd- wg informacji będzie to widoczne przy składaniu kolejnego wniosku czyli po prostu weryfikacja będzie zakończona pozytywnie.... Na zapytanie czy można wobec tego składać o wyjaśnienie powodów odmowy uzyskałam odpowiedź, iż reklamacje realizowane są przez doradców i złożonych jest wiele takich wniosków więc lepiej będzie złożyć nowy wniosek...
Do Aga ,
Dla nas takich analiz mieli wykonać co najmniej 4 . To ich modelowa odpowiedż .
My po 8 odrzuconych wnioskach złożyliśmy reklamacje ale do tej pory też nie ma odpowiedzi.
Może złożymy jeszcze wniosek w przyszłym tygodniu i zobaczymy czy się coś zmieniło.
Do Andrzej,
Dziękuję za odpowiedź. Ja będę składać ponownie we wtorek, choć po Twoim wyjaśnieniu obawiam się że znów odmowy. Tylko żeby w końcu nie brakło pieniędzy.
Andrzej ma rację, także składałem takie reklamacje na PFR i cisza...
A składałem je ponad miesiąc temu.
To jest kpina, jeżeli odmawiają to niech chociaż powiedzą dlaczego.
Rozumiem, że u Was nadal bez zmian.
Pieniądze teraz wolniej topnieją i myślę, że wystarczy jeszcze na około 1 miesiąca. My od 27.05. nie składaliśmy już wniosków ale myślę, że we wtorek złożymy tak dla sprawdzenia. Może coś się w naszym przypadku zmieniło przez te 3 tygodnie.
Może będą jakieś odpowiedzi w procedurach wyjaśniających . Z tego co wiem , to chyba jeszcze nikt nie dostał informacji zwrotnej z PFR.
Andrzeju, a czy masz jeszcze jakiś pomysł na to? Pisałeś do MF w tej sprawie?
Udało się uzyskać jakąkolwiek wartościową informacje?
Do 93
Niestety jak do tej pory cisza . Mam nadzieję , że może coś się ruszy w nadchodzącym tygodniu.
Czekamy na informacje z PFR dot. wyniku postępowania wyjaśniającego .
Czekamy na informacje z MF - Arka dot. naszych danych , które są przekazywane do PFR.
We wtorek , tak czy inaczej złożę wniosek celem sprawdzenia . Może coś się zmieniło .
"Prosimy o sprawdzenie historii działalności i ewentualne złożenie wniosku o subwencję w późniejszym terminie
(najwcześniej po 7 dniach)." A może to rzeczywiście trzeba odczekać te 7 dni ?? Czekaliście?
Czekałem, ale to nic nie dało
W zeszłą środę składaliśmy wniosek kolejny raz, ale dziś ponownie odrzucony bez podania przyczyny.
Na reklamację również nadal brak odpowiedzi.
Andrzeju, czy udało się coś wyjaśnić?
16.06. dostaliśmy negatywne rozpatrzenie naszej reklamacji.
Paragraf 10 ust. 9 regulaminu.
Nie wiem co jeszcze można zrobić .
Jutro nasz US wyśle jeszcze jedno zapytanie do MF - Arka i poprosi o podanie konkretnej przyczyny.
Zobaczymy czy to coś da .
A jak u innych ? Macie może jakieś sugestie ?
My również otrzymaliśmy taką odpowiedź z reklamacji jak Andrzej
Paragraf 10 ust.9 regulaminu.
Czekamy na odpowiedź z MF.
Więcej nic nie możemy zrobić.Po prostu nie chcą dać nam tych pieniędzy.
Czy u kogokolwiek pojawiła się jakaś pozytywna informacja?
Czy trzeba sobie odpuścić?
Mam taki sam przypadek jak powyższy. 5 x odmowa o dokładnie takiej samej tresci. reklamacja złożona oficjalnie przez PFR w oczekiwaniu na rozpatrzenie od 3 dni.
Są różnie informacje o "czarnych listach" i innych . PROSZĘ O INFO CZY KTOŚ PO TAKICH ODPOWIEDZIACH NEGATYWNYCH ZAŁATWIŁ OSTATECZNIE SPRAWĘ POZYTYWNIE.
Trzeba próbować pisać do MF -Arka przez Urząd Skarbowy . My tak zrobiliśmy. Wydaje się , że chyba był to dobry kierunek. Dzisiaj złożyliśmy 9 wniosek i czekamy na decyzję. Ostatni wniosek był składany 27.05. Od tej pory cały czas szukaliśmy rozwiązania i mam nadzieję , że to z US będzie skuteczne.
Dam znać jak będę miał informacje jutro.
Myślę, że nie ma żadnych "czarnych list " możecie z różnych powodów być w bazach MF i KAS i tutaj US może Wam pomóc.
MF- Arka? Co oznacza to drugie?
Gdzie to załatwiać w US?
My po wielu próbach wczoraj dostaliśmy decyzje pozytywną.
Proponujemy kontaktować sie z US , który w naszym imieniu wystąpił do MF-ARKA i pomógł nam uzyskać
subwencję.
Pozdrawiamy i zyczymy powodzenia
Można wiedzieć z kim kontaktowaliście sie w US?
I ile czasu to Wam zajęło?
Jakieś oficjalne pismo? Czy telefonicznie?
Kto w US o tym decyduje?
AGATA proszę o nr tel lub kontakt do mnie (606) 62-34-52. Mam wielokrotną odmowę z PRF bez podania przyczyny, ZUS i US czyste, złożone zapytanie do PFR o wyjaśnienia, złożony wniosek o interwencję do rzecznika MŚP. Koordynator d/s PFR w US nie wie jak pomóc. AGATA proszę o info jak ma wyglądać zapytanie US->MF/Arka.

