ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Uber przelewy i faktury za usługi

Jak to dokładnie funkcjonuje? czuje, ze mój klient oszukuje jak się da.....
-) na podstawie raportu sprzedaży, który otrzymuje co miesiac od Klenta wykazuje przychód, otrzymałam też informację, ze jeżeli UBER to tylko przelewy/nie ma gotówki
-) otrzymuje też faktury od Uber na OO tytułem "opłata za usługi Uber za okres..." i tu są okresy tygodniowe
-) co tydzień mam wpływ od Uber
czy dobrze rozumiem:
1)raport sprzedaży - faktury uber=moje przelewy??
2) jeżeli tak to skąd różnice? po pół roku takich księgowań na UBER mam niedopłatę 30 tys/....
NIE MAM POJĘCIA O CO CHODZI!! wymawiam tą umowę ale dokonczyć jakoś musze i bilans zrobić....
Raport sprzedaży to przychody, faktury od Uber to koszty /prowizje/ za które Uber potrąca sobie z "utargów". Na konto wpływa kwota po potrąceniu prowizji i moim zdaniem to musi się zgadzać. Czy na pewno dostajesz wszystkie faktury od Ubera ?
Tak dostaje, próbowałam nawet wg tego zestawienia brać poszczególne okresy tygodniowe. Gdybym miała różnice mniejsze to bym się nie przejmowała ale ponad 30 tys w pół roku.... i zastanawiam się czy Klient mi czegoś nie mówi czy ja o czymś nie wiem....
No, ale przecież masz dostęp do faktur sprzedaży, w końcu przecież przynajmniej te dla firm wykazujesz w jpk tak więc musisz mieć do nich dostęp? Na każdy przejazd przecież jest wystawiana faktura.
Ja dostaje raport sprzedaży od klienta (taki w excelu) i dostaje faktury kosztowe nic poza tym
To jakim cudem udaje Ci się wypełnić jpka i przygotować ewidencję vat? Na jakiej podstawie wprowadzasz faktury sprzedaży dla firm?
JPK to inna sprawa, o tym nie chce się rozwodzić....raczej chodzi mi o samą kwestie rozliczeń dlaczego mam takie duże saldo?
Wprawdzie od Ubera rozliczałem ponad rok temu (a może nawet trochę dawniej), ale nie sądzę aby cos się zmieniło i do każdego przejazdu jest wystawiana faktura. Jest do nich dostęp po zalogowaniu się do panelu klienta. Z resztą o ile sie nie mylę można tez je ściągnąć do programu księgowego i chyba koszt programiku do tego służący był jakiś niewielki chyba kilkadziesiąt złotych miesięcznie.
Kom. 6
No, ale przecież jeżeli będziesz mieć dostęp do faktur, to będziesz wiedzieć jaka jest kwota obrotu, netto, vat i brutto.
No, jpka przecież też musisz stworzyć na jakiejś podstawie i ewidencji vat bez faktur też nie stworzysz prawidłowo.
Tak zgadza się ale mój klient to sknera i oszust, swoją drogą właśnie z tego powodu wymawiam umowę ale nie o to chodzi rok muszę zamknąć. A to saldo nie daje mi spokoju....i zastanawiam się czy o czymś nie wiem czy tak dobrze oszukuje....może być np. tak, że ma jakąś umowę z Uberem i część środków idzie na inne konto?
Tego Ci nie podpowiem , bo nie wiem.
No, ale przecież zdajesz sobie sprawę, że od samego początku prowadzisz księgi bez dostępu dokumentów źródłowych i niezgodnie z przepisami, no i też ryzykujesz jeżeli Twój klient oszukuje. W końcu jak je można prowadzić na podstawie samych zestawień przygotowywanych przez klienta?
US sie nie odzywał, że w jpkach nie są wykazywane wystawiane faktury?
Mam na piśmie, ze klient bierze za to całą odpowiedzialność ale tak jak piszesz ryzykuje i dlatego rezygnuje.
To tak nie działa. Taka podkładka przed ewentualna karą Cię nie uchroni. Co najwyżej pomoże Ci w razie odpowiedzialności cywilnej wobec klienta. Ja bym takiej firmy nie podjął się obsługi księgowej niezależnie jak dużo by płaciła.
Podjęłam złą decyzję teraz muszę to rozwiązać
Niech klient udostępni Ci dostęp do platformy Ubera. Powiedz mu, że jest to niezbędne, do prawidłowego rozliczenia. Wtedy sprawdzisz jak to jest faktycznie.
Kom. 2 - "Tak dostaje, próbowałam nawet wg tego zestawienia brać poszczególne okresy tygodniowe."
no i co ci wyszło, wszystko się zgadzało ?
Cały rok wtedy musiałabym korygować JPK, wiem, ze to jest do zrobienia ale Klient się na to nie zgodzi bo będzie musiał ponieść koszty-jego odpowiedź jest taka, że to tak funkcjomuje od lat i jest OK US się nie odzywa i on za to nie będzie płacił....
KOM.15 zawsze od Ubera jest za mało......
No i zgłaszałaś klientowi, że są niezgodności?
Pewnie że zgłaszałam!!!, zawsze była odpowiedź taka, że dostanę informacje w późniejszym terminie ale moja cierpliwość się wyczerpała...dobiliście mnie jestem beznadziejna, ze się na to zgadzałam....WIEM!!! nie dobijajcie mnie już dalej...
No to teraz powiedz sprawdzam i niech po prostu da Ci dostęp do portalu. Jeżeli odmówi, to widocznie coś jest na rzeczy.
Jeśli raport sprzedaży klient otrzymuje od Ubera, to być może u nich jest jakiś błąd i przypisują jemu kursy, które realizuje ktoś inny.
Zawsze był u nich bałagan i uzyskanie jakichkolwiek informacji jest niemożliwe. Nikt Ci z ich strony nie pomoże bo UBER polska odsyła do UBER Holandia, a tamci oczywiście nie znają się na naszych przepisach.
Zawsze były różnice w podstawach poszczególnych stawek VAT, wg ich zestawiania są inne podstawy a inne kwoty podatków zapłaconego i nie wyjaśnisz tego z nikim
Jak zestawisz rozliczenia tygodniowe to nie wyjdzie Ci w żaden sposób rozliczenie miesięczne, mi się przez 6 miesięcy ani razy nie zgodziło.
A wg moich doświadczeń wszyscy partnerzy UBER to oszuści, rzuć to w chol... póki czas. US jak zadzwoni nie będzie rozumiał tych problemów. A klient i tak Ci w końcu nie zapłaci.
Problem największy jest przy UBER EATS, tam są rożne prowizje i rabaty, nie można dojść która ma jaką stawkę VAT. tak, to jest nie do uderzenia dla osoby postronnej jak można nie dojść do tak prostej informacji.
Księgowa rozliczająca UBER po mnie w tej samej firmie najpierw nie rozumiała, jak ja moglem mieć problemy z księgowaniem, ale po paru miesiącach też zobaczyła, że to jest niemożliwa sprawa do księgowania.
Kadrowitz ZGADZAM SIĘ W 100% jakbym bardzo nie chciała nie da się!! zrezygnowałam wypowiedziałam umowę! jednak do końca roku będę musiała się z tym męczyć (okres wypowiedzenia), zrobię jak dotychczas a salda przejdą na nowy rok - niestety nie ma innego wyjścia:(
Bardzo się ciesze, ze to skomentowałeś, bo trochę odzyskałam wiarę w siebie:)
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.