30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US zeznań za 2024 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US deklaracji DSF-1 za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-RB, PIT-RBS, PIT-CSR i PIT-CSRS za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin złożenia do US informacji PIT-DZ za 2024 r. 30 kwietnia 2025 r. (środa) mija termin przekazania Szefowi KAS sprawozdania finansowego za 2024 r. przez podatnika prowadzącego księgi rachunkowe Do 30 kwietnia 2025 r. podatnicy PIT powinni przekazać sprawozdanie finansowe za 2024 r. do Szefa KAS (czytaj więcej)

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

OCR w biurze rachunkowym

Hej, korzystacie z OCR w biurze rachunkowym? Czy to się sprawdza? Czy ma sens i w jak dużych firmach? Czy w praktyce przyspiesza księgowanie, czy weryfikacja tego co zrobił program zabiera tyle czasu co zwykłe ręczne księgowanie? Zastanawiamy się na takim programem w naszym biurze - będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem. Nie korzystałem, ale wydaje mi się, że przecież i tak trzeba spojrzeć na każdą fakturę i to jak zostałą wprowadzona przez program, co sprawia, że jakoś rewolucyjnie to nie przyspieszy pracy.
A co to jest ?
To sprzęt plus oprogramowanie służące do rozpoznawania tekstu
wkładasz fakturę i jest sczytywana - tekst kwoty itp itd


biorąc pod uwagę, ze co faktura to inny wzór, że są kolosalne różnice w wyglądzie faktur, podeszłabym do tego bardzo sceptycznie

tak jak piszesz, i tak trzeba każdą fakturę skontrolować
na pewno jest trochę szybciej bo np. tylko coś poprzenosić myszką, pozamieniać miejscami itp itd ale żeby to bardzo przyspieszyło to chyba nie; chociaż przy dużej liczbie faktur może być jednak w ogólnym rozrachunku szybciej
Jest taki system eSZOK BR, który digitalizuje faktury-wyłapuje po słowach kluczowych poszczególne metadane i w uporządkowany sposób przenosi do rejestru VAT w Optimie. System ten ma zaszyty silnik OCR z Microsoft i szereg algorytmów-po słowach kluczowych eSZOK wyłuskuje z bałaganu (na każdej fakturze dane są gdzie indziej) danych te szukane. Współpracuje z każdym skanerem, ale warto, aby skaner miał podajnik.
Chciałam z OCR korzystać, ale:
- zaproponowano mi pracę "w chmurze" z określeniem np skanowanie miesięczne 500 dokumentów za cenę przyzwoitą, zważywszy jednak na obowiązek tajemnicy zawodowej i ew ochrony danych osobowych nie chcę tego rodzaju usługi na obcym serwerze
- zakup licencji i serwera to już koszt kilkunastu tysięcy złotych co przerasta moje możliwości
skupiłam się więc na opcji importu danych od moich klientów oraz tradycyjnego "wklepywacza" faktur ;)
Kancelaria eSZOK jest sprzedawana do Biura Rachunkowego na własność i stoi na serwerze w biurze. Nie ma tam żadnych limitów faktur (opłat per faktura), czy limitów kontrahentów. Jeśli chodzi o cenę to jest teraz promocja na OCR, więc chyba taniej już stacjonarnego systemu tej klasy nie można dostać. Informacje można uzyskać pod numerem tel. 602 346 100. Miłego Dnia;)
Już wyleczyłam się z OCR
Rozumiem, widziała Pani jakieś rozwiązania, które nie spełniły oczekiwań. eSZOK ma zaszyty silnik OCR z Microsoft i działa rewelacyjnie. Polecam zobaczyć system. Miłego Dnia:)
Systemy OCR stają się coraz powszechniejsze w biurach rachunkowych. Warto jedynie dobrze wybrać rozwiązanie, gdyż w ostatnim czasie powstało wiele rozwiązań, a tylko nieliczne są dopracowane.
Tom123 moja studentka nie ma zaszytego silnika OCR (cokolwiek to znaczy) działa rewelacyjnie i jeszcze filiżanki po kawie pozmywa ;)