-
Bartek
Mamy taka samą sytuację - kilkukrotnie wnioski odrzucone bez podania przyczyny.
Bardzo proszę podajcie więcej szczegółów gdzie się kierować do US ??
Co to znaczy MF- Arka ??
Z góry bardzo dziękuję
Kontaktowaliśmy sie z kierownikiem US, który chciał nam pomóc.US sam napisał w naszym imieniu do MF-ARKA.
Wszystko załatwiliśmy telefonicznie.Zajęło to około tygodnia.
OK, czy wiesz jaką treść miało pismo US->MF/Arka w Waszej sprawie?

Prosba o udzielenie informacji, prośba o interwencję, czy może coś innego?

-
Bartek
AGATA, jeżeli mogę prosić o kontakt do mnie 608-355-070 w sprawie Arki.
Będę wdzięczny.
Z góry bardzo dziękuję.
Do Andrzej i Agata
Jak myślicie czy mailem tez by się udało prosić US aby w naszym imieniu wystąpili do MF-ARKA?
Do Andrzej: ma Pan decyzje ?
Panie Andrzeju prosimy o informację czy ma Pan decyzje??
Pilnie Pędźcie do Urzędu Skarbowego lub dzwońcie do Urzędu Wydział Referat Czynności Analitycznych i Sprawdzających
Napiszcie pismo do Urzędu o zaktualizowanie danych w systemach i załączcie decyzje negatywne z PFR. Poproście ich aby przesłali prośbę do systemu ARKA. Wy też tam napiszcie prośbę niech Wam dadzą adresl. W ciągu 7 dni-10 zaktualizują dane. Napiszcie komu pomogły moje informacje.
Adres gdzie pisać: dpat kropka sekretariat małpa z klawiatury mf kropka gov kropka pl
Nie da się inaczej tego podać więc tak Wam podaje
To jest bezpośrednio do nich. Proszę Pamiętać że musicie i tak przez Swój Urząd zrobić taką prośbę. Powodzenia i dajcie znać komu pomogły te informacje. Nie ma żadnych czarnych list tylko są błedy w systemi. Dementuje te plotki. Powodzenia. Działajcie szybko.
Tak potwierdzam wszystkim nam udało się usunąć błędy i dziś dostaliśmy decyzję numer 9 pozytywną. Wcześniej powód był taki sam jak Wasz. Powodzenia.
Mariusz, bardzo dziękuję za informacje
Będziemy próbować
Odpiszę jak to pójdzie :)
Czy mail który nam podałeś to DPA kropka sekretariat czy DPAT kropka sekretariat ?

