ARCHIWALNY TEMAT FORUM

Wyjście prywatne a ewidencja czasu pracy

Witam,
Pracodawca chce prowadzić rejestr wyjść służbowych i prywatnych.
Nie żąda odpracowania wyjść prywatnych, nie pomniejsza także wypłaty za nieprzepracowane godziny.
Czy wyjście prywatne (i analogicznie służbowe) musi znaleźć się w ewidencji czasu pracy? Czy wystarczy że zostanie wpisane w książkę wejść i wyjść prywatnych i służbowych?
Czy pracownik dodatkowo musi pisać wniosek czy wystarczy wpis do książki?
To pracodawca ustala zasady.
Rejestr wyjść prywatnych bez nanoszenia wyjść do ewidencji czasu pracy jest nielegalny, w razie czego musi leżeć głęboko schowany;)
Elia,
Tak też myślałam :-))) A co w takim razie z RODO na przykład? Każdy musiałby wpisać dokąd idzie.
Problemem mogą wyjść wyjścia służbowe "wystające" poza godziny pracy, należałoby nanosić je do ewidencji jako godziny nadliczbowe.
Wyjścia służbowe wpisujemy wraz z miejscem/urzędem/ instytucją do której się udajemy. Wyjścia prywatne tylko data, godziny i kto - u nas obowiązuje odpracowanie, więc wpisują kiedy i w jakich godzinach odrobiła wyjście.
W "dawnych czasach " mieliśmy taki rejestr wyjść prywatnych , były tam wpisywane tylko godziny wyjścia prywatnego od... do... . I oczywiście bez nanoszenia do ewidencji. Ale niestety była wpadka, pracownik miał wypadek w trakcie wyjścia prywatnego i PIP zarzucił nam nieprawidłową ewidencję czasu pracy, bo ktoś mądry pokazał rejestr na dowód że było to wyjście prywatne.
Charakter naszej pracy jest taki, że często pracownicy wychodzą służbowo w ciągu dnia, by czegoś doglądnąć, dopilnować, do urzędu itd. więc tyle dobrego, że po normalnych godzinach pracy nikt nie zostaje i u nas nie ma godzin nadliczbowych.

Szef się boi właśnie tego, co by było gdyby pracownik uległby wypadkowi podczas wyjścia prywatnego i co w takim przypadku z wypłatą pieniędzy z ubezpieczenia - bez "papierka" i pomimo udzielenia ustnej zgody na wyjście to opuszczenie miejsca pracy.
Elia,
A gdybyście nie pokazali tego rejestru to jak zamierzaliście PIPkowi wyjaśnić dlaczego pracownik wyszedł i tego nie udokumentował?
Nanoście godziny z rejestru do ewidencji i traktować to jako godziny usprawiedliwione płatne, bez obowiązku odpracowywania i bez pomniejszania wynagrodzeń. I wszystko będzie legalne.
Wypadek w trakcie takiego wyjścia nie będzie wypadkiem w pracy.
Komentarz 8 . Problemem w tym przypadku była niepoprawna ewidencja czasu pracy, a nie to że pracownik wyszedł
Elia,
Kom. 9 - Bardzo dziękuję, o to dokładnie mi chodziło, czy tak będzie prawidłowo.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.