ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Bardzo proszę pomóżcie CIT-8 komitetu wyborczego

Bardzo Was proszę o pomoc.Czy komitet wyborczy wyborców składa CIT-8 za 2018.Jeżeli tak to czy w przychodach wpisuję wpłaty od osób fizycznych a w kosztach uzyskania wydatki na kampanię wyborczą? No i nie wiem gdzie wykazać w CIT-8 wpłatę na OPP bo komitety wyborcze niewydatkowaną kwotę musiały przekazać na OPP-u mnie jest to 8,91 zł.Czy komitet wyborczy składa też do US jakiś Bilans.Jestem w tym temacie zielona.Będę bardzo wdzięczna za wszelkie info.
Musisz sporządzić CIT-8 wraz załącznikami: CIT-0 - gdzie wykazujesz odliczenia od dochodu, ja wpisuje kwotę darowizny na OPP w seksji B.3, poz. 138, oraz musisz sporządzić CIT-D, gdzie wykazujesz komu dajesz darowizne.
Odliczenia z CIT-O przenosza się do CIT-8, i wychodzisz na zero.
No i zapomniałam dodać, że CIT-8 wraz z załącznikami wysyłasz elektronicznie!!!
I tu pojawia się problem...
Przepraszam wkradł się błąd, kwotę darowizny wpisujemy w CIT-0 w poz. 142
Bogusia jesteś kochana i dziękuję za wyjaśnienia.Bardzo mi pomogłaś.Proszę podpowiedz mi jeszcze czy Bilans komitetu wyborczego też do U.Skarbowego.Wg mnie chyba nie,bo każdy komitet musiał złożyć sprawozdanie
finansowe do PKW i tam podlegało już weryfikacji ale nie jestem pewna.Jeszcze raz wielkie dzięki.
Na CIT-8 wszystko się kończy.
No oczywiście trzeba jeszcze wyrejestrować komitet z WUS i z NIP.
Czy masz podpis kwalifikowany?
Bogusia jeszcze jedna sprawa- dlaczego będzie problem z wysyłką elektroniczną CIT-8? Czy nie można wysłać ze strony MF podając kwotę przychodu za 2017 ,który w przypadku komitetu wyborczego wynosiłby zero ?
Niestety nie mam podpisu kwalifikowanego
Ze strony ministerstwa raczej się nie da, bo komitet nie istniał w 2017 r., wybory są co 4 lata.
i teraz żeby można wysłać CIT potrzebny jest podpis kwalifikowany