DPA to Department Analiz MF, a DPAT nie potrafię ustalić ?
Nie ustalaj tylko użyj tego emaila. Skrót to Departament Analizy Terenowy MF. Komórka powołana do obsługi PFR.
Dpat(kropka)sekretariat(małpa)mf(kropka)gov(kropka)pl
Na ten adres należy wysłać prośbę o uaktualnienie danych w bazach wraz z decyzją negatywną. Dobrze też jest wystąpić do urzędu skarbowego z prośba aby potwierdzili Wam dane finansowe ( kwoty im podać ) które wprowadzacie do wniosku jak obrót za 2019r, i 2020 za miesiące które porównujecie. Urząd wystawi Wam pismo z podaniem dokładnych kwot które przekazane są do MF a potem do PFR.
My po długiej batalii też wczoraj otrzymaliśmy subwencję.
Urząd Skarbowy wykonał bardzo dobrą robotę, ponieważ wyjaśnił wszystkie rozbieżności z MF .
Tak to u nas zadziałało . Myślę, że US będą pomagać w tych kwestiach.
Życzę Wam powodzenia .
Wczoraj też dostaliśmy pozytywną informację z MF. Jak widać te dwie ścieżki powinny przynieść zamierzony efekt .

Mając powyższe na uwadze, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że dokonano już
stosownej aktualizacji danych w systemach Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji
Skarbowej stanowiących podstawę weryfikacji wniosków o subwencję z Polskiego Funduszu
Rozwoju w zakresie kryteriów podatkowych. Powyższa operacja powinna wykluczyć wskazany w decyzji PFR powód odrzucenia dotyczący historii podatnika w systemach KAS na etapie weryfikacji przez PFR ewentualnego
kolejnego wniosku Przedsiębiorcy.
Czy ktos ma jeszcze jakieś informacje? my czekamy na info zwrotne z US ale chyba bez rozpatrzonej reklamacji przez PFR /na to tez czekamy/ nie jesteśmy w stanie nic zrobic. juz ponad tydzien stoimy w miejscu. jesli ma ktos jakiekolwiek info to bede wdzieczny.
Do Agata, Andrzej, Mariusz
Czy US poinformowal ze mozna probowac zlozyc kolejny wniosek po zgloszeniu do MF-Arka ?
Ile czasu czekaliscie od momentu zapytania do MF-Arka?
Do Artur,
My po złożeniu reklamacji nie składaliśmy nowych wniosków. Po chyba trzech tygodniach od złożenia reklamacji otrzymaliśmy negatywną odpwiedż z PFR ale równolegle do procesu reklamacji współdziałaliśmy z US w celu wyjaśnienia sprawy w MF. Sami też napisaliśmy do Arki . Dostaliśmy informacje z MF za pośrednictwem US , że dane na temat naszej firmy zostały zweryfikowane i nie powinno już być przeszkody w otrzymaniu subwencji. Złożyliśmy wniosek i dostaliśmy subwencję . W kolejnym dniu otrzymaliśmy również bezpośrednio z MF taką samą informację jaką dwa dni wcześniej dostaliśmy za pośrednictwem US. Za informacją z Arki czekaliśmy jakieś dwa tygodnie . To potwierdza , że trzeba działać i z US i bezpośrednio z MF .
Do Andrzej
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
My jeszcze czekamy na odpowiedź z MF. US w imieniu naszej firmy pisali do Arki, dostali odpowiedź że MF zajmuje się sprawą i powinni skontaktować się z nami bezpośrednio. Mamy nadzieje że to zadziała.
Do Artur

My także kilkukrotny negatyw PFR bez wskazania przyczyny (sprawdź historię spółki), w US, ZUS i KRS wszystko mamy OK.

W naszej sprawie US napisał do Arki w ubiegłą środę. Ja (w efekcie lektury forum) zgłosiłem w ubiegły czwartek to samo bezpośrednio do Arki i DPAT w MF. Dzisiaj (czwartek) nasz US otrzymał odpowiedź z Arki, żeby zamknęli sprawę u nich w US i dalej MF/DPAT będzie kontaktował się bezpośrednio z naszą spółką.

