Rozwiązanie umowy -ponawiam

Pracodawca wysłał rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych kurierem , oczywiście kurier zrobił adnotację że nie zastał pracownika. Co w tej sytuacji kiedy rozwiązanie będzie skuteczne ? drugi raz wysłano kurierem znów to samo adnotacja że nie zastał pracownika. co z tym zrobić?
Bywa, że pracownik nie odbiera listu zawierającego wypowiedzenie umowy o pracę. Gdy tak się dzieje z powodu niezastania adresata, trzeba pamiętać o tym, że dwukrotne awizowanie przesyłki poleconej zawierającej oświadczenie pracodawcy o rozwiązaniu stosunku pracy stwarza domniemanie faktyczne możliwości zapoznania się przez pracownika z jego treścią, co oznacza przerzucenie na niego ciężaru dowodu braku możliwości zapoznania się z treścią oświadczenia pracodawcy (por. wyrok SN z 5 października 2005 r., sygn. akt I PK 37/05, OSNP 2006/17-18/263).
Jeśli pracownik odmawia odebrania przesyłki (jest w domu, ale dowiedziawszy się od listonosza lub kuriera, że nadawcą pisma jest pracodawca), przyjmuje się, że dzień odmowy odbioru pisma jest dniem jego doręczenia (w tym dniu bowiem pracownik miał możliwość odbioru pisma i zapoznania się z treścią oświadczenia woli pracodawcy). Jeśli jednak przesyłka jest awizowana (pracownika nie było w domu w chwili próby doręczenia przesyłki) domniemywa się, że upływ 7 dni od powtórnej awizacji jest dniem doręczenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o pracę
Kom 1 - kolejny raz wklejka nie na temat. Od kiedy kurier zostawia awizo?

Wg mnie masz autorze problem. Możesz poszukać, czy są jakieś interpretacje w tym zakresie, ale wg mnie jeżeli pracownik nie odbierze to trudno będzie rozwiązać umowę. Trzeba było normalnie wysłać pocztą.
Nie wiem dlaczego tak się uparliście na tego kuriera. Trzeba było wysłać tylko jeden raz za pośrednictwem Poczty Polskiej i umowa by została rozwiązana w terminie 7 dni od drugiego awiza. Tak sami sobie tworzycie problem.
Pracodawca wysłał oświadczenie z wypowiedzeniem za pośrednictwem firmy kurierskiej. Pierwsza próba doręczenia nastąpiła 7 września br. Ponieważ kurier nie zastał nikogo pod wskazanym adresem, zostawił awizo z informacją, że kolejna próba doręczenia nastąpi 11 września w godzinach 900-1700, a do tego dnia przesyłka jest do odebrania w siedzibie firmy. Przesyłka nie została odebrana, więc kurier ponowił doręczenie 11 września, ale znowu bez sukcesu, dlatego też pozostawił drugie awizo z terminem odebrania przesyłki w siedzibie firmy kurierskiej do 15 września (włącznie). W dniu 16 września przesyłka trafiła z powrotem do pracodawcy z adnotacją o jej dwukrotnym bezskutecznym awizowaniu. Mimo braku odbioru oświadczenia, wypowiedzenie zaczęło biec 16 września.
Gdyby pracownik był w domu i odmówił odbioru przesyłki, początek okresu wypowiedzenia przypadłby w zależności od daty odmowy odpowiednio na: 7 lub 11 września. Miał bowiem wówczas realną możliwość zapoznania się z treścią wypowiedzenia, lecz świadomie z niej nie skorzystał.
Ważne: Awizowanie wypowiedzenia umowy o pracę nie będzie skuteczne, gdy pracownik wykaże, że nie przebywał pod adresem wskazanym pracodawcy do korespondencji (por. wyrok SN z 9 września 2011 r., sygn. akt III PK 5/11).
*darika
ale tu kurier nie zostawia awizo tylko informuje pracodawcę ze nie zastał nikogo pod wskazanym adresem
Kurier nie zostawia awiza
w czasie pandemii warto było wysyłać takie cudowne listy kurierem bo była lepsza szansa na ustrzelenie gagatka - na poczcie "fikcyjne doręczenie" było zawieszone
Ok
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.