30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39

ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Od 5 dni problem z ZUS nie do roxwiązania?już nam dość

Witam a ja mam Windowsa 10 i od 5 dni problem z wysyłaniem dokumentów do ZUS a mam około 30 firm do obsługi. Przy próbie aktualizacji komponentów ciągle się pojawia:Komponenty i składniki programu:błąd kopiowania Dane w rejestrze płatników:aktualne SStatus przetworzenia dokumetów:aktualne.Co mam zrobić by to działało..Przez 15 lat nie było takich problemów z Płatnikiem.Mam metrykę 103 ale już ponoć jak wynika ze strony ZUSu jest rubryka 108 dlaczego więc nie chce pobrać???????? Proszę o proste napisanie co mam zrobić aby wskrzesić Płatnika? Zaznaczam że nie jestem informatykiem i nieraz to co piszecie na forum to czarna magia,.Wiem tylko że bazę danych mam jako mdb a nie SQL.To co pisze na stronie zus to dla mnie jakaś bajka, nie ma odzwierciedlenia .Np.pisze żeby zaznaczyć certyfikat a potem "Wykonaj weryfikację wstępną"/?/ w ogóle nie ma takiej opcji w Płatniku w Przekazie elektronicznym..Na infolinii ZUSu nic mi nie podpowiedzieli (
Tez mam WIN 10 i poszło bez problemu - mam metrykę 108

zrób zgodnie z ta instrukcją

Płatnik - PROBLEM!!!!!!!!!!!!!!! [1097329]
Zrobiłem wg tych wskazówek.Nie ma w Płatniku czegoś takiego jak "Certyfikat z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych" tak jak pisze w tych wskazówkach. Najpierw z listy certyfukaty (gdzie jest około 60 certyfikatów) wybrałem na niebiesko ten aktualny ważny do czerwca 2018 kliknąłem Zapisz ,następnie wyszukałem certyfikat PEII ZUS ważny do pażdziernika 2018 (nie wiem czemu do października,bo tamten ważny do maja ale mniejsza z tym) następnie kliknąłem :Zapisz do pliku" -ponieważ opcji same tylko "Zapisz" nie ma. nastepnie ok. I znów kliknałem Aktualizuj komponenty i dane i bez zmian,znów to samo co napisałem wyżej...problem musi być gdzieś indziej,,,chyba muszę wezwać informatykaa dlaczego program przy aktualizacji nie potrafi pobrać tej metryki 108?
A jeszcze 7 dni temu wysyłałem i nie było najmniejszych problemów...
...Nie ma w Płatniku czegoś takiego jak "Certyfikat z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych"..

jak nie ma - jak jest / w zakladce ...certyfikaty
Weź wyłacz Płatnika i uruchom ponownie / powinien się sam zaktualizowac
Próbowałem też sam ze strony zusu pobrać tę nieszczęsną metrykę 108 pobrało mi to w formacie zip. i utknąłem, nie wiem jak to rozpakować, wfrzucić do Płatnika,zapisałem niby na ścieżce w pulpicie,a potem napis że ścieżka niedostępna...Istny cyrk z tym Płatnikiem
Uruchomiłem ponownie,pojawiło się okienko certyfikatu i napis że aktualny stan pozwala na wysyłkę dokumentów.Ale potem to samo-przy próbie wysyłki i aktualizacji komponentów ciągle pokazuje metrykę 103 i Komponenty...błąd kopiowania
Czyli nic nie mogę zrobić...wzywam informatyka
Może jeszcze spróbuję od nowa pobrać z PŁatnik Info wersję 10 ,mam nadzieję tylko że nie stracę danych..nic innego mi nie przychodzi na myśl..
Zdaje mi się, że DarekD pisał, ze najprostsze rozwiązanie tego problemu z błędem kopiowania to zainstaowanie programu Płatnik na nowo, w płytko umieszczonym forlderze o nazwie bez polskich znaków np. c:\Platnik
Co to znaczy "w płytko umieszczonym folderze"? Skąd to aż takie problemy ,co za informatycy w tym Asseco żeby takie nerwy i takie problemy zrobić użytkownikom?? ciekawy jestem czy mój informatyk da sobie radę z tym...
"Co to znaczy "w płytko umieszczonym folderze"?"

każdy folder po znaku "\" jest na dysku coraz głębiej, ma dłuższą ścieżkę dostępu, przez co jest do niego trudniejszy, dłuższy, dostęp i zdaje się, program aktualizacyjny nie bardzo sobie z tym radzi, tzn. nie zawsze :)

standardowo Płatnik się instaluje w folderze np.
C:\Program Files\Asseco Poland SA\Płatnik

ja mam w takim folderze i na WinVista

ale mimo to aktualizacja udała mi się bez problemu :)
Na ikone Płatnika prawym przyciskiem myszy i uruchom jako aministrator...u mnie to zadziałao, a miałam taki sam komunikat
Odnosnie metryki w zip to trzeba to rozpakowac do nowego foldera ,a w platniku wybrac opcje aktualizacja z dysku i wskazac sciezke do nowego foldera gdzie rozpakowano metryke.(platnik bedzie szukal konkretnego pliku od ktorego zacznie robote)
Nowsze windowsy potrafia rozpakowac zip bez dodatkowych programow, PPM na plik i ktoras opcje wybrac.

windowsy pilnuja foldera program files, ze lepiej instalowac programy poza takim folderem-czyli nie instalowac tam, gdzie sugeruje instalator ( a program files jest tez czasami ukryty przez windows, a potem ktos szuka bazy i jej niewidzi)
Na nowo zainstalowałem Płatnika 10 i za telefoniczną pomocą dobrej duszy z mojego oddziału ZUSu ( bo przecież na infolinię można się dodzwonić po około 40 minutach) ta dobra duszyczka najpierw kazała mi odhaczyć w Avaście trzy opcje w zakłądce Bezpieczeństwo ,wyjaśniła mi dokładnie co jeszcze po zainstalowaniu na nowo Płatnika pozaznaczać w zakładce Certyfikaty (kto by to wiedział),i dopiero zaczęło działać ( najperw wskoczyła metryka 107 potem 108 i wysłałem z dwóch firm to co miałem wysłać.Ale moje szczęście nie trwało długo,ponieważ wysyłając z kolejnej firmy zestaw,pojawił mi się napis Zestaw nie może być wysłany brak nazwanego certyfikatu OOP. Jak ja mam go nazwać i gdzie to trzeba uczynić?? Już naprawdę mam dość...
Oop to PE-2-ZUS-EWD ktory wybierano w ceryfikatach,

Zus . pl /firmy /program-platnik /poradnik /zmiany-w-obsludze-certyfikatow-w-programie
z obrazkami zusowy poradnik ceryfikat platnik aktualizacja

jest tez porada, zeby po ustawieniu ceryfikatow, ponownie uruchomic platnika, wtedy lepiej zapamieta ustawienia, jesli komus zeruje, (ale tez komus to nie pomoglo.)
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.