Znam jeszcze jedną firmę, jej prezes czyta to forum, która także dzisiaj otrzymała info (od Arki) ze swojego US, że DPAT/MF będzie się kontaktował bezpośrednio ze spółką. Być może jest to jakaś nowa praktyka MF.

Zadzwoniłem dzisiaj do DPAT (Wrocław), ale nie udzielają żadnych informacji. "Jeśli faktycznie rozpatrujemy Waszą sprawę, to proszę czekać na kontakt z naszej strony".

Jeśli komuś z Was DPAT/MF odpowie - podzielcie się proszę wiedzą na forum.
Do Bartek,
Podobnie jak u nas.
Jak tylko będziemy mieli odpowiedź napiszę
Pod poniższym adresem znajdują się informacje czym jest STIR i jak działa. Ten właśnie system służy do analizy podmiotów i dokonuje oceny ryzyka związanego z podmiotem.

pit (kropka) pl/aktualnosci/stir-kto-jest-narazony-955612
Ale na logikę jeśli ktoś jest na białej liście to chyba nie powinien miec z tym zadnego problemu?

My dostalismy kilka negatywów jak pozywej /bez podania przyczyny, sprawdz historie/ i czekamy trzeci tydzien na reklamację PFR i info od MF Arka ale na razie bez zadnego rezultatu.

piszcie proszę jesli u kogos zmieni sie sytuacja. my równiez napiszemy niezwłocznie.
Do Tomato

Daj proszę znać, kiedy Wasz urząd pisał do Arki/MF i czy już sprawa została przekierowana do MF (Departament Analiz) który będzie kontaktował się bezpośrednio z Waszą firmą. Kilka obecnych tu firm czekających na odp z US (od MF/Arka) dostało taki komunikat w ubiegłym tygodniu.

Reklamacja w PFR (w scenariuszu wyjściowym: odmowa + sprawdź historię) do tej pory zawsze kończyły się tak samo - kolejna odmowa, par.10.9 regulaminu PFR.

Jedyne znane nam zmiany decyzji na pozytyw wynikały z działań Arki/MF.

A biała lista to jawny rejestr rachunków bankowych. Obecność tam niewiele zmienia w kontekście PFR (niemal wszyscy jesteśmy na białej liście - tj. zgłosiliśmy numery firmowych kont do swojego US). A STIR to "schowany" mechanizm wyszukujący potencjalne nieprawidłowości na kontach dla MF/KAS do dalszych kontroli czy obserwacji. Oficjalną droga niewiele o STIR się na swój temat dowiesz.
Do Tomato i Bartek
W środę 01.07 nasz US otrzymał info od MF że będą kontaktować się z nami bezpośrednio
Dziś dzwoniłem do DPAT ale tam nie wiedzą jak długo czekać na odpowiedź
Dziś dostaliśmy info z US ze MF dokonał aktualizacji rejestrów naszej firmy. jutro składamy kolejny wniosek i dam znac jaki bedzie efekt
Do Tomato
W jaki sposób poinformowali, telefonicznie ?
Tak, zadzwoniła osoba z naszego US która to prowadziła że dostała info. nie przekazują jej dalej tylko mówią jakiej treści.
Do Tomato
I co dostał pan decyzję ? Bo mam również taką sytuację i
czekam na z aktualizowanie danych przez US
Dostaliśmy właśnie decyzję odmowną jak poprzednie wszystkie tj. bez podania przyczyny.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? może to być wina banku?
Do Tomato

Bardzo nietypowa sytuacja. Do tej pory każda firma którą znam, po takiej informacji z MF/US ("dokonano aktualizacji baz danych MF") dostawała decyzję pozytywną.

