Zły kontrahent korekta jpk podpowie ktoś

Pomyliłam kontrahenta i w jpk źle go wykazałam, czy trzeba robić korektę jpk, kwoty itd wszystko się zgadza tylko kontrahent powinien być inny
Tak, trzeba robić, po nip-ie kontrahenta urząd jest w stanie w pliku zrobić sobie kontrolę krzyżową, więc lepiej zrobić od razu niż za 4 lata wyjaśniać różnice które wychwycą..
Robisz korektę jpk-vat
złego kontr.na minus z kwotami
dobrego kontr.na plus
Dzięki
Kom.2 - a nie wystarczy "podmienić" kontrahenta w JPK korekcie? trzeba zostawić te dodatkowe zapisy na plus i minus?
Wg mnie nie można, ponieważ do US już wpłynęło to JPK, czyli i tak wiedza o zaistniałej sytuacji....
Podmienić ? jak wysłano juz jpk-vat to nie

W JPK_VAT została wykazana sprzedaż z błędnym NIP kontrahenta, co wynikało z błędu na wystawionej fakturze. Podatnik dokonuje korekty JPK_VAT. Jaki nr dokumentu wpisuje - czy nr faktury pierwotnej, czy nr faktury korygującej?
W ewidencji sprzedaży powinna się znaleźć faktura korygująca (czyli z prawidłowym NIP kontrahenta), a zatem również ta sama faktura, tj. jej numer powinien zostać uwidoczniony w skorygowanym pliku JPK_VAT. W JPK_VAT za okres, którego dotyczy ww. sytuacja, należy dokonać w ramach korekty dwóch wpisów: -tzw. storno faktury z błędnym NIP, z kwotami na „-" (tu należy podać nr pierwotnej faktury), -faktura korygująca z prawidłowym NIP (tu należy podać nr VAT korygującej).
Więc podobna sytuacja
jak faktura jest ok tylko źle ją wpisałaś (nie na tego kontr.co trzeba) to zrób jak w kom.2
Kom.6. Ale ten cytat jest do innej sytuacji- do sytuacji gdy na fakturze był zły nip i fakturę tez należało korygować. A tu mamy przypadek, że ja przy wklepywaniu danych wpisałam omyłkowo innego kontrahenta/inny nip - czyli chcę poprawić swój błąd techniczny.
Ale wysłałaś juz jpk-vat ze złym kontrahentem
to us musi wiedzieć że ten (złe dane kontr.) nie ma być w tym jpk-vat (czyli go na minus) a ma byc inny (czyli go na plus)

wpisanie tylko dobrego kontr. byłoby ok jakby to było przed pierwszą wysyłką jpk
Jest jeszcze na stronie MF to (ale w tym przypadku była źle wystawiona fakt.i potrzebna była korekta)

Dostawca wystawił fakturę z błędną nazwą odbiorcy. Czy powinien wykazać taką fakturę w JPK_VAT? Jak powinien postąpić kupujący, w sytuacji gdy ustali, że sprzedawca popełnił błąd i na fakturze wpisał błędną nazwę nabywcy. Czy nabywca może wykazać taką fakturę w swoim JPK_VAT?
Dostawca jest zobowiązany wykazać w ewidencji oraz informacji JPK_VAT fakturę z błędną nazwą nabywcy. Błąd w nazwie nabywcy nie ma bowiem wpływu na obowiązek rozliczenia podatku z tytułu zrealizowanej transakcji. Następnie sprzedawca jest zobowiązany wystawić fakturę korygującą, chyba że wcześniej otrzymał notę korygującą od nabywcy. W sytuacji gdy faktura korygująca została wystawiona już po złożeniu informacji JPK_VAT, a w przesłanym JPK_VAT sprzedawca wykazał błędne dane nabywcy wynikające z wystawionej faktury pierwotnej - należy złożyć korektę JPK_VAT. W poprawnie sporządzonej korekcie JPK_VAT powinny zostać ujęte oba wystawione dokumenty - zarówno faktura pierwotna z błędnymi danymi nabywcy, jak i faktura korygująca, w której zmieniono nieprawidłowe dane nabywcy
Zapisy powyższe można byłoby zastąpić jednym poprawnym zapisem, jedynie w sytuacji gdy wszystkie zdarzenia (wystawienie faktury pierwotnej oraz korygującej) miały miejsce w jednym okresie rozliczeniowym, jeszcze przed przesłaniem JPK_VAT. W sytuacji, gdy opisywana zmiana dotycząca danych nabywcy nastąpiła już po złożeniu JPK_VAT, należy postąpić tak jak opisano powyżej, czyli wykazać oba wystawione dokumenty.
Zrobisz jak zechcesz :))
Jasne:) też właśnie to czytam, większośc ich przykładow dotyczy sytuacji gdy były wystawiane faktury korekty dla poprawy błędów, węc tu rozumiem że należy wykazać wszystkie faktury żeby było prawidłowo. Ale jest też napisane że można zamieszczeać w JPK zapisy techniczne więc zapisy +/- nawet bez fa korygującej sa dozwolone.
Rozmawiałam z koordynatorem do spraw Jpk przy urzędzie skarbowym (bo na infolinii podatkowej to pani nie potrafi sobie wyobrazić jak można z dokumentu wprowadzić złe dane kontrahenta:P :P) - i otóż! błędy techniczne (typu nie ten co trzeba kontrahent) poprawiamy PRZEZ ZMIANĘ DANYCH NA POPRAWNE. Czyli błędny zapis wyrzucamy a wpisujemy poprawny.
Kom 15
jak masz zaksięgowane dokumenty do ksiąg nie bufora to nic nie podmienisz.
Ja mam przygotowane korekty zewnętrzne nie związane z kwotami vat i na ich podstawie zmieniam dane w programie księgowym (są one podpięte jest pod faktury) , następnie sporządzam nowy jpk i wysyłam
+ Dodaj komentarz
Uwaga: Zgodnie z § 2 pkt 2 Regulaminu Forum Dyskusyjnego GOFIN dodając wypowiedzi na łamach Serwisu Forum.Gofin.pl, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem tego Serwisu oraz akceptuje jego postanowienia.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści tematów i komentarzy umieszczanych na łamach FORUM DYSKUSYJNEGO. Dodanie tematu lub komentarza jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU FORUM DYSKUSYJNEGO (kliknij aby zapoznać się z regulaminem).
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia personalizowanych reklam.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam jest partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. (SDO). Odbiorcą informacji z plików cookies są Netsprint S.A., Google LLC oraz spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, a także podmioty badające i zliczające tę kampanię. Dane te mogą ponadto zostać udostępnione na rzecz partnerów handlowych SDO.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora w serwisie internetowym.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań, partner Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Stroer Digital Operations sp. z o.o. musi mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.