ARCHIWALNY TEMAT FORUM

BDO Cdn...

Wiem że pytań o BDO jest dużo, ale wrócę do tematu tonerów; pojawiały się sprzeczne informacje jeśli chodzi o kod toneru a tym samym czy ilości do 5 kg lub do 100 kg - powodują brak obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów i zgłaszania się do BDO (oczywiście jak nie ma innych tytułów do zgłoszenia); czy już wiadomo, jaki kod toneru mamy brać pod uwagę i w związku z tym ilości? Zadawałam wielokrotnie pytania do swojego UM i zawsze uzyskiwałam odpowiedzi, natomiast jak pytam o tonery to cisza :) Czy jest już jakiś pewna informacja w tym temacie?
"...Według urzędników, wymóg rejestracji nie dotyczy biur, kancelarii prawnych, zakładów usługowych, jeśli dotąd wszystkie odpady odbiera od nich miejska śmieciarka."

taką informację znalazłam w dzisiejszym artykule w internecie:
https://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/nawet-milion-zlotych-kary-za-brak-wpisu-do-rejestru-bdo,2638816,4199
Nie wiadomo czy poz. 5 z załącznika (Odpadowy toner drukarski inny niż wymieniony w 08 03 17 08 03 18 - do 0,1 ) dotyczy odpadu-proszku, czy też tonera plastikowego, czy nie powinien być jednak podpięty pod poz. 7 ( Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 16 02 14 - 0,005). Napisane jest wprost 'toner drukarski' więc moim zdaniem to będzie jednak 5 kg.

Odnośnie zwolnień to ze strony biznes.gov.[pl]:

"Dodatkowo, z obowiązku uzyskania wpisu do Rejestru BDO są zwolnione:
-osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub przedsiębiorcy, którzy w ramach prowadzonej działalności wytwarzają jedynie odpady o składzie i charakterze odpadów komunalnych i objęci są systemem odbioru odpadów komunalnych (np. drobne usługi, działalność administracyjno-biurowa, kancelarie prawne i biura rachunkowe)"
Kom. 2 - dziękuję; zużyte tonery z drukarek odsprzedaję mojemu dostawcy; wystawiam fakturę, mam dokument wysyłki; natomiast nie było tutaj karty przekazania odpadu tylko faktura sprzedaży tych zużytych tonerów; zastanawiam się, czy po nowym roku będzie możliwe taka sprzedaż zużytych tonerów; czy to jest odpad czy "towar handlowy"
Kom. 3:
jeśli to odpad, to wg mnie poza fakturą powinna być wystawiona karta odpadów... + sprawozdanie do urzędu marszałkowskiego
Kom. 4 - i tutaj wraca pytanie - tonery ilość do 5 czy 100 kg ? :)
jeśli chodzi o odsprzedaż zużytych tonerów, to wydaje mi się, że podlegały regeneracji i dalszej odsprzedaży - więc w sumie jako odpad chyba nie trafiały do kosza;
Kom. 4 - poza tym czytałam, że odsprzedaż zużytych tonerów nie wymaga wystawienia KPO; ale nie jestem pewna, chciałabym aby było ok, dlatego drążę temat :) jest tak dużo sprzecznych informacji że można oszaleć z tymi tonerami
Uzupełnię kom. 6 , że była to odsprzedaż zużytych tonerów do dostawcy tych tonerów
2> jakiś czas temu zmieniła się dyrektywa unijna i kwalifikacja tonerów z drukarek i nie jest to Odpadowy toner drukarski inny niż wymieniony w 08 03 17 08 03 18 - do 0,1 ), tylko Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 16 02 14 - 0,005).

Poza tym
Obowiązek ten nie dotyczy także firm, które podpiszą umowę na świadczenie usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw. W takim przypadku wytwórcą odpadów będzie podmiot, który świadczy usługę, chyba że umowa o świadczenie usługi stanowi inaczej. Na przykład, jeśli w Twojej firmie ulegną zużyciu lub uszkodzeniu świetlówki, a nie chcesz się wpisywać do rejestru w BDO jako wytwórca odpadów, możesz zlecić wykonanie usługi konserwacji i naprawy oświetlenia firmie prowadzącej taką działalność.
https://bdo.mos.gov.pl/news/nie-wszyscy-przedsiebiorcy-musza-znalezc-sie-w-bdo/

więc zawarcie takiej umowy jest pewnym wyjsciem z sytuacji
Kom. 8 - Dziękuję Ell, każda informacja cenna :)
Https://utylizacjaelektroniki.pl/tonery-jaki-kod-odpadu/

https://www.prawo.pl/biznes/pod-jakim-kodem-powinien-byc-klasyfikowany-wymontowany-toner,168193.html

https://dobretonery.pl/blog/tonery/kod-odpadu-klasyfikacje-zuzytych-tonerow/
Dziękuję Ell; bardzo dziękuję :)
"Do końca roku 2015 tonery pochodzące z drukarek mogły być traktowane jako kod odpadu 16 02 16, natomiast po wejściu nowej dyrektywy UE dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE z 4.07.2012 r. w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) (Dz.U. UE L 197 z 24.07.2012 r., s. 38) – dalej dyrektywa 2012/19/UE tonery, kartridże czy tusze uznaje się za zużyty sprzęt, tym samym należy stosować kod 16 02 14 dla tonerów i kartridży."
Wg projektu rozporządzenia Ministra Klimatu z 14 grudnia 2019 limit na kod opadu 16 02 14 został podwyższony do 50 kg rocznie.
http://samirkayyali.pl/rozp_bdo.pdf
Bardzo cenne informacje tu przekazaliście, dziękuję !!!
13> ale póki co to jest wciąż projekt
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.