Próbujecie ponownie rozmawiać z US, dlaczego Wasz wniosek nadal nie przechodzi?
Do Tomato:
Ile dni odczekaliście od aktualizowaniu danych ?
Może ma to jakieś znaczenia ?
Właśnie sie nad tym zastanawiam czy nie za szybko złożyliśmy. we wt dostalismy info i złożylismy w środe.
cały czas przekopuje internet zeby jeszce cos znaleźć dlaczego taka ogólna odpowiedź nic nie mówiąca pomimo aktualizacji.
Mi też dziś dzwonili z US że dostała pani tam odpowidz z MF że dane są z aktualizowane i
nie powinnam dostać już negatywnej decyzji ale nie złożyłam jeszcze wniosku
bo myślę że lepiej odczekać te 7 dni od ostatniego razu. Ja miałam ostatnią negatywną decyzję 7.07
Do Agata, Mariusz, Andrzej
Czy ktokolwiek z WAS wyjaśniał kwestie ARKI z US Warszawa Wola?
Nam nie udało się ustalić osoby w US która znałaby tą procedurę.
A obawiamy się czy MF po mailu skontaktuje się z nami bezpośrednio.
Pozdrawiam
Anna
Tel.511 411 526
Do Tomato:
Dało się panu coś ustalić ?
Niestety nie. US skontaktował sie ponownie z MF i uzyskali info ze sprawa jest w trakcie i my dostaniemy odpowiedź bezpośrednio. nie wiem czy w związku z tym coś jeszcze robią i aktualizują czy sprawa jest już zamknięta. prawdopodobnie jutro złożymy kolejny wniosek żeby sprawdzić czy cokolwiek się zmieniło. w międzyczasie pani z zus dzwoniła że owszem mamy zaświadczenie o niezaleganiu ale jeszcze jest niedopłata 34 zl bo zle policzyla wiec dopłacilismy.
ktos ma nowe info to piszcie proszę bo nadzieja umiera ostatnia ale już sił brakuje.
Za 6 razem otrzymaliśmy pozytywa
Potwierdzam ze stosowna aktualizacja danych pomogła. Otrzymaliśmy mail od MF ze dane są zaktualizowane, w tym samym dniu złożyliśmy kolejny wniosek i następnego dnia pozytywna decyzja. Nasz US tez powiedział czekać na bezpośredni kontakt z MF.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu. Życzę wszystkim powodzenia
Jaka znowu Arka ???? Noego ?
Do Artur: w jaki sposób MF sie skontaktowało z Wami bezpośrednio? Mailowo czy dzwonili moze ?
Do Tomato
Na maila wysłali dokument o dokonaniu stosownej aktualizacji
Do Artur

Gratuluje pozytywu!

Ile dni minęło od wysłania maila do MF (przez US), do końcowej odpowiedzi z MF ?

Ja jestem na tym etapie co Wy niedawno (tj. czekam na mail z MF, na bazie info z US). Trwa to od 24.06 (mail naszego US do MF), poźniej 02.07 US zadzwonił i powiedział, ze otrzymamy odpowiedź z MF. Jest 13.07 i cisza.
Do Artur:
dziekuje za info. a ile czasu mineło od info z US do kontaktu z MF?
Ja dzis dostałem info ze skontaktuje sie z nami MF wiec zastanawiam sie kiedy to nastąpi.
Do Bartek i Tomato
Najpierw wysłałem mail do dpat sekretariat 23.06 i równocześnie dzwoniłem do US
Od US otrzymałem info 02.07 że muszę czekać na bezpośredni kontakt z MF bo juz mają od nas zgłoszenie
Odpowiedź z MF ( z tego maila dpat sekretariat ) otrzymałem 9.07 z informacją o dokonaniu aktualizacji
Do Tomato:
Nie czekacie te 7 dni ? od złożenia ostatniego wniosku ?
Do Ania: pytasz czy czekamy? Tak myśleliśmy żeby poczekać skoro tyle dni już minęło i jest wskazanie żeby złożyć po 7 dniach. Może tyle czasu potrzeba żeby się stare dane wykasowali w pfr. Sam nie wiem
Mi również pomógł US i MF-Arka po 9 razach dostałam pozytywną decyzję :)
Do Ania:
Gratulacje!
rozumiem, że dostałaś drogą mailową powiadomienie o aktualizacji ?
my wciąż czekamy ...
My złożyliśmy do US do ARKI i kopia do DPA... Otrzymaliśmy potw. otrzymania z mf.
Ile to moze potrwać?
U nas trwało to 2 dni ja dzwoniłam do US i oni w moim imieniu to zrobili
poczym dostałam telefon z US że MF potwierdził że przy subwencji nie powinno być już negatywnej odpowiedzi.
Ja uważam że dzwonić do US waszego !! Oni naj szybciej to załatwią
Dzwońcie do US i proście z oddziałem
""Wydział Referat Czynności Analitycznych i Sprawdzających""
Oni to załatwią !!!!
Do ~Ania
Pani Aniu, czy może Pani udostępnić swój numer telefonu ?