aha i klienci mówią, że jest "dopracowana", I co reklamodawca tom123 zaproponuje?
Zgaga - za OCR zapłaci Pani jednorazowo i zostanie na zawsze, ale rozumiem, że każdy szuka rozwiązania najlepszego dla siebie. Życzę powodzenia :)
Czy ktoś kto pracuje mógł by się podzielić doświadczeniem pracy z tymi system?
Szef planuje to wprowadzić w tym roku. Oglądaliśmy jedna prezentacje firmy oferującej ten system,
ale oni nie obsługiwali nawet tematu 50%vat od paliw, wiec słabo.
Jakie macie doświadczenie?
Kto skanuje faktury, klient czy biuro?
Przekonałam się do tego całego skanowania dopiero po pół roku pracy. Używanie OCR to wymysł mojego szefa, testowaliśmy kilku producentów, ale większość z nich to tragedia :(
Jakiś czas temu trafiliśmy na Scanye i tutaj rzeczywiście można mówić o jakimś przyspieszeniu pracy. Co prawda wciąż zdarzają się błędy, szczególnie przy fakturach z drukarek igłowych, ale nie ma to porównania do programów które potrafiły odczytać dane jedynie z kilku szablonów faktur.
Samo zrozumienie programu nie jest trudne więc jeśli szef popiera takie rozwiązanie (tak jak u mnie), to nie ma co zwlekać.
Hilda - w rozwiązaniu eSZOK dla Biur Rachunkowych faktury może skanować zarówno klient, jak i biuro.
Wystarczy, że klient zaloguje się do swojego klienckiego panelu i prześle faktury elektronicznie. Zeskanowane faktury trafiają do programu po stronie biura i są OCR-owane (przetworzone) w tle. Pracownik biura na tym etapie może już zweryfikować czy dane zostały prawidłowo odczytane i zatwierdza FV. Przy okazji ma też możliwość skontaktować się z klientem w module czatu w widoku konkretnej faktury, dzięki czemu obie strony oszczędzają czas na zbędne wyszukiwanie oryginałów, drążenie o jakiej FV mowa itp.
Jeśli mają Państwo jakieś dodatkowe pytania lub chcieliby się Państwo zapoznać z rozwiązaniem na prezentacji, zapraszam do kontaktu na stronie producenta Centrum Technologii Informatycznej Zygmunt Wilder
W naszym biurze pracujemy na Rachmistrzu i Rewizorze w wersji GT. Kilka miesięcy temu szef kupił program z OCR i mimo, że na początku byłyśmy sceptyczne, przyjęło się. Mamy "studenta" od skanowania, a same tylko sprawdzamy i zatwierdzamy faktury. Nie musimy nic przenosić ani importować. Faktury od razu są w rejestrze. Na początku było więcej pomyłek, ale teraz już program się nie myli. Podobno sam się nauczył ;-).
Rozumiem, w przypadku programu eSZOK też jest to jak najbardziej możliwe, żeby zeskanowane FV trafiały od razu do rejestru. To jest dobre rozwiązanie, jeśli ktoś jest przyzwyczajony do pracy na programie księgowym i ma opory przed używaniem dodatkowej aplikacji. Ale myślę, że to już indywidualna kwestia, są też biura, które chwalą sobie możliwość "obrobienia" dokumentu w aplikacji, która daje dodatkowe możliwości, takie jak łączenie czy rozdzielenie plików czy zmiana typu FV. Na szczęście każdy może wybrać, jak woli pracować :)
Polecam Mobevo. Dla małego biura do 25 podmiotów to cena tylko 250 zł miesięcznie. Bez żadnych importów/eksportów plików współpracuje z Optimą, Rachmistrzem GT i Rewizorem GT oraz Enovą - zapisuje bezpośrednio do rejestru VAT. Można umówić się na prezentację i przekonać się czy to dla Was. Zapraszamy.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.