ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Program KLIENT JPK 2.0. nie widzi certyfikatu - POMOCY!!!

Hej,

podobno nie ja jedna tak mam.

Sterowniki wskazane prawidłowo (nawet je reinstalowałam, kompa zresetowałam), czytnik i karta działają (wysłałam deklarację VAT przed momentem), a program Klient JPK 2.0 nie widzi certyfikatu na karcie.

Czy ktoś wie, jak to naprawić?
U nas było to samo...po prostu w aplikacji klienckiej musisz wskazać jeszcze raz te sterowniki w opcjach...
Wskazałam jeszcze raz. Nadal nie widzi.
To może inny ma byc ten sterownik, w instrukcji były przykładowe nazwy i my też szukaliśmy aż do skutku...
Spróbuj wskazać sterowniki z lokalizacji \Windows\system32. U nas zaskoczyły.
Spróbowałam jeden, to wyskoczył teraz błąd techniczny (przy próbie podpisu). Jasna cho...
OK! Załapał trzeci sterownik!

Dzięki!!!
Proszę o pomoc - Klient JPK 2,0 nie widzi certyfikatów na karcie.
Sterownik czytnika kart zainstalował się niby poprawnie.
Pliki od certyfikatów masz w kilku miejscach tzn.
Nazwa katalogu, w którym znajdują się pliki sterownika zainstalowanego czytnika kart oraz nazwa pliku tego sterownika zależą od dostawcy karty do podpisu elektronicznego. Przy czym dostawcy karty do podpisu elektronicznego mogą wymagać innych sterowników dla systemu Windows 32-bitowego i 64-bitowego.
Najczęściej spotykane katalogi dla systemu Windows:
C:\Program Files\nazwa programu do podpisu kwalifikowanego
C:\Program Files (x86)\ nazwa programu do podpisu kwalifikowanego
C:\Windows\System32
Przykładowe nazwy plików sterownika zainstalowanego czytnika kart dla systemu Windows:
CCPkiP11.dll
enigmap11.dll
cmP1164.dll
cmp11.dll
cryptoCertumPKCS11.dll
cryptoCertum3PKCS.dll
Dla Sigillum:

Jeżeli uruchomiona jest aplikacja x64 to należy podać tą bibliotekę:
C:\Program Files\CryptoTech\CryptoCard\CCP1164.dll
Jeżeli uruchomimy aplikacje 32 bit (w systemie operacyjnym x64) to wskazujemy tą bibliotekę:
C:\Program Files (x86)\CryptoTech\CryptoCard\CCPkiP11.dll
Dzięki za podpowiedzi. Udało się metodą prób i błędów. Można wskazać kilka sterowników, przy których nie wyskakuje błąd, ale nie wszystkie pozwalają późniejszy na odczyt certyfikatów z karty. U mnie zadziałał cryptoUniPKCS.dll w folderze System32.
Podpisywanie pliku JPK z aplikacji smartSign dawnego unizeto i używanie zewnętrznie podpisanego pliku metadanych w Klient JPK powodowało błąd przy próbie wysyłki.
Po 7 godzinach zmagań z pierwszym JPK mam już UPO. Mam nadzieję, że dalej będzie już łatwiej...
Dzięki za wsparcie!
Napisz moze co bylo przyczyna że wyskakiwal Ci blad przy probie wysylki, innym się przyda takie info.
W oparciu o poradnik Certum - wysyłka JPK - ścieżkę do sterownika karty ustawiłam na plik cryptoCertum3PKCS.dll w Windows\System32. W aplikacji proCertum SmartSign ustawiłam wszystko do podpisywania JPK. Plik dało się podpisać tylko przez tą aplikację, bo przy próbie podpisu z Klient JPK przez funkcję "podpisz ...z użyciem karty.." nie były widoczne certyfikaty na karcie. Wskazywałam plik xml podpisany zewnętrznie i na zielono zaznaczał się zewnętrznie podpisany plik metadanych dokumentu. Wysyłka się rozpoczynała, dochodziła do 25% i kończyła niepowodzeniem.Informacja o błędzie była taka, że przesłany plik jest niezgodny ze schematem xsd.
Podpis przy sterowniku cryptoUniPKCS.dll, bezpośrednio z Klient JPK zadziałał. Mam UPO. Przy takiej konfiguracji nie mogę podpisać zwykłej deklaracji - ale to już drobiazg. Można się przenieść na inny komp...
Czy spotkaliście się z błedem sun.security.pkcs11.wrapper.PCKS11Exception: CKR_DEVICE_ERROR?
wszystkiego już probowalem i nie wiem co może być przyczyną...
Aplikacja JPK 2.0 używa do obsługi kart właśnie takiej biblioteki SunPKCS#11 Provider, która ma co najmniej jeden błąd i potrafi prawnie współpracować z kartą, która ma KILKA CERTYFIKATÓW, np. stary już nieważny certyfikat oraz nowy, aktualnie ważny.
Takie konfiguracje zdarzają się na kartach Sigillum i nie działają poprawnie z aplikacjami Java używającymi tego wadliwego komponentu SunPKCS#11 Provider.
Można go używać tak by nie było problemu, ale programiści bywają leniwi...

Należy usunąć nadmiarowe certyfikaty kwalifikowane z karty (problemem są TYLKO dwa/więcej certyfikatów kwalifikowanych!) i problem powinien ustąpić, ale niestety usunięcie certyfikatów kwalifikowanych jest możliwe tylko w Punkcie Rejestracji.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.