Pozdrawiam
Nie wszyscy maja takie szczęście jak Ania ;) My też czekamy na informację z US , który wyjaśnia to z MF, ale trwa to już 2 tygodnie i cisza. Jak dzwonię do US i pytam czy coś wiadomo, to pani odpowiada - proszę czekać.
Przez bank też złożyliśmy reklamację ale jak na razie po 3 tygodniach odpowiedzi brak.
Do Ania:
Aniu mozesz podpowiedzieć który US Was obsługuje albo jakiś nr kontaktowy do siebie podac?

my do dnia dzisiejszego nie dostalismy info z MF a nasz US /pierwszy mazowiecki/ nie wie jak nam pomoc.
bede bardzo wdzięczny za pomoc.
Ja jestem z Śląska i dzwoniłam do urzędu skarbowego
Wodzisław Śląski tam poprosiłam o
Wydział Referat Czynności Analitycznych i Sprawdzających
ta pani już przy pierwszej rozmowie powiedziała mi że w ciągu dwóch dni ma odpowiedz na mailu
i mi telefonicznie ją przekaże .
Pani Justyna Greiner tel.: 327077118
Składaliście jeszcze wniosek do ZUSU może oni podają złe dane do PFRu
o stanie zatrudnienia lub zaległości ??
Do Tomato i AniaN

U nas także oczekiwanie, żadnych zmian. US poinformował 2.07 że MF skontaktuje się bezpośrednio ze spółką. W DPAT mówią, że sprawa jest przydzielona, procedowana i "proszę czekać", Rzecznik MŚP niewiele zdziałał, a nasz US nic więcej nie może. Reklamacja w PFR wisi od 18.06 (na FB PFR wpisują się firmy czekające po 50 dni bez odp.).

Z boku wygląda to tak, jakby wszystko wisiało na DPAT, ale to tylko przypuszczenia.
Do Bartek
U nas dokładnie taka sama sytuacja jak piszesz. Ręce opadają. Szukamy dalej nie poddajemy się.
Do Ania:
dziekujemy za informacje. nasz US sie juz skontaktował i mamy nadzieje ze okaze sie pomocne.
oczywiscie dam znac jaki bedzie efekt.
Życzę z całego serca !!!
Witam Państwa, śledzę ten wątek od kilku tygodni gdyż sytuacja naszej spółki była identyczna. Ostatecznie po 3 odmowach bez wyjaśnienia 4 decyzja okazała się pozytywna i przyznano na 100% wnioskowanej subwencji. Dzięki radom z tego forum skontaktowaliśmy się z Ministerstwem Finansów zarówno za pośrednictwem właściwego Urzędu Skarbowego jak i bezpośrednio (na mail podany na stronie ministerstwa) - celem aktualizacji w systemie ARKA. Złożyliśmy też reklamację za pośrednictwem Alior Banku - jestem pewna, że decyzja pozytywna nie jest jej efektem z uwagi na zbyt krótki okres czasu. Kontaktowałam się także kilkukrotnie z PFR - ostatni raz w poniedziałek i Pani na infolinii poprosiła mnie o numer ostatniej odmownej decyzji i powiedziała, że zgłosi problem do naszego banku, poprosiła żeby odczekać jeden dzień i złożyć ponownie wniosek. Polecam Państwu tę drogę - wszystkim życzę powodzenia i proszę walczyć. Uda się :) pozdrawiam
Do: EGG
właśnie skonczyłem rozmowę z inforlina PFR /800800120/ i pan niestety twierdził ze nic po numerze nie jest w stanie sprawdzic i mamy czekac na rozpatrzenie reklamacji.
prosba o info czy dzwoniłas pod ten nr infolinii czy moze jeszcze gdzie indziej.

