ŚT w budowie a moment przyjęcia do urzytkowania

Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego wydał zaświadczenie o zgodzie na użytkowanie / brak sprzeciwu/
Kiedy mam przeksięgować w księgach na konto st 011 z datą wydania tego zaświadczenia.

Mam dylemat bo w budynku prowadzone są jeszcze prace wykończeniowe / malowanie itp/

Czy już można czy też musi być dokładnie wszystko zrobione "oddane pod klucz".
Mam kłopot z określeniem momentu.
Zrobiłabym odbiór, wystawienie OT na ostatni dzień miesiąca, w którym wydano zgodę na użytkowanie budynku.
Protokół odbioru, gotowego, zdatnego do użytku jest datą przyjęcia na stan.
Chyba nie jest zdatny do użytku skoro jeszcze trwają prace.
Też mi się tak wydaje.

Od kolejnego miesiąca zacząć amortyzować. A całą resztę / prace wykończeniowe/ bezpośrednio w koszty ?
Zosiu ma m "problem" z protokołem odbioru. Mam coś przygotować do podpisu - protokół. Jak to udokumentować dla potrzeb księgowości?
ST w budowie - prace wykonujemy sami jako firma budowlana
Protokół odbioru budowy powinien być.
Może jest u was ktoś, kto taki protokół musi zatwierdzić, zazwyczaj są to kierownicy działów organizacyjno-administracyjnych.
Nie znam waszej struktury.
Taki Protokół podpina się pod OT dla księgowości.
Moim zdaniem te prace "wykończeniowe" nie dajesz w koszty, one zwiększają wartość środka trwałego, dopóki nie skończycie, nie przyjmujesz na stan.
Takie jest moje zdanie.
Wg mnie protokołu odbioru budynku na pewno nie powinna robić księgowa, tylko dział techniczny czy administracyjny, czy właściciel firmy.
No z pewnością księgowa nie sporządza protokołu odbioru :)
Czyli czekam na zakończenie całości Twoja wypowiedź zrozumiałam tak że nie jest ważny ten protokół ktory mam z urzędu tylko sporządzony przez nas protokół odbioru po zakończeniu całości prac i przekazaniu do użytku Pytanie takie czy wyposażenie takie jak meble też wchodzi do wartości początkowej? Wg mnie już nie dobrze myślę?
Wg mnie już nie. Dobrze myślę?
Jeśli wyposażenie należy do tzw. pierwszego wyposażenia, to owszem, wchodzi w wartość początkową budynku.
Ok bardzo dziękuję za odpowiedź Chyba już jasne. Zdrowia życzę.
Dzięki, wzajemnie :)
Wg mnie meble takie jak szafy, biurka, stoły, krzesła, fotele, szafki, gabloty, witryny, kanapy na pewno nie wchodzą do wartości początkowej budynku.
Do kom 13

Jeszcze będę szukać informacji na ten temat, bo też skłaniam się ku tej wersji. Dla mnie ważną informacją na ten moment jest to: że protokół odbioru / zaświadczenie/ budynku przez powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego nie jest tożsamy z protokołem odbioru budynku dla potrzeb księgowych/ podatkowych/
Dziewczyny, nie wszystkie meble, ale część na pewno, poczytajcie link:

https://www.gofin.pl/podatki/17,1,61,182177,wydatki-na-budowe-oraz-wyposazenie-budynku-biurowego.html
Moim zdaniem wszystko zależy od projektu. Jeżeli przewiduje meble jako integralną część budynku to wchodzą. Jeżeli nie to jest to dodatkowe wyposażenie.
Meble wolnostojące, które możesz w każdej chwili przestawić czy usunąć czy dokupić jakieś raczej nie bywają częścią projektu ani integralną częścią budynku.
Tak ale jeżeli projekt przewiduje wyposażenie laboratorium to już meble są w projekcie.
Witam

nie odzywałam się bo jeszcze nie zdążyłam przeglądnąć tego co podesłała Zosia 57 / wydrukowałam i leży na biurku/

Jeszcze muszę się dowiedzieć dokładnie czy do mebli będzie zamawiany stolarz, czy też będziemy je kupować we własnym zakresie.
Jeśli to pierwsze to rację by miało stanowisko pierwsze wg mnie.
Nie ma projektu odnoszącego się do wyposażenia wnętrz.
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
* Przepisz kod z obrazka:
Captcha
* - pole obowiązkowe
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc, Gemius S.A.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań w związku z odwiedzaniem niniejszego serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.