z gory dziekuje!
Do Tomato - dzwoniłam na infolinię PFR - dokładnie ten numer, który Pan podał. Ta Pani z PFR - Ewelina (nazwiska nie pamiętam) powiedziała, że też nic nie może sprawdzić, ale skoro nie ma żadnego uzasadnienia to zgłosi do naszego banku ten problem, bo możliwe, że to problem techniczny który nas blokuje.
Rozumiem - dziękuje. Będę próbował dalej.
Do Bartek i Tomato
Nie wiem czy u Was coś ruszyło do przodu. Ja po dwóch tygodniach oczekiwania na info z US napisałam jeszcze do DPAT i dziś z DPAT otrzymałam odpowiedź, że zaktualizowali wszystkie bazy , wiec dziś wysłałam po raz 7 wniosek .
Jutro zobaczymy jaki będzie efekt .
Do AniaN

Czy możesz proszę wkleić pełną treść odpowiedzi z DPAT ?

U nas bez zmian - "proszę czekać". Kontrolnie wczoraj zapytaliśmy nasz US czy mogą ponowić pytanie do MF/Arka, ponieważ nic się nie wydarzyło (2.07 informował nas US, ze będzie kontrakt z MF do spółki i 25 dni jest cisza). Nasz US zapytał wczoraj Arkę i w 30min była odpowiedź "sprawa w toku, proszę czekać, będzie kontakt MF->spółka".
Do AniaN

Dzień dobry Pani Aniu,
czy mogę Panią prosić o kontakt ? Telefon do mnie: 601374111

Pozdrawiam
Natalia
Do Bartek

Takie pismo dostaliśmy z DPAT
W odpowiedzi na Państwa zgłoszenie przesłane pocztą elektroniczną w dniu 17 lipca 2020 r.
dotyczące przyczyn negatywnego rozpatrzenia wniosków o przyznanie
subwencji z Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. (PFR) w ramach programu „Tarcza Finansowa”,
Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że dokonano już stosownej aktualizacji danych
w systemach Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) stanowiących
podstawę weryfikacji wniosków o subwencję z PFR w zakresie kryteriów podatkowych.
Powyższa operacja powinna – wykluczyć wskazany w decyzji PFR powód odrzucenia (dotyczący historii podatnika w systemach KAS) na etapie weryfikacji przez PFR ewentualnego kolejnego wniosku Przedsiębiorcy.

Póki co wniosek który wczoraj wysyłała jeszcze bez odpowiedzi.
Do AniaN

Na jaki adres mailowy MF wysyłaliście Państwo zgłoszenie? Robiliśmy zgłoszenie 17.07 za pomocą US na dziś mamy odpowiedz - zgłoszenie w trakcie realizacji...
Myśmy też 1 .07 zgłoszenie wysłali do US, ale pani z US odpowiadała ciągle proszę czekać , więc 17 lipca wysłałam e-malia na adres dpat.sekretariatmałpamf. gov. pl .
Tego samego dnia dostałam informację z US że MF udzieli odpowiedzi bezpośrednio nam.
Do AniaN i Tomato

Dajcie proszę znać czy u Was coś nowego.

U mnie bez zmian, ale za to u kolejnej z osób ktore pisały w tym wątku wcześniej, we wtorek przyszło pismo z MF i dzisiaj dostali pozytywa (za 15 razem).
Do Bartek

My wreszcie za 7 razem też mamy pozytywny wniosek.
AniaN - gratulacje!

Ja dzisiaj (31.07) otrzymałem pismo z MF (dpat), składam wniosek - zobaczymy.
Do Bartek

Jak doszło pismo z MF to zapewne wszystko pójdzie pomyślnie . Trzymam kciuki !
Witam. Dzięki podpowiedzia które były na form tj napisanie maila do MF o aktualizację danych oraz jednocześnie prośba skierowana do US - po
tygodniu spółka otrzymała odpowiedź o zaktualizacji, spowodowała przyznanie subwencji po 2 miesiącach odmów. Co prawda nie czas wniosków już minął ale reklamować można.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.